Reklama w internecie nadal notuje wzrost. Według badania IAB AdEx realizowanego przez PwC, wydatki na reklamę online w Polsce w drugim kwartale 2013 roku wzrosły o 16% względem porównywalnego okresu zeszłego roku. Przełożyło się to na wzrost całego półrocza o ponad 12%. Wartość reklamy online w pierwszych sześciu miesiącach roku 2013 przekroczyła tym samym 1,2 miliarda zł. Nadal dynamicznie rosną wydatki na reklamę wideo online, a także umacnia się pozycja social media, dzięki czemu reklama graficzna jest liderem dynamiki.
Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, wszystkie formaty zanotowały wzrosty. Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna, która pozyskała 43% udziału, czyli 2 p.p. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Display zawdzięcza duży wzrost głównie dzięki dynamicznie rozwijającemu się wideo online (24% wzrostu rok-do-roku), a także popularności social media (74% wzrostu rok-do-roku).
Na kolejnym miejscu ponownie znalazł się marketing w wyszukiwarkach (SEM), z 36% udziałem w torcie. Na kolejnych pozycjach utrzymują się: Ogłoszenia (15%) oraz E-mail (5%). Wart odnotowania jest także dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która osiągnęła wzrost względem pierwszego półrocza 2012 roku o 81%.
Wydatki na reklamę cyfrową rosną w stałym, umiarkowanym tempie. Największym motorem wzrostu jest obecnie reklama graficzna, która zwiększyła swą wartość o około jedną szóstą względem porównywalnego okresu zeszłego roku. Dynamika ta wynika przede wszystkim ze wzrostu inwestycji w wideo online i social media. Obydwa formaty notują wysokie dwucyfrowe indeksy. Duży wpływ na tempo rozwojowe ma także SEM, który nadal rośnie szybciej niż cały rynek.
Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak rok temu, najbardziej aktywny w pierwszym półroczu był sektor motoryzacji oraz finansowy. W czołówce nadal znajdują się także: handel, nieruchomości oraz telekomunikacja. Warto zwrócić uwagę na duże wzrosty w kategoriach mniej popularnych w sieci, takich jak: żywność (wzrost o 48%), napoje i alkohole (33% wzrostu), farmaceutyki i leki (22%).