§ 1 Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Związek Pracodawców Branży Internetowej Interactive Advertising Bureau Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39 lok. 77, 02-508 Warszawa, wpisany do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz do rejestru przedsiębiorców prowadzonych przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000258896, NIP: 5213418625, REGON: 140780831, za pośrednictwem serwisu internetowego iab.org.pl.
§ 2 Definicje
Określenia użyte w niniejszym Regulaminie, pisane wielką literą, o ile nie zostało w treści Regulaminu wyraźnie zaznaczone inaczej, mają następujące znaczenie:
- Akredytacja – akredytacja Dimaq, przyznawana przedsięwzięciom przez IAB Polska, na zasadach opisanych w Regulaminie przyznawania akredytacji DIMAQ przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, dostępnym na stronie: https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2023/07/IAB_Regulamin_Akredytacja-Dimaq.pdf;
- IAB Polska – Związek Pracodawców Branży Internetowej Interactive Advertising Bureau Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39 lok. 77, 02-508 Warszawa, wpisany do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz do rejestru przedsiębiorców prowadzonych przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000258896, NIP: 5213418625, REGON: 140780831.
- Materiały – teksty, zdjęcia, grafiki, materiały video, materiały multimedialne itp., publikowane w Serwisie przez IAB Polska;
- Newsletter – zbiór informacji przesyłanych przez IAB Polska na udostępniony mu przez Użytkownika adres poczty elektronicznej, zawierający treści informacyjne, promocyjne lub/i reklamowe IAB Polska lub/i innych osób lub/i towarów lub/i usług oferowanych przez IAB Polska lub/i inne osoby;
- Patronat – patronat honorowy IAB Polska, przyznawany na zasadach opisanych w Regulaminie przyznawania patronatu honorowego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, dostępnym na stronie: https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2023/07/IAB_Regulamin_Patronat-Honorowy.pdf;
- Pliki – publikowane przez IAB Polska pliki tekstowe (m.in. regulaminy, formularze, kodeksy dobrych praktyk), które można pobrać z Serwisu na własne urządzenie;
- Qualid – program prowadzony przez IAB Polska zgodnie z Regulaminem Programu Qualid, dostępnym na stronie: https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/10/2020_IAB_Regulamin-Programu-QUALID.pdf;
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Związek Pracodawców Branży Internetowej Interactive Advertising Bureau Polska z siedzibą w Warszawie;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem org.pl;
- Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną w ramach Serwisu, a szczegółowo określone w Regulaminie;
- Użytkownik – każda osoba korzystająca z Serwisu.
§ 3 Rodzaje i zakres świadczonych usług
IAB Polska świadczy w Serwisie następujące usługi:
- nieodpłatne udostępnianie Materiałów w taki sposób, aby Użytkownik miał do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- nieodpłatne udostępniania Plików do pobrania na urządzenie;
- udostępnianie formularza rejestracji do Qualid;
- udostępnianie wniosku przyznania Patronatu lub Akredytacji;
- dostarczanie Newslettera.
§ 4 Warunki świadczenia Usług
- Właściwe wyświetlanie stron w Serwisie i korzystanie z Usług wymaga:
- połączenia z siecią Internet;
- przeglądarki internetowej w wersji co najmniej: Internet Explorer 11.0, Chrome 50, Safari 5, Mozilla Firefox 24, Opera 11 lub ich nowsze wersje;
- włączenia obsługi plików cookies oraz obsługi skryptów Java Script, Java i Flash w przeglądarce internetowej;
- ekran o rozdzielczości minimum 1024×768 pikseli (dla wersji desktopowej) lub urządzenie z ekranem o rozdzielczości minimum 360×640 pikseli (dla wersji mobilnej).
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści:
- o charakterze bezprawnym, naruszających prawa osób trzecich lub niezgodnych z zasadami współżycia społecznego;
- powodujących zakłócenie pracy systemów teleinformatycznych lub innego, zakłócającego jego pracę, oddziaływania na Serwis.
- Użytkownik, podczas korzystania z Serwisu nie może zakłócać normalnego korzystania z Serwisu przez innych Użytkowników, ani podejmować prób uzyskania danych innych Użytkowników Serwisu.
- Przed rozpoczęciem korzystania z Usług Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem. Rozpoczęcie korzystania z Usług jest równoznaczne z pełną akceptacją przez Użytkownika warunków niniejszego Regulaminu.
- Regulamin jest stale udostępniony Użytkownikowi nieodpłatnie, tak by Użytkownik mógł zapoznać się z jego treścią przed zawarciem umowy o świadczenie Usług, a także – na jego żądanie – w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
- IAB Polska nie odpowiada za niedostępność Serwisu z powodu działania siły wyższej.
- W przypadkach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Serwisu, IAB Polska ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług bez wcześniejszego powiadomienia Użytkowników.
- IAB Polska zastrzega sobie prawo do modyfikacji Serwisu, w szczególności zakresu oraz rodzaju Usług i funkcjonalności Serwisu oraz okresowych przerw technicznych niezbędnych do aktualizacji, modernizacji, konserwacji i rozwijania Serwisu.
- IAB Polska poinformuje Użytkownika o przerwach technicznych w działaniu Serwisu, zamieszczając w Serwisie stosowny komunikat.
§ 5 Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług
- Do zawarcia pomiędzy IAB Polska a Użytkownikiem umowy o świadczenie Usług dochodzi z chwilą rozpoczęcia przez korzystania z danej Usługi przez Użytkownika w ramach Serwisu.
- Użytkownik może w każdej chwili zakończyć korzystanie z Usługi. W przypadku zakończenia przez Użytkownika korzystania z Usług, Umowa rozwiązuje się automatycznie, bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń, z chwilą opuszczenia Serwisu.
§ 6 Publikowane Materiały i Pliki
- W Serwisie udostępniane są Materiały, które mogą być przeglądane przez Użytkowników nieodpłatnie i anonimowo, oraz Pliki, które mogą być pobierane na urządzenia przez Użytkowników, nieodpłatnie i anonimowo.
- Wszelkie prawa do Materiałów i Plików przysługują IAB Polska lub osobom trzecim, które udostępniły Materiały lub Pliki IAB Polska na podstawie odpowiednich umów, w szczególności umów licencyjnych i umów o przeniesienie autorskich praw majątkowych, lub na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.
- Korzystanie z Materiałów i Plików udostępnionych w Serwisie nie oznacza nabycia przez Użytkownika jakichkolwiek praw do tych Materiałów lub Plików.
- Bez uprzedniej zgody IAB Polska Użytkownika mogą korzystać z Materiałów lub Plików wyłącznie w ramach dozwolonego użytku wyznaczonego przez przepisy ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509), przy czym takie korzystanie nie może naruszać normalnego korzystania z Materiałów lub Plików przez innych Użytkowników lub godzić w słuszne interesy IAB Polska oraz podmiotów, które udostępniły Materiały lub Pliki IAB Polska.
§ 7 Newsletter
- Każdy Użytkownik Serwisu może korzystać z usługi bezpłatnego dostarczania Newslettera na udostępniony IAB Polska adres e-mail.
- W celu zamówienia Newslettera Użytkownik powinien wypełnić formularz rejestracyjny dostępny pod adresem https://www.iab.org.pl/newsletter/, podając swój adres e-mail, a następnie potwierdzić subskrypcję, klikają w link znajdujący się w wiadomości e-mail przesłanej na wskazany e formularzu adres.
- Z chwilą kliknięcia w link, o którym mowa w ust. 2 powyżej, dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi dostarczania Newslettera.
- Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z korzystania z usług dostarczania Newslettera. Aby zrezygnować z usługi Użytkownik powinien wejść na stronę dostępną pod linkiem znajdującym się na dole każdego Newslettera. Rezygnacja z usług i rozwiązanie umowy następuje z chwilą wejścia na stronę o której mowa w zdaniu poprzednim i kliknięcia przycisku „Wypisujesz się?”.
§ 8 Reklamacje
- Użytkownik ma prawo złożyć reklamację w sprawach dotyczących poszczególnych Usług.
- Reklamacje należy składać na adres mailowy kontakt@dimaq.eu lub na adres pocztowy IAB Polska, ul. Puławska 39 lok. 77, 02-508 Warszawa.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane kontaktowe Użytkownika umożliwiające przekazanie przez IAB Polska odpowiedzi na reklamację (co najmniej imię i nazwisko Użytkownika oraz w zależności od sposobu złożenia reklamacji: adres e-mail lub adres pocztowy do otrzymania odpowiedzi na reklamację),
- dokładny opis problemu związanego z daną Usługą, a będącego podstawą reklamacji,
- oczekiwany sposób rozpatrzenia reklamacji.
- IAB Polska zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania przez IAB Polska, chyba że zachowanie tego terminu nie jest możliwe z przyczyn technicznych lub innych niezależnych od IAB Polska. W takim przypadku IAB Polska niezwłocznie poinformuje Użytkownika o planowany nowym terminie rozpatrzenia reklamacji oraz przyczynach niemożliwości rozpatrzenia reklamacji w podstawowym terminie.
- O wynikach rozpatrzenia reklamacji IAB Polska zawiadomi Użytkownika pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Reklamacje nie podlegają rozpatrzeniu w przypadku braku zawarcia przez Użytkownika w złożonym zgłoszeniu danych wskazanych w ust. 3 powyżej.
§ 9 Dane osobowe i pliki cookies
Kwestie dotyczące ochrony danych osobowych i plików cookies regulowane są w Polityce Prywatności, dostępnej pod adresem: https://www.iab.org.pl/polityka-prywatnosci-i-cookies/
§ 10 Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z Usług
- IAB Polska podejmuje stałe działania zmierzające do zapewnienia bezpiecznych warunków korzystania z Serwisu poprzez odpowiednie zabezpieczenia. Niezależnie od podejmowania tych działań, IAB Polska informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną.
- Informacja ta dotyczy jedynie potencjalnych zagrożeń występujących w przypadku standardowego korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną.
- Podstawowe zagrożenia związane z korzystaniem z sieci Internet, to:
- złośliwe oprogramowanie (tzw. malware) – różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery;
- programy szpiegujące (tzw. spyware) – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je – zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody – autorowi programu;
- spam – niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym;
- wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (tzw. phishing);
- włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem m.in. takich narzędzi hakerskich jak exploit i rootkit.
- W celu uniknięcia wskazanych zagrożeń Użytkownik powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w aktualny program antywirusowy podlegający stałej aktualizacji.
- Podstawową ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną zapewniają także:
- włączona zapora sieciowa (tzw. firewall),
- nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
- czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji,
- regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware,
- instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom),
- używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.
§ 11 Odpowiedzialność
- IAB Polska nie ponosi odpowiedzialności za:
- problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym lub infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają Użytkownikowi prawidłowe korzystanie z Serwisu i Usług;
- utratę przez Użytkownika danych spowodowaną awarią urządzenia końcowego, systemu teleinformatycznego lub infrastruktury telekomunikacyjnej, z których korzysta Użytkownik lub innymi okolicznościami z przyczyn nieleżących wyłącznie po stronie IAB Polska;
- skutki korzystania z Serwisu przez Użytkownika w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem, postanowieniami Regulaminu lub zasadami współżycia społecznego;
- niedostępność Serwisu spowodowaną działaniem siły wyższej, a także działaniami lub zaniechaniami Użytkownika;
- szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług, w przypadku gdy nastąpiło to z winy Użytkownika lub w związku z działaniami, będącymi wynikiem działania złośliwego oprogramowania komputerowego bądź niezabezpieczenia go przez Użytkownika lub ze względu na naruszenie przez Użytkownika przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub Regulaminu.
§ 12 Postanowienia końcowe
- IAB Polska ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności:
- gdy zmiana Regulaminu jest konieczna ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub ze względu na uznanie konkretnego postanowienia Regulaminu za niedozwolone;
- w razie zmiany rodzaju i zakresu Usług oraz warunków lub zasad ich świadczenia;
- w celu realizacji obowiązku wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub obowiązku wynikającego z prawomocnego orzeczenia sądu lub decyzji administracyjnej.
- IAB Polska poinformuje o zmianie Regulaminu z 14-dniowym wyprzedzeniem przed wprowadzeniem zmiany poprzez zamieszczenie informacji w Serwisie przez okres co najmniej 14 dni.
- Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego lub nieskutecznego postanowienia wchodzą inne postanowienia, które są najbliższe celom nieważnego lub nieskutecznego postanowienia i całego Regulaminu, a zarazem są zgodne z przepisami obowiązującego prawa.
- O ile przepisy prawa bezwzględnie obowiązującego nie stanowią inaczej, wszelkie spory dotyczące umów zawartych na podstawie Regulaminu pomiędzy IAB Polska a Użytkownikiem rozstrzygają sądy powszechne właściwe dla siedziby IAB Polska.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.11.2023