Grupy
Robocze i Eksperci
Członkowie IAB Polska mają możliwość aktywnego udziału w Grupach Roboczych, które zajmują się kluczowymi kwestiami w zakresie reklamy internetowej. W ramach IAB działają obecnie niżej wymienione Grupy Robocze pracujące nad inicjatywami z wybranych obszarów marketingu online:
Dołącz do Grupy Roboczej
Regulamin Grup Roboczych
Ad Standards
Grupa koncentruje się na opracowywaniu standardów oraz promowaniu dobrych praktyk związanych z jakością reklamy online. Celem grupy jest m.in. edukacja rynku, tworzenie wytycznych, badanie i analiza trendów czy współpraca z innymi organizacjami i grupami roboczymi.
Dodatkowo jednym z kluczowych zagadnień jest także wpływ technologii na procesy oraz poszczególne działania marketingowe.
Wszystkie inicjatywy grupy koncentrują się na poprawie bezpieczeństwa i przejrzystości ekosystemu reklamowego w Polsce oraz promowaniu globalnych standardów wypracowanych przez IAB Europe czy IAB Tech Lab.
Szefem Grupy jest Hubert Świtalski, DoubleVerify, a jego Zastępcą Kamil Glenszczyk, Google.
AI
Grupa jest skupiona wokół intensywnego rozwoju sztucznej inteligencji i jej wpływu na rynek online, w tym na branżę marketingową.
Celem grupy jest uporządkowanie wiedzy w zakresie AI (nie tylko generative AI), edukacja rynku, budowanie i promowanie etycznych postaw oraz inspirowanie do odpowiedzialnego wykorzystywania rozwiązań AI w reklamie.
Szefową Grupy jest Anna Gumkowska, a jej Zastępcami Kamila Kierzek – Mechło, BUZZcenter, i Adrian Kaczkowski, Salestube, i Maciej Leonard Żybuła, Bees&Honey.
Audio
– Grupa powstała w 2022 w wyniku wyodrębnienia z wcześniej istniejącej już Grupy Audiowideo. Grupę tworzą przedstawiciele wydawców radiowych, portali, domów mediowych oraz eksperci zajmujący się rozwojem rynku audio w internecie. Głównym celem Grupy jest edukacja rynku w zakresie reklamy audio online. Przedmiotem naszych zainteresowań są radia internetowe, serwisy streamingowe, podcasty oraz technologia umożliwiająca monetyzację contentu audio. Chcemy dostarczać wiedzę nt. użytkowników tego rynku oraz motywacji marek inwestujących w tą formę reklamy.
Badania
Grupa działa od 2010 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele agencji badawczych, wydawców, domów mediowych oraz wielu innych podmiotów branży online.
Celem Grupy jest edukacja, dostarczanie narzędzi marketingu online i udzielanie rzetelnych odpowiedzi na pytania badawcze dotyczące poszczególnych sektorów rynku.
Szefem Grupy jest Tomasz Wileński, iSLAY Tech, a jego Zastępczynią Lena Kotowska z Justtag Group.
Content Marketing i Reklama Natywna
Grupa skupia przedstawicieli agencji, wydawców oraz pośredników, którzy w codziennej pracy z klientami prowadzą działania z zakresu marketingu treści. Jej celem jest edukacja rynku w zakresie content marketingu oraz reklamy natywnej.
Wśród podejmowanych przez tę grupę inicjatyw należy wyróżnić: poradniki content marketingu i reklamy natywnej, raporty, case study oraz edukację za pomocą profilu w mediach społecznościowych – Content Lab.
Szefową Grupy jest Paulina Kozyra, TradeTracker Polska, a Zastępczynią Małgorzata Dąbrowska, Taboola.
Cyberbezpieczeństwo
Grupa składa się z ekspertów cyber security oraz osób zajmujących się tą tematyką w różnych podmiotach członkowskich IAB Polska. Zrzeszamy reprezentantów największych podmiotów branży wydawniczej, e-commerce oraz e-marketingu.
Celem działania Grupy jest wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk poprawiających bezpieczeństwo cyfrowe firm, tworzenie wspólnego katalogu potencjalnych zagrożeń oraz zwiększanie świadomości w tym zakresie u zainteresowanych podmiotów.
Szefową Grupy jest Joanna Jakubowska, Allegro PL Sp. z o.o.
Digital Out Of Home
Grupa skupia przedstawicieli firm działających na rynku reklamy digital out-of-home. Jej celem jest propagowanie wiedzy związanej z cyfrową reklamą zewnętrzną.
Grupa Digital OOH stanowi również platformę do współpracy i komunikacji oraz miejsce wymiany doświadczeń podmiotów tworzących rynek digital out-of-home w Polsce. Grupa dzieli się swoją działalnością na profilu na Linkedin.
Szefem Grupy jest Damian Rezner ze Screen Network, a jego Zastępczyniami: Agnieszka Maszewska z Jetline i Magdalena Mussmann z dentsu.
E-commerce i Retail Media
Grupa jest skupiona wokół wspierania rozwiązań reklamowych w handlu internetowym:
-podejmuje działania edukacyjne w zakresie strategii komunikacji, bezpieczeństwa i jakości doświadczeń związanych z zakupami w sieci
– określa i stara się rozwiązywać problemy dotyczące komunikacji w handlu w e-sklepach i platformach marketplace
– odpowiada za budowanie pozytywnego wizerunku zakupów online oraz standardów w obszarze retail media
– komentuje bieżącą sytuację na rynku, opisuje najnowsze trendy oraz komentuje zmiany dotyczące zakupów online zarówno te dotyczące zachowań, jak i nakreślone przez prawo polskie i europejskie.
Szefem Grupy jest Łukasz Sztuczyński, GroupM, a jego Zastępcami: Jakub Bakuła, Omnihero; Bartosz Bielecki, Commerce Media Tech; Kinga Nurska, Omnicom Media Group.
E-marketing w Finansach
Pierwsza w historii IAB Polska Grupa Branżowa, przeznaczona dla reklamodawców, której członkami są reprezentanci największych banków i instytucji finansowych działających na polskim rynku.
Celem Grupy jest prowadzenie kampanii edukacyjnych zarówno dla branży finansowej, jak i dla własnych zespołów, wewnątrz organizacji, a także stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń.
Influencer Marketing
Grupa powstała w styczniu 2021 roku. Celem prac grupy jest miedzy innymi stworzenie słownika pojęć, standaryzacja świadczeń i sposobu pomiaru efektywności, segmentacja influencerów oraz kwestie prawne.
Publikacje grupy mają za zadanie nie tylko zdefiniowanie zjawiska influencer marketingu, ale również opisanie kluczowych kanałów i platform publikacji oraz dystrybucji contentu wraz z pokazaniem możliwości jakie daje ta forma promocji reklamodawcom.
Szefem grupy jest Marek Myślicki, stor9, zaś jego Zastępcami Łukasz Kępiński, Tears of Joy, Justyna Oracz, Fantasyexpo Sp. z o.o./We!Re Fantasy oraz Adrian Pokrywka, GetHero, Justyna Zawadzka, Space Cat, Leszek Trela, Omnicom Media Group (Fuse) oraz Artur Nalepko, Rokmates.
Gry i Esport
Grupa skupia ekspertów polskiej branży internetowej, którzy współpracują na rzecz popularyzacji esportu i gamingu wśród branży mediowej i reklamodawców.
Celem jej działania jest również współpraca z organami państwowymi, w zakresie wypracowania reguł postępowania przy transmisjach gier w mass mediach oraz współpraca z instytucjami przy budowaniu struktur organizacyjnych polskiego esportu.
Grupę tworzą praktycy branży – przedsiębiorcy, przedstawiciele mediów oraz specjaliści z agencji realizujących gamingowe projekty dla klientów.
Szefową Grupy jest Justyna Oracz, Fantasyexpo Sp. z o.o./We!Re Fantasy, a jej Zastępcami Jacek Jankowski, Wirtualna Polska Media S.A., Jan Czerniecki, inStreamly i Bartłomiej Matuszowicz, inStreamly.
Mobile Marketing
Grupa ta zajmuje się propagowaniem działań reklamowych w kanale mobilnym, a także edukacją rynku w zakresie dostępnych narzędzi i form mobile marketingu.
Jej celem jest wypracowanie jednolitych standardów i dobrych praktyk, ich popularyzacja oraz efektywne wykorzystanie.
Szefową Grupy jest Sylwia Kaska, Proxi.cloud.
Performance
Przedmiotem działania Grupy Roboczej Performance IAB Polska jest dzielenie się wiedzą i dobrymi praktykami rynkowymi w dziedzinie performance marketingu.
W planach działania grupy jest przeprowadzenie kampanii edukacyjnych i świadomościowych, stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń i networkingu, a ponadto przeprowadzenie badań wraz ze szczegółowym raportem, a następnie wydanie poradnika nt. rynku performance, w tym afiliacji.
Szefową Grupy jest Edyta Błaszczyk, mBank, a jej Zastępcami są: Paulina Kozyra z TradeTracker, Aleksandra Zadrożna z IDMnet i Łukasz Wieszczyński z WR Digital.
Portale
Grupa powstała w 2022 roku i zrzesza największe portale działające na rynku polskim.
Obszarem jej działalności jest inicjowanie aktywności Związku w sprawach mających wpływ na działalność członków Grupy – takich jak zajmowanie stanowisk przez Związek (samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami, np. organizacjami branżowymi), udział w konsultacjach społecznych, kontakty z władzami publicznymi oraz wymiana doświadczeń i najlepszych standardów rynkowych.
Szefem Grupy jest Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A.
Prawna
Grupa zajmuje się wszelkimi kwestiami związanymi z procesami legislacyjnymi oraz działaniami public affairs.
Jej głównym celem jest wypracowywanie wspólnego dla całej branży internetowej stanowiska dotyczącego poszczególnych przepisów, a także opracowywanie stosownych komentarzy i interpretacji prawnych.
Szefową Grupy jest Lidia Zamecka, Cyfrowy Polsat, a jej Zastępcą Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A.
Programmatic
Celem tej Grupy jest edukacja polskiego rynku w zakresie zautomatyzowanego procesu sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej, głównie w modelu aukcyjnym (RTB), jak i wykorzystania różnych danych optymalizujących ten proces.
Szefową grupy jest Elżbieta Kondzioła, LOVEMEDIA, a jej Zastępcą Krzysztof Czok, Tri-table.
Public Relations
Grupa powstała w kwietniu 2019 roku. Jej celem jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności działań PR.
W pracach Grupy biorą udział reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców.
Aktywność Grupy na bieżąco można śledzić i komentować na LinkedIn – Grupa Robocza Public Relations IAB Polska.
Szefową Grupy jest Joanna Berlińska, Lightscape, a jej Zastępcą Maciej Kikta, Smartney.
SEO & PPC
SEO & PPC – przedmiotem działania Grupy jest wspieranie rozwiązań marketingowych w wyszukiwarkach internetowych poprzez:
- edukację i popularyzację marketingu w wyszukiwarkach internetowych jako skutecznego narzędzia promocji online;
- podejmowanie działań edukacyjnych w zakresie planowania, realizowania, optymalizowania i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych i sieci reklamowych;
- odpowiadanie za budowanie pozytywnego wizerunku działania z obszaru SEM tj. prac SEO oraz realizacji kampanii PPC;
- komentowanie bieżącej sytuacji na rynku, opisywanie najnowszych trendów oraz komentowanie zmian zarówno tych dotyczących zachowań, jak i nakreślonych przez prawo polskie i europejskie dotyczących marketingu w wyszukiwarkach internetowych.
Ponadto Grupa prowadzi fanpage SEM IAB PL, który na bieżąco informuje użytkowników o zachodzących zmianach w branży.
Szefem Grupy jest Szymon Rydelski z WeNet, a jego Zastępcą Bartłomiej Matulewicz, również z WeNet.
Social Media
Grupa skupia swoje działania wokół uporządkowania tematów związanych z mediami społecznościowymi. Efektem tych działań jest m.in. publikacja poradnika edukacyjnego „Social Media w Polsce”, który nie tylko definiuje media społecznościowe, opisuje kluczowe kanały, ale również pokazuje możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia.
Aktywność grupy na bieżąco można śledzić i komentować na LinkedIn – Grupa Robocza Social Media IAB Polska.
Szefem grupy jest Adam Kaliszewski, Solski PR, a jego Zastępcami – Adam Kręgielewski z Labcon, Magda Rokicka, MediaOn i Roman Terelak, Space Cat.
Wideo
Grupa powstała działa od 2010 roku, wcześniej koncentrując się nie tylko na sprawach związanych z wideo online, ale także audiowideo.
Głównym celem grupy jest szerzenie wiedzy na temat online wideo – samego w sobie, a także z perspektywy całego ekosystemu wideo.
Poruszamy wiele wątków (Connected TV, oglądalność online wideo, badania efektywności etc.) i najważniejsza dla nas jest edukacja – rynku, ale także w ramach grupy dzięki wspólnym dyskusjach i poruszanych tematy w grupie. W tym celu także współpracujemy z IAB Europe.
Szefem Grupy jest Wojciech Kowalczyk, TVP, a jego Zastępczyniami są Marta Urbańska z MediaFarm oraz Magda Patorska, Gazeta.pl.
Kontakt
Anna Garwolińska
dyrektor ds. Inicjatyw i Relacji Członkowskich
E-mail: a.garwolinska@iab.org.pl
M: +48 515 298 577
Grupy Robocze IAB Polska
Ad Standards – Grupa koncentruje się na opracowywaniu standardów oraz promowaniu dobrych praktyk związanych z jakością reklamy online. Celem grupy jest m.in. edukacja rynku, tworzenie wytycznych, badanie i analiza trendów czy współpraca z innymi organizacjami i grupami roboczymi. Dodatkowo jednym z kluczowych zagadnień jest także wpływ technologii na procesy oraz poszczególne działania marketingowe.
Wszystkie inicjatywy grupy koncentrują się na poprawie bezpieczeństwa i przejrzystości ekosystemu reklamowego w Polsce oraz promowaniu globalnych standardów wypracowanych przez IAB Europe czy IAB Tech Lab. Szefem Grupy jest Hubert Świtalski, DoubleVerify, a jego Zastępcą Kamil Glenszczyk, Google.
AI – Grupa jest skupiona wokół intensywnego rozwoju sztucznej inteligencji i jej wpływu na rynek online, w tym na branżę marketingową. Celem grupy jest uporządkowanie wiedzy w zakresie AI (nie tylko generative AI), edukacja rynku, budowanie i promowanie etycznych postaw oraz inspirowanie do odpowiedzialnego wykorzystywania rozwiązań AI w reklamie.
Szefową Grupy jest Anna Gumkowska, TVN Warner Bros. Discovery, a jej Zastępcami Maciej Leonard Żybula, Bees&Honey 360; Adrian Kaczkowski, Salestube; Kamila Kierzek – Mechło, BUZZcenter.
Audio – Grupa powstała w 2022 w wyniku wyodrębnienia z wcześniej istniejącej już Grupy Audiowideo. Grupę tworzą przedstawiciele wydawców radiowych, portali, domów mediowych oraz eksperci zajmujący się rozwojem rynku audio w internecie.
Głównym celem Grupy jest edukacja rynku w zakresie reklamy audio online. Przedmiotem naszych zainteresowań są radia internetowe, serwisy streamingowe, podcasty oraz technologia umożliwiająca monetyzację contentu audio. Chcemy dostarczać wiedzę nt. użytkowników tego rynku oraz motywacji marek inwestujących w tą formę reklamy.
Badania – Grupa działa od 2010 roku. W jej skład wchodzą przedstawiciele agencji badawczych, wydawców, domów mediowych oraz wielu innych podmiotów branży online.
Celem Grupy jest edukacja, dostarczanie narzędzi marketingu online i udzielanie rzetelnych odpowiedzi na pytania badawcze dotyczące poszczególnych sektorów rynku.
Szefem Grupy jest Tomasz Wileński, iSLAY Tech, a jego Zastępczynią Lena Kotowska z Justtag Group.
Content Marketing i Reklama Natywna – Grupa skupia przedstawicieli agencji, wydawców oraz pośredników, którzy w codziennej pracy z klientami prowadzą działania z zakresu marketingu treści.
Jej celem jest edukacja rynku w zakresie content marketingu oraz reklamy natywnej. Wśród podejmowanych przez tę grupę inicjatyw należy wyróżnić: poradniki content marketingu i reklamy natywnej, raporty, case study oraz edukację za pomocą profilu w mediach społecznościowych – Content Lab.
Szefową Grupy jest Paulina Kozyra, TradeTracker Polska, a Zastępczynią Małgorzata Dąbrowska, Taboola.
Cyberbezpieczeństwo – Grupa składa się z ekspertów cyber security oraz osób zajmujących się tą tematyką w różnych podmiotach członkowskich IAB Polska. Zrzeszamy reprezentantów największych podmiotów branży wydawniczej, e-commerce oraz e-marketingu.
Celem działania Grupy jest wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk poprawiających bezpieczeństwo cyfrowe firm, tworzenie wspólnego katalogu potencjalnych zagrożeń oraz zwiększanie świadomości w tym zakresie u zainteresowanych podmiotów.
Szefową Grupy jest Joanna Jakubowska, Allegro PL Sp. z o.o.
Digital Out Of Home – grupa skupia przedstawicieli firm działających na rynku reklamy digital out-of-home. Jej celem jest propagowanie wiedzy związanej z cyfrową reklamą zewnętrzną.
Grupa Digital OOH stanowi również platformę do współpracy i komunikacji oraz miejsce wymiany doświadczeń podmiotów tworzących rynek digital out-of-home w Polsce. Grupa dzieli się swoją działalnością na profilu na Linkedin.
Szefem Grupy jest Damian Rezner ze Screen Network, a jego Zastępczyniami: Agnieszka Maszewska z Jetline i Magdalena Mussmann z dentsu.
E-commerce i Retail Media – Grupa jest skupiona wokół wspierania rozwiązań reklamowych w handlu internetowym:
– podejmuje działania edukacyjne w zakresie strategii komunikacji, bezpieczeństwa i jakości doświadczeń związanych z zakupami w sieci
– określa i stara się rozwiązywać problemy dotyczące komunikacji w handlu w e-sklepach i platformach marketplace
– odpowiada za budowanie pozytywnego wizerunku zakupów online oraz standardów w obszarze retail media
– komentuje bieżącą sytuację na rynku, opisuje najnowsze trendy oraz komentuje zmiany dotyczące zakupów online zarówno te dotyczące zachowań, jak i nakreślone przez prawo polskie i europejskie.
Szefem Grupy jest Łukasz Sztuczyński, GroupM, a jego Zastępcami: Jakub Bakuła, z Omnihero; Bartosz Bielecki z Commerce Media Tech i Kinga Nurska, Omnicom Media Group.
E-marketing w Finansach – pierwsza w historii IAB Polska Grupa Branżowa, przeznaczona dla reklamodawców, której członkami są reprezentanci największych banków i instytucji finansowych działających na polskim rynku.
Celem Grupy jest prowadzenie kampanii edukacyjnych zarówno dla branży finansowej, jak i dla własnych zespołów, wewnątrz organizacji, a także stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń.
Influencer Marketing – Grupa powstała w styczniu 2021 roku. Celem prac grupy jest miedzy innymi stworzenie słownika pojęć, standaryzacja świadczeń i sposobu pomiaru efektywności, segmentacja influencerów oraz kwestie prawne.
Publikacje Grupy mają za zadanie nie tylko zdefiniowanie zjawiska influencer marketingu, ale również opisanie kluczowych kanałów i platform publikacji oraz dystrybucji contentu wraz z pokazaniem możliwości jakie daje ta forma promocji reklamodawcom.
Szefem grupy jest Marek Myślicki, stor9, zaś jego Zastępcami Łukasz Kępiński z Tears of Joy, Justyna Oracz z Fantasyexpo Sp. z o.o./WE!RE Fantasy, Adrian Pokrywka z GetHero, Justyna Zawadzka ze Space Cat, Leszek Trela z Omnicom Media Group (Fuse) oraz Artur Nalepko, Rokmates.
Gry i Esport – Grupa skupia ekspertów polskiej branży internetowej, którzy współpracują na rzecz popularyzacji esportu i gamingu wśród branży mediowej i reklamodawców.
Celem jej działania jest również współpraca z organami państwowymi, w zakresie wypracowania reguł postępowania przy transmisjach gier w mass mediach oraz współpraca z instytucjami przy budowaniu struktur organizacyjnych polskiego esportu.
Grupę tworzą praktycy branży – przedsiębiorcy, przedstawiciele mediów oraz specjaliści z agencji realizujących gamingowe projekty dla klientów.
Szefową Grupy jest Justyna Oracz, Fantasyexpo Sp. z o.o./We!Re Fantasy, a jej Zastępcami Jacek Jankowski, Wirtualna Polska Media S.A., Jan Czerniecki, inStreamly i Bartłomiej Matuszowicz, inStreamly.
Mobile Marketing – Grupa ta zajmuje się propagowaniem działań reklamowych w kanale mobilnym, a także edukacją rynku w zakresie dostępnych narzędzi i form mobile marketingu. Jej celem jest wypracowanie jednolitych standardów i dobrych praktyk, ich popularyzacja oraz efektywne wykorzystanie.
Szefową Grupy jest Sylwia Kaska, Proxi.cloud.
Performance – Przedmiotem działania Grupy Roboczej Performance IAB Polska jest dzielenie się wiedzą i dobrymi praktykami rynkowymi w dziedzinie performance marketingu.
W planach działania grupy jest przeprowadzenie kampanii edukacyjnych i świadomościowych, stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń i networkingu, a ponadto przeprowadzenie badań wraz ze szczegółowym raportem, a następnie wydanie poradnika nt. rynku performance, w tym afiliacji.
Szefową Grupy jest Edyta Błaszczyk, mBank, a jej Zastępcami są: Paulina Kozyra z TradeTracker, Aleksandra Zadrożna z IDMnet i Łukasz Wieszczyński z WR Digital.
Portale – Grupa powstała w 2022 roku i zrzesza największe portale działające na rynku polskim.
Obszarem jej działalności jest inicjowanie aktywności Związku w sprawach mających wpływ na działalność członków Grupy – takich jak zajmowanie stanowisk przez Związek (samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami, np. organizacjami branżowymi), udział w konsultacjach społecznych, kontakty z władzami publicznymi oraz wymiana doświadczeń i najlepszych standardów rynkowych.
Szefem Grupy jest Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A.
Prawna – Grupa zajmuje się wszelkimi kwestiami związanymi z procesami legislacyjnymi oraz działaniami public affairs.
Jej głównym celem jest wypracowywanie wspólnego dla całej branży internetowej stanowiska dotyczącego poszczególnych przepisów, a także opracowywanie stosownych komentarzy i interpretacji prawnych.
Szefową Grupy jest Lidia Zamecka, Cyfrowy Polsat, a jej Zastępcą Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A.
Programmatic – celem tej Grupy jest edukacja polskiego rynku w zakresie zautomatyzowanego procesu sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej, głównie w modelu aukcyjnym (RTB), jak i wykorzystania różnych danych optymalizujących ten proces.
Szefową grupy jest Elżbieta Kondzioła, LOVEMEDIA, a jej Zastępcą Krzysztof Czok, Tri-table.
Public Relations – Grupa powstała w kwietniu 2019 roku. Jej celem jest między innymi: zdefiniowanie roli PR (i agencji) w zdigitalizowanym świecie, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w realizacji celów biznesowych klientów oraz wypracowanie metod efektywnego mierzenia skuteczności działań PR.
W pracach Grupy biorą udział reprezentanci agencji PR, domów mediowych, wydawców oraz reklamodawców. Aktywność grupy na bieżąco można śledzić i komentować na LinkedIn – Grupa Robocza Public Relations IAB Polska.
Szefową Grupy jest Joanna Berlińska, Lightscape, a jej Zastępcą Maciej Kikta, Smartney.
SEO & PPC – przedmiotem działania Grupy jest wspieranie rozwiązań marketingowych w wyszukiwarkach internetowych poprzez:
- edukację i popularyzację marketingu w wyszukiwarkach internetowych jako skutecznego narzędzia promocji online;
- podejmowanie działań edukacyjnych w zakresie planowania, realizowania, optymalizowania i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych i sieci reklamowych;
- odpowiadanie za budowanie pozytywnego wizerunku działania z obszaru SEM tj. prac SEO oraz realizacji kampanii PPC;
- komentowanie bieżącej sytuacji na rynku, opisywanie najnowszych trendów oraz komentowanie zmian zarówno tych dotyczących zachowań, jak i nakreślonych przez prawo polskie i europejskie dotyczących marketingu w wyszukiwarkach internetowych.
Ponadto Grupa prowadzi fanpage SEM IAB PL, który na bieżąco informuje użytkowników o zachodzących zmianach w branży.
Szefem Grupy jest Szymon Rydelski z WeNet, a jego Zastępcą Bartłomiej Matulewicz, również z WeNet.
Social Media – Grupa skupia swoje działania wokół uporządkowania tematów związanych z mediami społecznościowymi.
Efektem tych działań jest m.in. publikacja poradnika edukacyjnego „Social Media w Polsce”, który nie tylko definiuje media społecznościowe, opisuje kluczowe kanały, ale również pokazuje możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia.
Aktywność grupy na bieżąco można śledzić i komentować na LinkedIn – Grupa Robocza Social Media IAB Polska.
Szefem grupy jest Adam Kaliszewski, Solski PR, a jego Zastępcami – Adam Kręgielewski z Labcon, Magda Rokicka z MediaOn i Roman Terelak ze Space Cat.
Wideo – Grupa powstała działa od 2010 roku, wcześniej koncentrując się nie tylko na sprawach związanych z wideo online, ale także audiowideo.
Głównym celem grupy jest szerzenie wiedzy na temat online wideo – samego w sobie, a także z perspektywy całego ekosystemu wideo.
Poruszamy wiele wątków (Connected TV, oglądalność online wideo, badania efektywności etc.) i najważniejsza dla nas jest edukacja – rynku, ale także w ramach grupy dzięki wspólnym dyskusjach i poruszanych tematy w grupie. W tym celu także współpracujemy z IAB Europe.
Szefem Grupy jest Wojciech Kowalczyk, TVP, a jego Zastępczyniami są Marta Urbańska z MediaFarm oraz Magda Patorska, Gazeta.pl.
Lista Ekspertów IAB Polska
Lista Ekspertów IAB Polska to osoby najbardziej zaangażowane merytorycznie w prace kilkunastu grup roboczych działających w IAB Polska.
Grupa Robocza Gry/esport IAB Polska
- Justyna Oracz, We’re Fantasy (by Fantasyexpo)
- Wojciech Grzegorzyca, Rokmates
- Patryk Stec, Agora
Grupa Robocza Mobile marketing
- Rafał Wiewiórski, RASP
- Michał Szczur, Mindshare Polska Sp. z o.o.
- Sylwia Kaska, Proxi.cloud Sp. z o.o.
- Nikodem Sarna, Proxi.cloud Sp. z o.o.
- Tomasz Szulkowski, GroupM Sp. z o.o. ([m]spark)
Grupa Robocza Public Relations
- Sabina Figarska, Solski Communications Sp. z o.o.
- Justyna Oracz, We’re Fantasy (by Fantasyexpo)
- Joanna Berlińska, Lightscape
Grupa Robocza SEM
- Jarosław Miszczak, Bluerank Sp. z o.o.
- Sebastian Suma, NetArch Sp. z o.o. (Sempai)
- Konrad Spoczyński, Result Media Sp. z o.o.
- Szymon Rydelski, WeNet Group S.A.
- Michał Herok, SEOgroup Interactive SA
- Julia Waincetel, Publicis Sp. z o.o.
- Krzysztof Radzikowski, Good One Sp. z o.o. (Seofly).
- Daniel Jędrysik, KS Sp. z o.o.
- Katarzyna Jarosz, GroupM Sp. z o.o.
Grupa Robocza Social Media
- Adam Kręgielewski, Labcon Sp. z o.o.
- Adam Kaliszewski, Solski Communications Sp. z o.o.