Raport jest kompleksowym zestawieniem wydatków na reklamę online w Europie, który z perspektywy rozwoju kompetencji cyfrowych w firmach a także formułowania polityki promocji przedsiębiorstw w oparciu ogólnoeuropejskie inwestycje staje się wiarygodnym źródłem informacji dla marketerów. Od momentu startu badania w 2006 roku liczba krajów w nim uczestniczących wzrosła dwukrotnie.
W tym roku raport IAB Adex Benchmark ujawnia, że wydatki reklamowe w internecie wzrosły o 11,9% do wartości 27,3 mld Euro w 2013 roku, i co ciekawe nie tylko rynki rozwijające się miały na to wpływ. Rynki dojrzałe, które skorzystały z innowacyjnych technologii stały się także siłą napędową tego wzrostu.
Top 10 rankingu – wzrost r./ r.
Rosja – 26,8%
Turcja – 24,3%
Słowacja – 17,3%
Wlk. Brytania – 16,2%
Węgry – 16,0%
Austria – 15,7%
Norwegia – 14,7%
Serbia – 13,4%
Włochy – 13,3%
Rumunia – 13,0%