„55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys. W ocenie polskich specjalistów PR, głównym źródłem problemów w nadchodzących miesiącach będą kryzysy online – aż 44% wskazań (+ 12 pp. rok do roku). Warto podkreślić, że to zagrożenie dynamicznie rośnie: w badaniach zrealizowanych zaledwie rok wcześniej, jako główne źródło potencjalnych problemów3 wskazywano sytuację gospodarczą (61% wskazań), negatywny wpływ polityki (41% wskazań), a kryzysy online zajmowały dopiero trzecią pozycję – z wynikiem 32%.”
Takie dane możemy przeczytać w najnowszej publikacji pt. „Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations” stworzonej przez ekspertów z Grup Roboczych PR, SEM oraz Social Media działających przy IAB Polska. Poradnik zawiera szereg praktycznych artykułów o tym, jak przygotować się na ewentualność kryzysu wizerunku marki, jak reagować w sytuacjach nieprzewidzianych oraz jak im zapobiegać.
W trendbooku znajdziesz m. in tematy takie jak:
„Kryzys wizerunkowy” w wyszukiwarce — co robić, gdy Google przestaje lubić naszą stronę?
AI źródłem kryzysów wizerunkowych – czy da się je przewidzieć?
Jak bezpiecznie ograć strategię komunikacji w gamingu i esporcie?
Kryzys pod specjalnym nadzorem, czyli trudne przypadki globalnych marek
Kryzys wizerunku osobistego – co może być jego iskrą i jak ugasić pożar?