Marketing w wyszukiwarkach dla NGO – najnowsza publikacja Grupy Roboczej SEM IAB Polska

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO – najnowsza publikacja Grupy Roboczej SEM IAB Polska

Poradnik “Marketing w wyszukiwarkach dla NGO” to kompleksowy zbiór praktycznych informacji na temat prowadzenia skutecznych działań marketingowych dla NGO bez ponoszenia nadmiernych kosztów. Składają się na niego zagadnienia obejmujące działania SEM, SEO i content marketing oraz analitykę.

Publikacja zawiera szereg artykułów napisanych przez ekspertów digital marketingu, z których dowiesz się:

  • jak ze swoim przekazem znaleźć się bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google;
  • co publikować w przypadku NGO, by zdobyć zainteresowanie;
  • gdzie szukać inspiracji dotyczących projektowania treści;
  • jak tworzyć kampanie za pomocą programu Google Grants;
  • w jaki sposób korzystać z Microsoft Advertising a także rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję;
  • jak inne organizacje prowadzą swoje działania (na przykładzie case study);

oraz poznasz narzędzia, które pozwolą Ci osiągnąć wyznaczone cele i skutecznie je mierzyć.

W ramach Grupy Roboczej SEM każdego roku przygotowujemy kilka inicjatyw, których celem jest misja edukowania rynku w zakresie najlepszych praktyk dotyczących wyszukiwarek internetowych. Podczas jednego ze spotkań grupy pojawił się pomysł, aby wykorzystać naszą energię w celu jeszcze bardziej szczytnym i zrealizować projekt, który pomoże organizacjom pozarządowym w lepszym zrozumieniu tego, jak działa digital i jak może być wykorzystany do skutecznego promowania idei głoszonych przez NGO’sy.

Ogromnie się cieszę, że tak wiele osób pracujących w firmach zrzeszonych w IAB poświęciło swój czas, aby podzielić się wiedzą merytoryczną w ramach niniejszego opracowania. Liczę gorąco na to, że będzie ono przydatne dla organizacji pozarządowych, szczególnie w rozpoczętym właśnie okresie zbierania 1,5% podatku. – Jarek Miszczak, Szef Grupy Roboczej SEM IAB, CEO Bluerank

Poradnik jest kierowany przede wszystkim do organizacji pozarządowych. Zależało nam żeby w prosty sposób pokazać możliwości digital marketingu bez ponoszenia znaczących kosztów. W naszej publikacji znajdziecie praktyczne informacje z zakresu SEO, reklamy internetowej oraz analityki. Są tam wskazówki jak prowadzić tego typu działania samodzielnie, wykorzystując programy dofinansowania (np. Google Grants) lub niskobudżetowo. Zapraszamy do lektury! – Weronika Węglewska – Winciałowicz, Koordynatorka projektu w ramach Grupy Roboczej SEM IAB, PPC Team Lead Bluerank

ViralTalk przystąpiło do grona firm członkowskich IAB Polska

ViralTalk przystąpiło do grona firm członkowskich IAB Polska

ViralTalk to agencja performance marketingu, specjalizująca się w emisji reklam na platformie TikTok, wykorzystując innowacyjne strategie i analityczne podejście do reklamy wideo..

Agencja tworzy angażujące treści wideo oraz skupia się na optymalizacji wyników poprzez ścisłą analizę danych. Działa w oparciu o najnowsze technologie, a także własne narzędzie viraltalk.app, aby zapewnić klientom konkurencyjną przewagę.

W firmie ViralTalk konsekwentnie śledzimy najnowsze trendy, rozwijając własne narzędzie do optymalizacji kampanii opartej na sztucznej inteligencji. Równocześnie widzimy ogromny potencjał TikTok Shop na wybranych rynkach, co stanowi istotny krok w rozwoju e-commerce.

Przystępując do IAB Polska, akcentujemy nasze zaangażowanie w rozwijanie możliwości promocji online poprzez skuteczne kreowanie kampanii i dzielenie się doświadczeniem z innymi członkami stowarzyszenia. Oczekujemy owocnej wymiany pomysłów, co pozwoli nam wspólnie tworzyć jeszcze bardziej skuteczne rozwiązania marketingowe dla branży. – Nikoletta Mańkowska, ViralTalk.

W strukturach IAB Polska jest aktualnie zrzeszonych ponad 230 firm członkowskich, reprezentujących podmioty działające w branży internetowej.

Jak dołączyć? Znajdź informacje TUTAJ.

Patronat IAB Polska: semWAW#2 – startup edition

Patronat IAB Polska: semWAW#2 – startup edition

Na uczestników czeka duża dawka merytorycznej wiedzy oraz spotkania ze sponsorami i innymi specjalistami z branży. Ponownie oprócz prelekcji na scenie odbędzie się panel dyskusyjny, a sponsorem głównym pozostaje OrionMedia. Na scenie zaprezentują się topowi eksperci z branży, którzy na co dzień są praktykami, laureatami prestiżowych konkursów, a także występują na największych marketingowych konferencjach. 

Podczas drugiej warszawskiej edycji na scenie pojawią się: Anna Podruczna (Online Marketing Team Leader w eVisions Advertising), Marcin Żmuda (Head of SEO w OrionMedia), Łukasz Żelezny (SEO.London), Łukasz Chwiszczuk (Właściciel w Conversion Hunters) i Przemysław Modrzewski (Data & Analytics Principal Lead w Google).

Agendę konferencji i tematy wystąpień będzie można zobaczyć na wydarzeniu na Facebooku i Instagramie. Zapraszamy więc do ich obserwowania! 

Dodatkowo podczas tej edycji ponownie odbywa się Call4Papers (startup edition). Jest to niestandardowy sposób wyboru prelegentów/prelegentek polegający na tym, że chętni do wystąpienia na imprezie przesyłają tematy wraz z opisami, a organizator publikuje w głosowaniu tylko te informacje. Głosujący nie znają zatem nazwisk występujących, którzy stoją za wybranymi tematami. W ten sposób nowe twarze mają szansę na pokazanie się na scenie. Zwycięzca głosowania zaprezentuje się na żywo w Campusie Google 22 marca, natomiast osoby z drugiego i trzeciego miejsca zostaną zaproszone do udziału w webinarze online, który odbędzie się przed konferencją.

Po pierwszej edycji semWAW zebraliśmy świetny feedback, co wiąże się również z oceną całej konferencji na 9,58/10 wśród uczestników. Tak wysoki wynik zdopingował nas do tego, aby szybko powrócić do Warszawy z kolejną edycją semWAW, natomiast nasz kolejny event odbędzie się w Krakowie już 29 maja w Starej Zajezdni i będzie to edycja semKRK BIG – informuje Kamil Leśniak, Event & Marketing Manager w DevaGroup.

Podczas semWAW#2 – startup edition:
– wysłuchasz 5 marketingowych prelekcji od najlepszych ekspertów w branży,
– weźmiesz udział w panelu dyskusyjnym,
– zobaczysz na scenie zwycięzcę Call4Papers (startup edition),
– poznasz nowinki branżowe, które wdrożysz od razu po spotkaniu,

– zadasz swoje pytania zaproszonym ekspertom na żywo (dzięki sli.do),
– weźmiesz udział w AfterParty po konferencji.

Dodatkowo kilka dni przed konferencją odbędą się warsztaty semWAW. To wyjątkowe szkolenia online odpowiadające na potrzeby specjalistów, dla których kursy dostępne na rynku nie są wystarczające. Zostaną przeprowadzone w 2 ścieżkach:

18.03 (poniedziałek): Google Ads&Analytics. Prowadzący: Dorota Kika, Andrzej Brandt i Anna Moczulska.
19.03 (wtorek): SEO. Prowadzący: Rafał Borowiec, Ewelina Podrez-Siama i Mateusz Malinowski.

Warsztaty odbędą się na platformie Clickmeeting, a liczba miejsc na każdy dzień jest ograniczona do 40. Warto pośpieszyć się z kupnem biletów – przy ostatnich edycjach wyprzedały się do ostatniego miejsca!

Więcej informacji:
Strona internetowa: https://semwaw.pl/
Link do warsztatów: https://semwaw.pl/warsztaty/

Wydarzenie posiada akredytację DIMAQ – posiadacze certyfikatów otrzymują 10 pkt. za dział.

DevaGroup to agencja z wieloletnim doświadczeniem w SEM i SEO. Od 9 lat organizuje semKRK, czyli konferencję dla specjalistów SEM i SEO, podczas której spotyka się cała branża. Uczestnicy wielokrotnie zapełnili m.in. Starą Zajezdnię (ok. 600 osób) oraz Muzeum Manggha (ok. 300 osób) w Krakowie. W listopadzie 2023 r. po raz pierwszy konferencja odbyła się w Warszawie. semWAW zostało ocenione na 9,58/10, co dodatkowo zmotywowało organizatorów do szybkiego powrotu do stolicy.

DevaGroup bardzo mocno wspiera integrację branży, a także chce dawać przestrzeń do wymiany wiedzy w luźnej, barcampowej atmosferze. Na imprezach można spotkać wielu sponsorów, którzy przygotują dla Was niesamowite oferty, opowiedzą o swoich narzędziach, podrzucą sporo gadżetów, świetną atmosferę i stoiska sponsorskie.

IAB Europe wydało raport o zrównoważonym rozwoju w branży digital marketingu.

IAB Europe wydało raport o zrównoważonym rozwoju w branży digital marketingu.

Badanie objęło 186 firm z 29 europejskich rynków dostarczając wiedzy temat poziomu zaawansowania rozwiązań zapewniających zrównoważony rozwój w obszarze reklamy cyfrowej.

 

Najważniejsze wnioski badania to:

  • Priorytetowość: Zrównoważony rozwój jest nadal postrzegany jako kluczowe wyzwanie dla branży reklamy cyfrowej w 2024 r. i jest uznawany za równie ważny dla firm, jak kierowanie i pomiary bez plików cookie.

  • Główne wyzwania: Za główny problem uznano wpływ gazów cieplarnianych (GHG) (64%), w związku z przyjęciem i rozwojem rozwiązań (90%) i narzędzi (90%), które redukują emisję gazów cieplarnianych w łańcuchu dostaw reklamy cyfrowej, oraz spójne standardy szacowania gazów cieplarnianych (89%) są wymieniane jako kluczowe dla napędzania postępu.

  • Weryfikacja zewnętrzna: Większość (65%) respondentów zgadza się co do konieczności zewnętrznej weryfikacji w zakresie pomiarów i standardów CO₂.

  • Postęp w kierunku redukcji emisji CO₂: Chociaż prawie trzy czwarte (70%) respondentów podjęło wysiłki mające na celu redukcję emisji CO₂, tylko jedna czwarta (24%) poczyniła znaczące postępy.

 

Więcej szczegółów tutaj.

Zobacz Raport

Zobacz infografikę

 

26 marca br. odbędzie się debata online, pt. „Sustainability in Digital Advertising”.

Podczas tego wirtualnego wydarzenia eksperci branżowi z całej Europy spotkają się, aby omówić stan gotowości naszej branży i prace wykonywane w celu osiągnięcia zrównoważonego rozwoju w reklamie cyfrowej. 

Szczegóły i rejestracja tutaj.

Brandlift przystępuje do IAB Polska

Brandlift przystępuje do IAB Polska

Brandlift to agencja influencer marketingu, wspierającą marki w budowaniu ich wizerunku i kompleksowej realizacji celów marketingowych za pośrednictwem mediów społecznościowych. Agencja posiada i rozwija bazę współpracujących twórców, jak również realizuje długoterminowe projekty ambasadorskie z opiniotwórczymi postaciami. Brandlift wykorzystuje autorskie rozwiązanie martech – platformę technologiczną do automatyzacji prowadzenia kampanii, optymalizacji doboru i weryfikacji twórców pod kątem ich wiarygodności, jak również akceptowania treści po stronie Klienta.

Brandiift od 4 lat konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku infuencer marketingu. Realizując kampanie zarówno na rzecz polskich liderów branżowych jak i największych marek z portfolio międzynarodowych korporacji, widzimy jak dynamicznie się zmienia ten obszar rynku i z jakimi wyzwaniami się mierzy. – mówi Michał Hertel – CEO Brandlift Sp. z o.o. – wcześniejsze doświadczenia naszej kadry zarządzającej, wywodzącej się ze świata mediów, PR, IT, marketingu pozwalają nam złapać taką perspektywę i zrozumieć oczekiwania klientów wobec takich agencji jak nasza.
Chcemy dzielić się naszymi doświadczeniami i brać udział w profesjonalizacji i budowaniu pozytywnej aury wokół influencer marketingu oraz mediów społecznościowych, jako kluczowych narzędzi współczesnego marketingu. Chcemy również promować skuteczne i odpowiedzialne korzystanie z technologii. W tej sytuacji dołączenie do IAB, jako największej organizacji branżowej, odpowiedzialnej za tworzenie standardów w Internecie, jest dla nas oczywiste. Zresztą część z nas wraca do IAB, tyle, że reprezentując inne barwy.

W strukturach IAB Polska jest aktualnie zrzeszonych ponad 230 firm członkowskich, reprezentujących podmioty działające w branży internetowej.

Jak dołączyć? Znajdź informacje TUTAJ.

Współpraca IAB Polska z WSIiZ wchodzi na wyższy poziom

Współpraca IAB Polska z WSIiZ wchodzi na wyższy poziom

14 lutego w siedzibie IAB Polska gościli dr Barbara Przywara (Prorektor ds. Nauczania WSIiZ) oraz Łukasz Bis (Prodziekan KMiKS WSIiZ ds. kierunku Digital Marketing, jednocześnie członek Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska), gdzie  podczas spotkania z Zarządem IAB Polska rozmawiali o przyszłości współpracy i kierunkach jej rozwoju. Ważnym punktem spotkania było funkcjonowanie pierwszego w Polsce zewnętrznego Centrum Egzaminacyjnego DIMAQ, które od 2022 roku funkcjonuje w murach WSIiZ w Rzeszowie. Ze strony IAB Polska gości przyjęli Włodzimierz Schmidt (Prezes Zarządu IAB Polska), Robert Wielgo (CMO IAB Polska) oraz Ewa Opach (Dyrektor ds. Edukacji i Certyfikacji IAB Polska/ DIMAQ).

Jesteśmy niezmiernie podekscytowani i dumni z rozwoju Centrum Egzaminacyjnego DIMAQ w Rzeszowie. To strategiczny krok, który umożliwia nam jeszcze szerzej dotrzeć ze standardami i certyfikacjami do profesjonalistów z obszaru digital marketingu, zwłaszcza w południowo-wschodniej Polsce.

Utworzenie tego centrum było naturalną konsekwencją owocnej współpracy z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Dzięki ich zaangażowaniu i wysokiemu poziomowi przygotowania technicznego oraz rzetelności egzaminów, możemy zapewnić, że standardy DIMAQ są utrzymywane na najwyższym poziomie, niezależnie od lokalizacji.

Wierzymy, że Centrum Egzaminacyjne w Rzeszowie przyczyni się do dalszego rozwoju branży internetowej  oraz umożliwi specjalistom zyskanie cennych kompetencji, które są niezbędne w dynamicznym świecie komunikacji marketingowej. Jest to również potwierdzenie naszej misji, jaką jest standaryzacja i promocja wysokich standardów w digital marketingu w Polsce – komentuje Włodzimierz Schmidt.

Obecnie rzeszowskie Centrum Egzaminacyjne prowadzi egzaminy DIMAQ na trzech poziomach: Student, Basic i Professional. Techniczne przygotowanie sal, atmosfera i rzetelność realizowanych egzaminów jest identyczna, jak ta, którą IAB Polska oferuje w swojej siedzibie – to pozwala utrzymywać standard DIMAQ na wysokim poziomie, zapewniając posiadaczom certyfikatów DIMAQ mocny atut na rynku pracy. Co ciekawe – w Rzeszowie odbył się również pierwszy egzamin DIMAQ Student.

Prowadzone przez nas Centrum Egzaminacyjne DIMAQ  cieszy się dużym zainteresowaniem szczególnie u osób, które na co dzień pracują, funkcjonują w południowo-wschodniej Polsce. Chciałoby się rzec, że przybliżamy standard do branży i promujemy DIMAQ w rejonach, gdzie jesteśmy mocno rozpoznawani. Z drugiej strony – zaufanie, którym obdarzyło nas IAB Polska – dowodzi wiarygodności, jako uczelni kształcącej w obszarze Digital Marketingu – mówi Łukasz Bis.

Do tej pory w Rzeszowie odbyło się ponad 40 egzaminów. Są one realizowane raz w miesiącu, harmonogram egzaminów jest dostępny na stronie http://dimaq.pl

Od 2023 roku WSIiZ ma w swojej ofercie studia drugiego stopnia Digital Marketing, które akredytowane przez IAB Polska, a kończą się egzaminem DIMAQ Professional. Są to studia trzysemestralne, prowadzone w dużej mierze przez praktyków. Od 2024 roku WSIiZ oferuje studia licencjackie na kierunku Marketing i nowe media, w ramach których oferowany będzie certyfikat DIMAQ Basic. Więcej na stronie: https://wsiz.edu.pl/