Prawie 90% kupujących jest zmotywowanych dostępem do 1st party data od retail media, a trzy czwarte kupujących przyciąga możliwość dotarcia do konsumentów w punkcie sprzedaży.
Około 60% kupujących wymienia fragmentację sieci retail media i brak standaryzacji jako istotne bariery dla rozwoju.
Około 75% kupujących uważa opcje pomiaru i zasięg odbiorców za kluczowe przy ocenie sieci retail media w danej kategorii.
IAB Europe przedstawił wyniki pierwszej edycji badania opinii na temat roli retail media w ekosystemie reklamy cyfrowej. Badanie ma odbywać się corocznie.
W ankiecie wzięło udział ponad 160 respondentów – reklamodawców, agencji i sieci retail media na 31 rynkach. Wyniki prezentują wiele cennych informacji, które pomagają określić rolę retail media i przyszłe kierunki obszary wzrostu. Działa również jako wskaźnik wszelkich barier, które należy rozwiązać w celu odblokowania dalszych inwestycji.
W ankiecie pytano o następujące obszary po stronie kupujących i sprzedających:
Poziomy inwestycji w retail media
Poziomy dojrzałości i wewnętrzne struktury mediów detalicznych
Czynniki i bariery inwestycyjne
Pomiary i wskaźniki stosowane w retail media
Przyszłe obszary wzrostu
Raport został napisany w oparciu o spostrzeżenia Grupy Roboczej Retail Media IAB Europe i stanowi część kompleksowego programu edukacyjnego i informacyjnego na temat retail media w Europie.
Kampania zdobyła złoto w kategorii In-Gaming Campaign oraz srebro w kategoriach Influencer Marketing Campaign i Virtual Augmented Reality or New Technologies Campaign.
Serdeczne gratulacje!
Pełna lista finalistów dostępna jest na stronie IAB Europe.
Tegoroczna gala wręczenia nagród odbyła się wirtualnie, a pełne nagranie nadal można obejrzeć tutaj.
Zgłoszenia do polskiej edycji IAB MIXX Awards już trwają! Pokaż, jak zwycięża się w digitalu i zgłoś swoją kampanię: mixx-awards.pl
IAB Polska ma zaszczyt zaprosić na kolejną edycję konferencji DIMAQ DAY, która odbędzie się jesienią tego roku w trzech polskich miastach. DIMAQ DAY to wyjątkowe wydarzenie skupiające pasjonatów i profesjonalistów z branży marketingu cyfrowego, którzy chcą dzielić się wiedzą, doświadczeniami i być na bieżąco z najnowszymi trendami w digital marketingu.
DIMAQ DAY to nie tylko szansa na zdobycie cennych informacji i umiejętności, lecz także okazja do nawiązania nowych relacji biznesowych i wzmocnienia swojego wizerunku jako eksperta w branży.
W poszukiwaniu odpowiedzi na współczesne wyzwania digitalu
Podczas każdego dnia konferencji DIMAQ Day eksperci zaprezentują łącznie 14 prelekcji z obszaru digital marketingu, mediów społecznościowych, sprzedaży, brandingu i strategii marketingowej. Organizatorzy położyli duży nacisk na kwestię komunikacji w dobie zmian społecznych, dlatego też w programie znalazły się zagadnienia dotyczące języka inkluzywnego, oczekiwań Silversów (odbiorców powyżej 60. roku życia), plain language (stosowania prostego języka w komunikacji branżowej) czy problemu greenwashingu w strategii ESG.
Nie zabraknie również wystąpień poruszających tematy techniczne i technologiczne, takich jak Marketing Automation, cyberbezpieczeństwo, big data czy sztuczna inteligencja, która od niemal dwóch lat jest głównym trendem i wyzwaniem branży digitalowej. Jak podkreśla Ewa Opach, Dyrektor ds. edukacji i certyfikacji, IAB Polska, agenda DIMAQ Day została zaprojektowana z myślą o rewolucyjnych zmianach, z którymi musi poradzić sobie każdy marketer, zarówno ten początkujący, jak i ten doświadczony.
DIMAQ Day w trzech lokalizacjach
Tegoroczna edycja DIMAQ Day odbędzie się tej jesieni na wybranych polskich uczelniach w Katowicach (8.10), we Wrocławiu (9.10) i w Poznaniu (10.10), a agenda w każdej z tych lokalizacji będzie nieco inna. Na wszystkich miłośników branży czekają eksperci z zakresu marketingu internetowego, social mediów, reklamy, technologii i biznesu, m.in.: Grzegorz Borowiecki, Dyrektor Zarządzający, WUNDERTEAM, Magdalena Murzyn, Doradca i konsultant z zakresu marketingu, Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu, Jakub Kania, Digital Marketing Advisor, Agencja Eactive, Kamil Porembiński, Specjalista Marketing Technology, CMO/COO, Qlos i dr Katarzyna Piotrowska, Konsultant Marketingu, kpiotrowska.pl. Konferencję we wszystkich trzech miastach poprowadzi Łukasz Bis – wykładowca WSIiZ w Rzeszowie, zawodowo związany z innowacjami, projektowaniem graficznym, dostępnością i metodykami projektowania.
Program wydarzenia jest zgodny z międzynarodowym standardem kwalifikacji e-marketingowych DIMAQ. Dzięki udziałowi w konferencji posiadacze certyfikatu DIMAQ mogą uzyskać 20 punktów recertyfikacyjnych.
Szczegółowy harmonogram oraz lista prelegentów są dostępne: na stronie DIMAQ Day
Jesteśmy partnerem 3. edycji badania rynku pracy w mediach i reklamie realizowanego przez ScreenLovers. Badanie uwzględnia rozmaite aspekty branżowego życia zawodowego – od relacji międzyludzkich, przez płace, po kwestie dobrostanu pracowników. Wyniki będą udostępnione publicznie, a premiera badania odbędzie się 7 listopada podczas dorocznej konferencji – VideoWars by ScreenLovers.
Niniejszym, zachęcamy do wzięcia udziału w badaniu. Uczestnicy – po wypełnieniu anonimowej ankiety – dowiedzą się jak wygrać jeden z 3 darmowych biletów na konferencję ScreenLovers.
Oto link do ankiety, jej wypełnienie zajmie ok. 10 minut:
W odpowiedzi na zmieniające się pokolenia konsumentów, będących odbiorcami działalności e-commerce – tegoroczna edycja skupia się na adaptacji strategii marketingowych i sprzedażowych do potrzeb generacji Z.
Pierwsi przedstawiciele tego pokolenia skończyli w tym roku 28 lat, co oznacza, że już teraz mają sporą siłę nabywczą, a wkrótce będą stanowić główną część rynku konsumenckiego. Warto więc wiedzieć, jakie działania podjąć, by przygotować na to swój e-biznes.
Dlaczego warto wziąć udział?
Uczestnicy Konferencji dowiedzą się m.in.:
Jak interakcje pokolenia Z z erą cyfrową wpływają na ich decyzje, jako konsumentów?
Jak Gen Z przetwarza informacje i jakie ma oczekiwania wobec marek ze świata online?
Jak cechy tego pokolenia, takie jak intuicyjne i dynamiczne korzystanie z sieci wpływają na ich zachowania konsumenckie?
Jak przygotować e-commerce na czasy, w których główną siłą nabywczą będą cyfrowi tubylcy?
Jak stworzyć strategię marketingową, odpowiadającą wartościom Gen Z tj. autentyczności, personalizacji i dialogu z markami?
Jakich narzędzi i metod użyć, by angażować pokolenie Z?
Będzie to doskonała okazja ku temu, by poznać strategiczne rozwiązania, pozwalające dostosować działania do ery, w której główną część klientów e-commerce będą stanowić Zetki.
Szczegółowe informacje o wydarzeniu, program oraz bilety są dostępne pod linkiem: https://bit.ly/3WiAx8k
W imieniu swoim i organizatora – serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w Konferencji!
Tech Lab i IAB Europe zaprasza na webinar, w którym poznasz narzędzie ACIF, dowiesz się o problemach, które rozwiązuje, a także o związku między ACIF a najnowszymi aktualizacjami VAST oraz krokach, które Twoja organizacja może podjąć, aby uczestniczyć w ewoluującym łańcuchu dostaw CTV i reklam wideo.
To bezpłatne wydarzenie online odbędzie się 23 lipca , a poprowadzą je przedstawiciele Tech Lab, z udziałem ekspertów branżowych z NBCUniversal, VAB i Freewheel.