Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

07/23/2024
Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media - badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.
  • Prawie 90% kupujących jest zmotywowanych dostępem do 1st party data od retail media, a trzy czwarte kupujących przyciąga możliwość dotarcia do konsumentów w punkcie sprzedaży.
  • Około 60% kupujących wymienia fragmentację sieci retail media i brak standaryzacji jako istotne bariery dla rozwoju.
  • Około 75% kupujących uważa opcje pomiaru i zasięg odbiorców za kluczowe przy ocenie sieci retail media w danej kategorii.

IAB Europe przedstawił wyniki pierwszej edycji badania opinii na temat roli retail media w ekosystemie reklamy cyfrowej. Badanie ma odbywać się corocznie.

W ankiecie wzięło udział ponad 160 respondentów – reklamodawców, agencji i sieci retail media na 31 rynkach. Wyniki prezentują wiele cennych informacji, które pomagają określić rolę retail media i przyszłe kierunki obszary wzrostu. Działa również jako wskaźnik wszelkich barier, które należy rozwiązać w celu odblokowania dalszych inwestycji.

W ankiecie pytano o następujące obszary po stronie kupujących i sprzedających:

  • Poziomy inwestycji w retail media
  • Poziomy dojrzałości i wewnętrzne struktury mediów detalicznych
  • Czynniki i bariery inwestycyjne
  • Pomiary i wskaźniki stosowane w retail media
  • Przyszłe obszary wzrostu

Raport został napisany w oparciu o spostrzeżenia Grupy Roboczej Retail Media IAB Europe i stanowi część kompleksowego programu edukacyjnego i informacyjnego na temat retail media w Europie.

Pełną wersję raportu i więcej informacji można znaleźć na stronie Retail Media Hub IAB Europe.

Czytaj także

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Z przyjemnością informujemy, że już 10 marca 2025 r. spotkamy się na PRO Experts Days – konferencji gromadzącej ekspertów digital marketingu, którą obejmujemy patronatem honorowym i akredytacją DIMAQ. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13, w samym sercu biznesowego Krakowa.

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Wydana przez IMM publikacja „Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż” autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik po najważniejszych zagadnieniach współczesnego PR-u i marketingu, a także kompendium wiedzy o budowaniu medialnej siły marki. Publikacja właśnie ukazała się w druku. IAB Polska objął patronat honorowy nad tym wydawnictwem.