Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

07/23/2024
Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media - badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.
  • Prawie 90% kupujących jest zmotywowanych dostępem do 1st party data od retail media, a trzy czwarte kupujących przyciąga możliwość dotarcia do konsumentów w punkcie sprzedaży.
  • Około 60% kupujących wymienia fragmentację sieci retail media i brak standaryzacji jako istotne bariery dla rozwoju.
  • Około 75% kupujących uważa opcje pomiaru i zasięg odbiorców za kluczowe przy ocenie sieci retail media w danej kategorii.

IAB Europe przedstawił wyniki pierwszej edycji badania opinii na temat roli retail media w ekosystemie reklamy cyfrowej. Badanie ma odbywać się corocznie.

W ankiecie wzięło udział ponad 160 respondentów – reklamodawców, agencji i sieci retail media na 31 rynkach. Wyniki prezentują wiele cennych informacji, które pomagają określić rolę retail media i przyszłe kierunki obszary wzrostu. Działa również jako wskaźnik wszelkich barier, które należy rozwiązać w celu odblokowania dalszych inwestycji.

W ankiecie pytano o następujące obszary po stronie kupujących i sprzedających:

  • Poziomy inwestycji w retail media
  • Poziomy dojrzałości i wewnętrzne struktury mediów detalicznych
  • Czynniki i bariery inwestycyjne
  • Pomiary i wskaźniki stosowane w retail media
  • Przyszłe obszary wzrostu

Raport został napisany w oparciu o spostrzeżenia Grupy Roboczej Retail Media IAB Europe i stanowi część kompleksowego programu edukacyjnego i informacyjnego na temat retail media w Europie.

Pełną wersję raportu i więcej informacji można znaleźć na stronie Retail Media Hub IAB Europe.

Czytaj także

Braughman Group dołącza do IAB Polska

Braughman Group dołącza do IAB Polska

Do IAB Polska dołącza Braughman Group Media Outdoor – doświadczony partner w realizacji kampanii OOH i DOOH, który łączy kreatywność z technologią, pomagając markom zaistnieć w lokalizacjach premium.

Patronat IAB: Re.wolucja czy ewolucja efektywności? ROI, AI i Nowy Świat Mediów

Patronat IAB: Re.wolucja czy ewolucja efektywności? ROI, AI i Nowy Świat Mediów

27 listopada w Warszawie odbędzie się konferencja „Re.wolucja czy ewolucja efektywności? ROI, AI i Nowy Świat Mediów”. Organizatorem wydarzenia jest re58, partnerem strategicznym – New Age Media, patronat honorowy objęło IAB Polska, a wszyscy uczestnicy dzięki przyznanej akredytacji będą mogli otrzymać 20 pkt DIMAQ.