Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

07/23/2024
Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media - badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.
  • Prawie 90% kupujących jest zmotywowanych dostępem do 1st party data od retail media, a trzy czwarte kupujących przyciąga możliwość dotarcia do konsumentów w punkcie sprzedaży.
  • Około 60% kupujących wymienia fragmentację sieci retail media i brak standaryzacji jako istotne bariery dla rozwoju.
  • Około 75% kupujących uważa opcje pomiaru i zasięg odbiorców za kluczowe przy ocenie sieci retail media w danej kategorii.

IAB Europe przedstawił wyniki pierwszej edycji badania opinii na temat roli retail media w ekosystemie reklamy cyfrowej. Badanie ma odbywać się corocznie.

W ankiecie wzięło udział ponad 160 respondentów – reklamodawców, agencji i sieci retail media na 31 rynkach. Wyniki prezentują wiele cennych informacji, które pomagają określić rolę retail media i przyszłe kierunki obszary wzrostu. Działa również jako wskaźnik wszelkich barier, które należy rozwiązać w celu odblokowania dalszych inwestycji.

W ankiecie pytano o następujące obszary po stronie kupujących i sprzedających:

  • Poziomy inwestycji w retail media
  • Poziomy dojrzałości i wewnętrzne struktury mediów detalicznych
  • Czynniki i bariery inwestycyjne
  • Pomiary i wskaźniki stosowane w retail media
  • Przyszłe obszary wzrostu

Raport został napisany w oparciu o spostrzeżenia Grupy Roboczej Retail Media IAB Europe i stanowi część kompleksowego programu edukacyjnego i informacyjnego na temat retail media w Europie.

Pełną wersję raportu i więcej informacji można znaleźć na stronie Retail Media Hub IAB Europe.

Czytaj także

DIMAQ w programie pilotażowym mikropoświadczeń

DIMAQ w programie pilotażowym mikropoświadczeń

Standard DIMAQ dołącza do projektu „Mikropoświadczenia – pilotaż nowego rozwiązania wspierającego uczenie się przez całe życie”, realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy.

Portale horyzontalne jako naturalne środowisko dla skutecznego content marketingu – nowy poradnik IAB Polska

Portale horyzontalne jako naturalne środowisko dla skutecznego content marketingu – nowy poradnik IAB Polska

Portale horyzontalne to jedno z niewielu miejsc w internecie, gdzie codziennie spotykają się miliony realnych użytkowników w poszukiwaniu informacji, inspiracji i wiedzy. Ich skala, rozpoznawalność i redakcyjna wiarygodność czynią je idealnym środowiskiem do prowadzenia działań content marketingowych – nie tylko efektywnych wizerunkowo, ale też realnie wspierających decyzje zakupowe konsumentów.