QUALID
Czym jest QUALID?
QUALID to program, który określa standardy i propaguje skuteczne rozwiązania pozytywnie wpływające na funkcjonowanie i wzrost zaufania do internetu jako skutecznego medium promocji.

Program skupia się na czterech kluczowych dla zapewnienia jakości reklamy obszarach:
- Brand Safety – zwiększenie ochrony wizerunku i bezpieczeństwa marki,
- Anti-Fraud – ograniczenie oszustw związanych z reklamami oraz wypracowanie rynkowych standardów w zakresie raportowania podejrzanego ruchu,
- Programmatic – zwiększenie bezpieczeństwa i transparentności zautomatyzowanego systemu zakupu reklam internetowych,
- Viewability – wzrost znaczenia wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych.
Integracja rynku w celu lepszej koordynacji działań na rzecz jakości reklamy online jest koniecznym i naturalnym krokiem rozwoju reklamy cyfrowej w Polsce, dlatego zachęcamy do przystapienia do Programu!
Pierwszy w Polsce raport na temat jakości reklamy cyfrowej!
Prezentujemy pierwszy na polskim rynku raport na temat jakości reklamy cyfrowej, analizując najważniejsze kwestie dotyczące standardów, bezpieczeństwa marki (brand safety), oszustw reklamowych (fraud), reklamy programatycznej (programmatic) oraz widoczności reklam (viewability) w internecie.
Kto może przystąpić do QUALID?
- wydawcy i sieci reklamowe,
- agencje i domy mediowe,
- dostawcy rozwiązań technologicznych (np. DSP, SSP, DMP, dostawcy danych, dostawcy narzędzi do weryfikacji);
Oraz niezrzeszeni:
- reklamodawcy jako Ambasadorzy,
- inne podmioty w charakterze Patronów.
Brand Safety | Dla:
|
![]() |
Viewability | Dla:
|
![]() |
Anti-fraud | Dla:
|
![]() |
Programmatic | Dla:
|
![]() |
Złoty stempel QUALID | Dla:
którzy spełniają kryteria we wszystkich kategoriach. |
![]() |
Ambasador | Dla
|
![]() |
Patron | Dla
|
![]() |
Jakie są warunki przystąpienia?
Jak wygląda procedura przystąpienia?

Rejestracja przez FORMULARZ
(w jednej lub wszystkich kategoriach)

Okres przejściowy (do 6 m-cy)
To czas, w którym należy dopełnić
warunków Programu w wybranych
kategoriach. W tym okresie
przysługuje szary stempel.

Weryfikacja dopełnienia warunków.

Przyznanie stempla
(kolorowego w danej kategorii
bądź złotego stempla QUALID)
Dlaczego warto dołączyć ?
- Współtworzysz bezpieczny, przejrzysty ekosystem reklamy cyfrowej w Polsce
- Udowadniasz, że jesteś zaufanym partnerem w biznesie, korzystającym z najbardziej efektywnych i aktualnych rozwiązań
- Pomagasz usuwać z rynku podmioty stosujące złe praktyki
- Oszczędzasz budżety – poprzez uporządkowany system i promocję sprawdzonych rozwiązań
- Dołączasz do grona najważniejszych firm przestrzegających najwyższych standardów
- Otrzymujesz prawo do posługiwania się znakiem QUALID i trafiasz do grona sygnatariuszy na stronie IAB Polska
Sygnatariusze




RADA PROGRAMOWA
Nad rozwojem Programu QUALID czuwa grono wybitnych ekspertów.

Przewodnicząca Rady Programowej
Industry Director, Teads

Media Development Manager
Nestlé Polska

Dyrektor Produktu Mediowego & Business Growth
Grupa Wirtualna Polska

CEO
Wavemaker

CMO
Ringier Axel Springer Polska

Prezes zarządu
GoldenSubmarine

Media Manager CEE
Johnson&Johnson

Managing Partner
PHD
FAQ
Co oznacza nazwa programu?
Jak powstały założenia programu?
Jakie znaczenie ma Program QUALID dla branży?
Jakie znaczenie ma ten program dla zwykłych użytkowników internetu?
Dodatkowo tego typu działania pozwalają na lepszą ochronę użytkownika przed reklamami, które np. wyłudzają dane czy nawet pieniądze.
Użytkownik zyskuje również pewność, że należyte wynagrodzenie otrzymują wydawcy, którzy cieszą się faktyczną popularnością – co z kolei pozwala im na dalszy rozwój atrakcyjnej oferty.
Jak to działa?
W okresie przejściowym firma ma prawo posługiwania się szarą pieczęcią QUALID:
W dowolnym momencie okresu przejściowego, gdy firma stwierdza swoją zgodność z warunkami Programu QUALID, może zgłosić gotowość przystąpienia do weryfikacji.
Po pozytywnej weryfikacji, firmie przysługuje prawo do posługiwania się pełnym znakiem QUALID w danej kategorii bądź złotą wersją – oznaczającą zgodność ze wszystkimi obszarami objętymi programem.
Jakie warunki musi spełnić firma, aby uzyskać znak QUALID danej kategorii?
Jakiego typu firmy mogą przystąpić do programu?
- Wydawcy i sieci reklamowe,
- Agencje reklamowe i domy mediowe,
- Narzędzia typu DSP, SSP, DMP a także dostawcy narzędzi do weryfikacji,
- Reklamodawcy w charakterze Ambasadorów,
- inne podmioty w charakterze Patronów.
Gdzie znajdę regulamin programu?
Jak można zostać sygnatariuszem?
- Wypełnić formularz
- Oczekiwać na weryfikację IAB Polska; po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, rozpoczyna się 6-miesięczny okres przejściowy, firma w tym okresie ma prawdo do posługiwania się szarym stemplem QUALID (dla odpowiedniej kategorii)
- Przed upływem 6-miesięcznego okresu przejściowego, dopełnić warunków przystąpienia i zgłosić swoją gotowość do weryfikacji.
Proces Sygnowania do Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic objaśnia dokument “Warunki przystąpienia do Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic”.
Czy można zostać sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programatic, ale nie całości Programu QUALID?
Co z obecnymi sygnatariuszami Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic?
Czy to jedyny taki program na świecie/w Europie?
Kto tworzy kolejne wersje programu QUALID?
Czy stempel QUALID wygasa?
Dodatkowo firma, która przestaje być członkiem IAB Polska, traci prawo do posługiwania się stemplem QUALID. Nie dotyczy to jedynie Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, do którego zapraszamy również firmy niezrzeszone.
Gdzie mogę zamieścić stempel QUALID?
Masz pytania ?
Skontaktuj się z nami!
KOORDYNACJA PROGRAMU
Anna Garwolińska
E-mail: a.garwolinska@iab.org.pl
M: +48 515 298 577