Siła zasięgu i zaufania. Jak wykorzystać potencjał portalu horyzontalnego w działaniach content marketingowych

07/10/2025

Portale horyzontalne to jedno z niewielu miejsc w internecie, gdzie codziennie spotykają się miliony realnych użytkowników w poszukiwaniu informacji, inspiracji i wiedzy. Ich skala, rozpoznawalność i redakcyjna wiarygodność czynią je idealnym środowiskiem do prowadzenia działań content marketingowych – nie tylko efektywnych wizerunkowo, ale też realnie wspierających decyzje zakupowe konsumentów. Grupa Robocza Content Marketing IAB Polska […]

Portale horyzontalne to jedno z niewielu miejsc w internecie, gdzie codziennie spotykają się miliony realnych użytkowników w poszukiwaniu informacji, inspiracji i wiedzy. Ich skala, rozpoznawalność i redakcyjna wiarygodność czynią je idealnym środowiskiem do prowadzenia działań content marketingowych – nie tylko efektywnych wizerunkowo, ale też realnie wspierających decyzje zakupowe konsumentów.
Grupa Robocza Content Marketing IAB Polska przygotowała nowy e-book: „Siła zasięgu i zaufania. Jak wykorzystać potencjał portalu horyzontalnego w działaniach content marketingowych?”, który kompleksowo wspomoże marketerów w skutecznym prowadzeniu komunikacji w tych mediach.

Czego się dowiesz z e-booka?

Z e-booka dowiesz się m.in.:

  • czym jest content marketing w ekosystemie portali horyzontalnych i dlaczego jego skuteczność różni się od działań w innych kanałach,

  • jaka jest rola strategii w planowaniu kampanii contentowych – jak dopasować przekaz do odbiorcy i serwisu,

  • jakie są wymagania prawne i redakcyjne (m.in. związane z oznaczeniami publikacji sponsorowanych, prawem prasowym i autorskim),

  • jakie są zastosowania content marketingu w różnych celach kampanijnych: od budowy wizerunku po wsparcie sprzedaży,

  • jakie są najczęstsze błędy w realizacji kampanii i jak ich uniknąć,

  • jakie metryki i KPI’s stosuje się w mierzeniu efektywności publikacji.

Dla kogo jest ten e-book?

Publikacja skierowana jest do:

  • reklamodawców planujących działania content marketingowe,

  • agencji kreatywnych i domów mediowych,

  • specjalistów digital marketingu,

  • wydawców i zespołów redakcyjnych,

  • wszystkich zainteresowanych budowaniem strategii komunikacji opartej na treści.

Dlaczego warto pobrać ten e-book?

Bo to:

  • praktyczny przewodnik, który porządkuje wiedzę o content marketingu w największych polskich portalach,

  • źródło inspiracji – pełne przykładów, taktyk i rekomendacji dla każdej osoby odpowiedzialnej za komunikację marki,

  • wsparcie strategiczne – pokazujące, jak działać w zgodzie z redakcyjnym DNA medium i osiągać mierzalne efekty,

  • ostrzeżenie przed błędami – publikacja opisuje najczęstsze pułapki w realizacji kampanii contentowych i podpowiada, jak ich unikać,

  • narzędzie do rozmowy z wydawcą – pomaga przygotować lepszy brief, zadawać trafniejsze pytania i świadomie planować współpracę.

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.