Raport: Zjawisko blokowania reklam

11/26/2018

Odsetek użytkowników korzystających z adblocków nadal rośnie w tempie dwucyfrowym. Pobierz najnowszy raport IAB Polska!

Odsetek użytkowników korzystających z adblocków nadal rośnie w tempie dwucyfrowym. Pod koniec 2017 roku penetracja tego oprogramowania wśród polskich internautów w wieku 15 i więcej lat wyniosła 42%.

Użytkownicy adblocków częściej niż rok wcześniej unikają komunikacji marketingowej w sytuacji, w której otrzymają komunikat z prośbą o wyłączenie oprogramowania blokującego. Częściej rezygnują z oglądania strony, na której pojawia się taka informacja, zdecydowanie rzadziej też oglądają stronę z zablokowanymi reklamami.

Wśród internautów, którzy nie korzystają z adblocków, jednak słyszeli o takim rozwiązaniu, zanotowano istotny spadek liczby osób, które nie planują zainstalowania takiego oprogramowania. Jednocześnie zdecydowanie wzrósł odsetek osób niezdecydowanych, które są potencjalnymi użytkownikami.

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska po raz drugi postanowił wziąć pod lupę kwestię blokowania komunikacji marketingowej w internecie. W żadnym innym medium nie jest możliwe wyłączenie emisji reklam, a to właśnie budżety przeznaczane na promocję marek są źródłem finansowania umożliwiającym użytkownikom sieci darmowy dostęp do treści. Blokowanie reklam stanowi więc ogromny hamulec rozwojowy dla tej branży.

Niniejsza publikacja jest podsumowaniem wyników badania IAB Polska, w którym skupiono się na zwyczajach internautów dotyczących blokowania reklam w sieci. Dane zostały skomentowane przez ekspertów rynkowych reprezentujących wydawców online. Analizy wskazują na to, że penetracja adblocków wciąż wzrasta, a przed rynkiem komunikacji cyfrowej istnieje wciąż wiele wyzwań.

Zapraszamy do lektury!

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

TAGI : 2018 | Adblock | raport

Czytaj także

IAB Polska/PwC AdEx 2022H1: Reklama online przyspiesza

IAB Polska/PwC AdEx 2022H1: Reklama online przyspiesza

W pierwszym półroczu 2022 wartość rynku reklamowego online osiągnęła prawie 3,2 mld zł, odnotowując dynamikę wzrostu na poziomie 10%. Wydatki reklamodawców na komunikację marketingową online wzrosły o ponad 300 mln zł w ujęciu rok do roku.