Kapitał ludzki w SKM – edycja 2019

11/30/2019

Raport pt. „Kapitał Ludzki w SKM” z kolejnej edycji paneuropejskiego projektu Human Capital w wersji polskiej, właśnie ujrzał światło dzienne. Jego geneza sięga badania zrealizowanego przez IAB Polska w roku 2016. Od tamtej pory projekt ewoluuje, a w ostatniej edycji szukaliśmy odpowiedzi na pytania o wyzwania rekrutacyjne w branży marketingu online, kluczowe potrzeby szkoleniowe z […]

Raport pt. „Kapitał Ludzki w SKM” z kolejnej edycji paneuropejskiego projektu Human Capital w wersji polskiej, właśnie ujrzał światło dzienne. Jego geneza sięga badania zrealizowanego przez IAB Polska w roku 2016. Od tamtej pory projekt ewoluuje, a w ostatniej edycji szukaliśmy odpowiedzi na pytania o wyzwania rekrutacyjne w branży marketingu online, kluczowe potrzeby szkoleniowe z perspektywy pracodawców i pracowników, a także szukaliśmy luki kompetencyjnej jaka dotyka ten sektor.

Z praktyki rynkowej IAB Polska widać, że w Polsce liczba osób, które chcą rozwijać się w obszarze marketingu cyfrowego rośnie lawinowo.

W przeważającej większości są to uczestnicy Akademii Marketingu Internetowego DIMAQ, która bardzo szeroko omawia dziedzinę e marketingu, pokazując współzależności pomiędzy poszczególnymi modułami. Wzrost zainteresowania szkoleniami tematycznymi, a zwłaszcza Programmatic , znajduje odzwierciedlenie w wynikach niniejszego raportu
Zarówno pracodawcy jak i pracownicy są zgodni w określeniu umiejętności jakie są potrzebne do pracy w marketingu cyfrowym. Z uwagi na to, że odbiorcy działań przemysłu marketingu cyfrowego to coraz częściej osoby wychowane w dobie zaawansowanej cyfryzacji, kadra w tej branży musi być o krok do przodu. Tym samym mogłoby się wydawać młode pokolenie pracowników, które przyjmuje, rozumie i wykorzystuje technologię w szybszym tempie niż reklama i marketing jest wystarczająco kompetentne w tym zakresie.

Jednak – pomimo tego, że umiejętności cyfrowe mają pomimo tego, że umiejętności cyfrowe mają przyswojone przyswojone – brakuje im ogólnego zrozumienia biznesu, brakuje im ogólnego zrozumienia biznesu, kontekstu i środowiska gospodarczego. Z kolei starszym kontekstu i środowiska gospodarczego. Z kolei starszym pokoleniom brakuje umiejętności i gotowości do pokoleniom brakuje umiejętności i gotowości do korzystania z technologii cyfrowej. korzystania z technologii cyfrowej.

Ewa Opach, Dyrektor ds. edukacji i certyfikacji, IAB Polska

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

Czytaj także