Pomysł nowej składki od przychodów reklamowych wzbudza obecnie wiele kontrowersji. Można by rzecz też, że jest więcej pytań niż odpowiedzi.
Wątpliwości całej branży medialnej budzi nagły tryb procedowania ustawy oraz termin wprowadzenia nowej daniny, w momencie gdy na forum Unii Europejskiej czy OECD trwają obecnie prace nad tak zwanym podatkiem cyfrowym. Pozornie propozycja nowej daniny wpisuje się w globalny trend przykręcania śruby globalnym gigantom, takim jak Facebook, Google czy Apple. W rzeczywistości ta bezprecedensowa sytuacja oznacza dublowanie rozwiązań, ponieważ polskie firmy mogą zostać obciążone rozwiązaniami przyjętymi na szczeblu międzynarodowym oraz krajowym…
Wątpliwości całej branży medialnej budzi nagły tryb procedowania ustawy oraz termin wprowadzenia nowej daniny, w momencie gdy na forum Unii Europejskiej czy OECD trwają obecnie prace nad tak zwanym podatkiem cyfrowym. Pozornie propozycja nowej daniny wpisuje się w globalny trend przykręcania śruby globalnym gigantom, takim jak Facebook, Google czy Apple. W rzeczywistości ta bezprecedensowa sytuacja oznacza dublowanie rozwiązań, ponieważ polskie firmy mogą zostać obciążone rozwiązaniami przyjętymi na szczeblu międzynarodowym oraz krajowym…
Cały artykuł dostępny na łamach Interia Biznes.