Włodzimierz Schmidt dla Interia Biznes: Polskim firmom grozi zdublowanie obciążeń podatkowych

02/15/2021
Nowy "podatek" uderzy we wszystkich przedsiębiorców z całego łańcucha reklamowego. Pozornie może się wydawać, że nowa danina nie będzie dotyczyła wszystkich podmiotów działających na polskim rynku medialnym. Pogłębienie nierównego traktowania wszystkich przedsiębiorców jest jednak tylko kwestią czasu - pisze Włodzimierz Schmidt, prezes Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i IAB Europe.
Pomysł nowej składki od przychodów reklamowych wzbudza obecnie wiele kontrowersji. Można by rzecz też, że jest więcej pytań niż odpowiedzi.
Wątpliwości całej branży medialnej budzi nagły tryb procedowania ustawy oraz termin wprowadzenia nowej daniny, w momencie gdy na forum Unii Europejskiej czy OECD trwają obecnie prace nad tak zwanym podatkiem cyfrowym. Pozornie propozycja nowej daniny wpisuje się w globalny trend przykręcania śruby globalnym gigantom, takim jak Facebook, Google czy Apple. W rzeczywistości ta bezprecedensowa sytuacja oznacza dublowanie rozwiązań, ponieważ polskie firmy mogą zostać obciążone rozwiązaniami przyjętymi na szczeblu międzynarodowym oraz krajowym…

Cały artykuł dostępny na łamach Interia Biznes. 

IAB Polska wydało również szczegółowe stanowisko w tej sprawie, którego treść dostępna jest TUTAJ.
Wraz z IAA i SKM SAR wzięliśmy także udział w konsultacjach z Wicepremierem Jarosławem Gowinem na temat projektu. Więcej TUTAJ.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.