Spotkanie KRRiT i IAB Polska w sprawie obowiązku dokonania zgłoszenia o wpis do wykazu

02/25/2022
W imieniu Zarządu IAB Polska dziękujemy panu przewodniczącemu i przedstawicielom KRRiT za dzisiejsze spotkanie dotyczące obowiązku dokonania zgłoszenia o wpis do wykazu przez twórców udostępniających materiały audiowizualne za pośrednictwem platform (YT, Tik Tok, Meta, Instagram i innych)

W ostatnim czasie temat wywołał sporo zamieszania w branży i mediach, między innymi związanego z wątpliwościami, kto powinien zgłosić wpis do wykazu.

Bardzo doceniamy otwartość KRRiT w zakresie wypracowania wspólnych rozwiązań, w tym między innymi wprowadzenia wyłączeń wybranych podmiotów z obowiązku rejestracji, a co za tym idzie wyłączeń z innych obowiązków wynikających z ustawy ponad wpis do wykazu.

Branża cyfrowa wraz z KRRiT będzie dalej wspólnie pracować nad wypracowaniem konkretnych propozycji. Równolegle współpracujemy również z UOKiK w temacie oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Wierzymy, że wspólnie wypracujemy optymalne rozwiązania dla całego rynku.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.