Spotkanie KRRiT i IAB Polska w sprawie obowiązku dokonania zgłoszenia o wpis do wykazu

02/25/2022
W imieniu Zarządu IAB Polska dziękujemy panu przewodniczącemu i przedstawicielom KRRiT za dzisiejsze spotkanie dotyczące obowiązku dokonania zgłoszenia o wpis do wykazu przez twórców udostępniających materiały audiowizualne za pośrednictwem platform (YT, Tik Tok, Meta, Instagram i innych)

W ostatnim czasie temat wywołał sporo zamieszania w branży i mediach, między innymi związanego z wątpliwościami, kto powinien zgłosić wpis do wykazu.

Bardzo doceniamy otwartość KRRiT w zakresie wypracowania wspólnych rozwiązań, w tym między innymi wprowadzenia wyłączeń wybranych podmiotów z obowiązku rejestracji, a co za tym idzie wyłączeń z innych obowiązków wynikających z ustawy ponad wpis do wykazu.

Branża cyfrowa wraz z KRRiT będzie dalej wspólnie pracować nad wypracowaniem konkretnych propozycji. Równolegle współpracujemy również z UOKiK w temacie oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Wierzymy, że wspólnie wypracujemy optymalne rozwiązania dla całego rynku.

Czytaj także

Patronat IAB: wyniki XXI badania SARE

Patronat IAB: wyniki XXI badania SARE

Choć 66% konsumentów narzeka na nadmiar reklam, dobrze przygotowane newslettery wciąż sprzedają. Z XXI raportu SARE „Komunikacja marketingowa w epoce cyfrowego przeciążenia” wynika, że 60,3% badanych zrobiło w ostatnim miesiącu przynajmniej jeden zakup online po otrzymaniu komunikatu marketingowego. Badanie zostało objęte patronatem honorowym IAB Polska.