Rekodrowy rok dla reklamy w Europie. IAB Europe prezentuje najnowsze badania.

05/28/2025
Europejski rynek reklamy cyfrowej po raz pierwszy przekroczył 100 miliardów euro. Tak wynika z najnowszego raportu AdEx opracowanego przez IAB Europe.

Według AdEx Benchmark Report od IAB Europe europejski rynek reklamy cyfrowej w ubiegłym roku przyniósł wzrost o 16%, osiągając 118,9 mld euro. To najwyższy roczny przychód odnotowany w stałych warunkach walutowych. Dwucyfrowy wzrost oznacza kolejny rok dynamicznego rozwoju, tym razem napędzanego głównie przez media społecznościowe, reklamę wideo i retail media.

Mimo niepewnej sytuacji makroekonomicznej w 2022 roku, europejski rynek reklamy cyfrowej wyraźnie odbił się w czwartym kwartale 2023 roku i kontynuuje ten trend również w 2024. Najnowsze dane pokazują imponujący, 16-procentowy wzrost, a łączne wydatki reklamowe osiągnęły poziom 118,9 miliarda euro. Wyniki te potwierdzają, że reklamodawcy konsekwentnie inwestują w kanały i formaty, które kształtują nowoczesny i innowacyjny ekosystem reklamy cyfrowej. To także najwyższy wzrost od 2011 roku – z wyjątkiem rekordowego 2021, będącego efektem odbicia po pandemii COVID-19.

Raport AdEx Benchmark 2024 miał swoją premierę 22 maja podczas Interact 2025 w Brukseli. Dziewiętnasty rok z rzędu, publikacja ta pozostaje kompleksowym przewodnikiem i źródłem informacji na temat wydatków na reklamę w całej Europie. Tegoroczna edycja zawiera dane z 30 rynków krajowych – w tym po raz pierwszy z Portugalii – aby zapewnić w pełni zharmonizowaną sumę inwestycji w reklamę cyfrową w regionie. Warto zauważyć, że raport po raz pierwszy oferuje również kompleksowy przegląd rynku Retail Media jako kategorii.

Europejskie dane potwierdzają tendencję wzrostową rynku reklamy cyfrowej również w Polsce. W ostatnim badaniu IAB Polska/PwC AdEx za cały rok 2024 odnotowano wzrost na poziomie +19,8%, dzięki czemu pobity został kolejny rekord wartości na poziomie 9,5 mld zł. Tak duży wzrost dynamiki to sygnał ogromnego zaufania rynku do kanałów online.

Szczegóły dotyczące poszczególnych kategorii w pełnym raporcie IAB Europe: The 2024 AdEx Benchmark Report  

Informacja prasowa IAB Europe: tutaj. 

Webinar IAB Europe Explores

Zapraszamy na webinar IAB Europe Explores: Transforming Audience Engagement with AI 5 czerwca o 11:00. Ta edycja skupi się na sztucznej inteligencji, a do Daniela Knappa z IAB Europe dołączy James Murray, Global Product Marketing Lead Gen AI w Microsoft, który podzieli się tym, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest główną szansą dla marketerów na zmianę sposobu, w jaki łączą się ze swoimi odbiorcami, zwiększają wydajność i wreszcie poprawiają wyniki. Eksperci zbadają w jaki sposób wiodące marki wprowadzają sztuczną inteligencję do swoich strategii, oraz to, jak sztuczna inteligencja kształtuje przyszłość reklamy cyfrowej. Szczegółowe informacje i rejestracja: Tutaj

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.