Rynek aplikacji mobilnych
Popyt generowany przez aplikacje mobilne nigdy dotychczas nie był tak duży. Wg raportu data.ai “ 2023 State of Mobile” czas spędzony w aplikacjach sięga już 5 godzin na najważniejszych rynkach na świecie. Usługi mobilne biją rekordy, a konsumenci w ujęciu globalnym pobierają ponad 485 000 aplikacji na minutę. Jak w takich ekstremalnych warunkach zaplanować promocję swojej aplikacji?
Odpowiedź na to pytanie znajduje się w najnowszej wersji poradnika aplikacji mobilnych od ekspertów z Up&More. Skierowany do marketerów dokument pokazuje krok po kroku, jak przygotować aplikację do wypuszczenia na rynek, jakie działania marketingowe zaplanować przy pozyskiwaniu zaangażowanych użytkowników oraz o czym pamiętać, aby utrzymać uwagę odbiorców po instalacji.
Co zawiera poradnik?
Poradnik został podzielony został na trzy części w zależności od fazy:
- Przygotowanie do startu, gdzie kluczowe jest opracowanie planu marketingowego
- Zdobywanie pozycji rynkowej, a więc prowadzenie kampanii, analityka, dobór mediów i narzędzi
- Utrzymanie użytkownika, czyli zestaw działań maksymalizujących zaangażowanie;
Jak optymalnie działać na rynku aplikacji mobilnych?
– Nowa edycja poradnika oparta jest przede wszystkim o doświadczenia naszego zespołu w marketingu aplikacji. Zwracamy uwagę na kluczowe elementy przed uruchomieniem aplikacji, w fazie pozyskiwania użytkowników oraz w końcowej fazie, czyli powracalności (retencji). Z poradnika skorzysta zarówno startup budujący nową aplikację mobilną, jak i dojrzała aplikacja mobilna szukająca nowych kanałów promocji czy próbująca poukładać na nowo analitykę – mówi Tomasz Starzyński, managing partner w Up&More, pomysłodawca poradnika.
Poradnik można pobrać bezpłatnie ze strony: https://appmore.pl