Jaki tryb pracy wybierają eksperci i ekspertki e-handlu? W oparciu o jakie KPI są rozliczani? Na jakie wartości komunikowane przez pracodawców zwracają uwagę kandydaci oraz kandydatki? Chcemy poznać opinie i doświadczenia osób specjalizujących się w sprzedaży w kanałach cyfrowych lub zarządzającymi zespołami w tym sektorze.
Celem badania jest obserwacja rynku e-commerce zarówno od strony biznesu, ale też pracowników i pracowniczek. Zebrane wyniki pozwolą wytyczyć kierunek rozwoju całego sektora w Polsce, a także poznać perspektywy i ścieżkę zawodową specjalistów i specjalistek.
– Nasz zespół na co dzień realizuje projekty rekrutacyjne w obszarze e-commerce. Mamy świadomość, że tu najważniejsza jest relacja pomiędzy pracownikami a pracodawcami. W najnowszym badaniu chcemy zestawić oczekiwania firm z realnymi potrzebami zatrudnionych w branży. Przede wszystkim zależy nam na zastąpieniu statystyk opiniami osób związanych z handlem online – zapowiada Ewelina Kołodziej-Władzińska, Senior Executive Manager, Retail & e-Commerce w HRK.
Badanie, które obejmuje ponad 30 kompleksowych pytań wystartowało 29 maja i prowadzone jest metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview). Analiza objęła pracowników i pracowniczki na różnych szczeblach kariery z firm zlokalizowanych w całej Polsce.
Wyniki badania staną się częścią raportu „Rynek pracy e-Commerce. Preferencje pracowników_czek”, którego publikacja planowana jest w III kwartale tego roku.
Patronat honorowy nad raportem objął Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska . Patronem akademickim jest Akademia Leona Koźmińskiego, a medialnymi Nowy Marketing i My Company Polska.
Zapraszamy do udziału w badaniu: https://www.survio.com/survey/d/Y4G/rynek-pracy-ecommerce