Patronat: Badanie pracowników i pracowniczek branży e-commerce

07/20/2023
W jakim kierunku zmierza e-commerce? Jakie są obecne i przewidywane trendy na tym rynku? Jaki rodzaj benefitów i wysokość zarobków zapewniają firmy zatrudniające w tym obszarze, a o jakim marzą pracownicy? Te i wiele innych pytań, stawia HRK w swoim najnowszym badaniu. Właśnie wystartowała ankieta online dotycząca oczekiwań i wyzwań stojących przed branżą handlu elektronicznego. W oparciu o wyniki badania opracowany zostanie raport „Rynek pracy e-Commerce. Preferencje pracowników_czek”. Patronem honorowym badania jest IAB Polska.

Jaki tryb pracy wybierają eksperci i ekspertki e-handlu? W oparciu o jakie KPI są rozliczani? Na jakie wartości komunikowane przez pracodawców zwracają uwagę kandydaci oraz kandydatki? Chcemy poznać opinie i doświadczenia osób specjalizujących się w sprzedaży w kanałach cyfrowych lub zarządzającymi zespołami w tym sektorze.

Celem badania jest obserwacja rynku e-commerce zarówno od strony biznesu, ale też pracowników i pracowniczek. Zebrane wyniki pozwolą wytyczyć kierunek rozwoju całego sektora w Polsce, a także poznać perspektywy i ścieżkę zawodową specjalistów i specjalistek.

– Nasz zespół na co dzień realizuje projekty rekrutacyjne w obszarze e-commerce. Mamy świadomość, że tu najważniejsza jest relacja pomiędzy pracownikami a pracodawcami. W najnowszym badaniu chcemy zestawić oczekiwania firm z realnymi potrzebami zatrudnionych w branży. Przede wszystkim zależy nam na zastąpieniu statystyk opiniami osób związanych z handlem online – zapowiada Ewelina Kołodziej-Władzińska, Senior Executive Manager, Retail & e-Commerce w HRK.

Badanie, które obejmuje ponad 30 kompleksowych pytań wystartowało 29 maja i prowadzone jest metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview). Analiza objęła pracowników i pracowniczki na różnych szczeblach kariery z firm zlokalizowanych w całej Polsce.

Wyniki badania staną się częścią raportu „Rynek pracy e-Commerce. Preferencje pracowników_czek”, którego publikacja planowana jest w III kwartale tego roku.

Patronat honorowy nad raportem objął Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska . Patronem akademickim jest Akademia Leona Koźmińskiego, a medialnymi Nowy Marketing i My Company Polska.

Zapraszamy do udziału w badaniu: https://www.survio.com/survey/d/Y4G/rynek-pracy-ecommerce

Czytaj także

Konkurs DOBROSTARS pod patronatem IAB Polska

Konkurs DOBROSTARS pod patronatem IAB Polska

IAA Polska wraz uczestnikami programu liderskiego Marketing Masterminds organizuje konkurs DOBROSTARS, w którym wyróżnione zostaną najlepsze praktyki wspierające zdrowie psychiczne, fizyczne i dobre samopoczucie pracowników. Inicjatywę wspierają największe organizacje branżowe: IAB Polska oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które objęły patronat nad konkursem.

SEO Vibes Summit ‘25 pod patronatem IAB

SEO Vibes Summit ‘25 pod patronatem IAB

Już po raz 5. WhitePress organizuje SEO Vibes Summit – jedną z najważniejszych konferencji branży SEO i content marketingu w Europie. Tym razem konferencja odbędzie się w Zakopanem w dniach 27-31 maja. Wydarzenie posiada patronat honorowy IAB Polska.

Search Generative Experience. Nowy e-book IAB Polska

Search Generative Experience. Nowy e-book IAB Polska

Przełomowe dla wyszukiwarek rozwiązania, takie jak Google Search Generative Experience (SGE), łączą generatywne modele językowe z zaawansowanymi mechanizmami wyszukiwania. Aby pomóc firmom i specjalistom SEO oraz SEM lepiej zrozumieć te zmiany, eksperci z Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska przygotowali nowy e-book poświęcony tej tematyce.