Patronat: Badanie pracowników i pracowniczek branży e-commerce

07/20/2023
W jakim kierunku zmierza e-commerce? Jakie są obecne i przewidywane trendy na tym rynku? Jaki rodzaj benefitów i wysokość zarobków zapewniają firmy zatrudniające w tym obszarze, a o jakim marzą pracownicy? Te i wiele innych pytań, stawia HRK w swoim najnowszym badaniu. Właśnie wystartowała ankieta online dotycząca oczekiwań i wyzwań stojących przed branżą handlu elektronicznego. W oparciu o wyniki badania opracowany zostanie raport „Rynek pracy e-Commerce. Preferencje pracowników_czek”. Patronem honorowym badania jest IAB Polska.

Jaki tryb pracy wybierają eksperci i ekspertki e-handlu? W oparciu o jakie KPI są rozliczani? Na jakie wartości komunikowane przez pracodawców zwracają uwagę kandydaci oraz kandydatki? Chcemy poznać opinie i doświadczenia osób specjalizujących się w sprzedaży w kanałach cyfrowych lub zarządzającymi zespołami w tym sektorze.

Celem badania jest obserwacja rynku e-commerce zarówno od strony biznesu, ale też pracowników i pracowniczek. Zebrane wyniki pozwolą wytyczyć kierunek rozwoju całego sektora w Polsce, a także poznać perspektywy i ścieżkę zawodową specjalistów i specjalistek.

– Nasz zespół na co dzień realizuje projekty rekrutacyjne w obszarze e-commerce. Mamy świadomość, że tu najważniejsza jest relacja pomiędzy pracownikami a pracodawcami. W najnowszym badaniu chcemy zestawić oczekiwania firm z realnymi potrzebami zatrudnionych w branży. Przede wszystkim zależy nam na zastąpieniu statystyk opiniami osób związanych z handlem online – zapowiada Ewelina Kołodziej-Władzińska, Senior Executive Manager, Retail & e-Commerce w HRK.

Badanie, które obejmuje ponad 30 kompleksowych pytań wystartowało 29 maja i prowadzone jest metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview). Analiza objęła pracowników i pracowniczki na różnych szczeblach kariery z firm zlokalizowanych w całej Polsce.

Wyniki badania staną się częścią raportu „Rynek pracy e-Commerce. Preferencje pracowników_czek”, którego publikacja planowana jest w III kwartale tego roku.

Patronat honorowy nad raportem objął Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska . Patronem akademickim jest Akademia Leona Koźmińskiego, a medialnymi Nowy Marketing i My Company Polska.

Zapraszamy do udziału w badaniu: https://www.survio.com/survey/d/Y4G/rynek-pracy-ecommerce

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.