Patronat: Badanie pracowników i pracowniczek branży e-commerce

07/20/2023
W jakim kierunku zmierza e-commerce? Jakie są obecne i przewidywane trendy na tym rynku? Jaki rodzaj benefitów i wysokość zarobków zapewniają firmy zatrudniające w tym obszarze, a o jakim marzą pracownicy? Te i wiele innych pytań, stawia HRK w swoim najnowszym badaniu. Właśnie wystartowała ankieta online dotycząca oczekiwań i wyzwań stojących przed branżą handlu elektronicznego. W oparciu o wyniki badania opracowany zostanie raport „Rynek pracy e-Commerce. Preferencje pracowników_czek”. Patronem honorowym badania jest IAB Polska.

Jaki tryb pracy wybierają eksperci i ekspertki e-handlu? W oparciu o jakie KPI są rozliczani? Na jakie wartości komunikowane przez pracodawców zwracają uwagę kandydaci oraz kandydatki? Chcemy poznać opinie i doświadczenia osób specjalizujących się w sprzedaży w kanałach cyfrowych lub zarządzającymi zespołami w tym sektorze.

Celem badania jest obserwacja rynku e-commerce zarówno od strony biznesu, ale też pracowników i pracowniczek. Zebrane wyniki pozwolą wytyczyć kierunek rozwoju całego sektora w Polsce, a także poznać perspektywy i ścieżkę zawodową specjalistów i specjalistek.

– Nasz zespół na co dzień realizuje projekty rekrutacyjne w obszarze e-commerce. Mamy świadomość, że tu najważniejsza jest relacja pomiędzy pracownikami a pracodawcami. W najnowszym badaniu chcemy zestawić oczekiwania firm z realnymi potrzebami zatrudnionych w branży. Przede wszystkim zależy nam na zastąpieniu statystyk opiniami osób związanych z handlem online – zapowiada Ewelina Kołodziej-Władzińska, Senior Executive Manager, Retail & e-Commerce w HRK.

Badanie, które obejmuje ponad 30 kompleksowych pytań wystartowało 29 maja i prowadzone jest metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview). Analiza objęła pracowników i pracowniczki na różnych szczeblach kariery z firm zlokalizowanych w całej Polsce.

Wyniki badania staną się częścią raportu „Rynek pracy e-Commerce. Preferencje pracowników_czek”, którego publikacja planowana jest w III kwartale tego roku.

Patronat honorowy nad raportem objął Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska . Patronem akademickim jest Akademia Leona Koźmińskiego, a medialnymi Nowy Marketing i My Company Polska.

Zapraszamy do udziału w badaniu: https://www.survio.com/survey/d/Y4G/rynek-pracy-ecommerce

Czytaj także

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

AI CREATE to globalna inicjatywa profesjonalistów z całego świata. Została stworzona przez weteranów branży kreatywnej, eventowej oraz produkcyjnej z Hiszpanii i Singapuru. Edycja warszawska zaplanowane na 16 maja posiada patronat honorowy IAB Polska.