Nowa inicjatywa w zakresie kompetencji e-marketingowych. Certyfikat DIMAQ na poziomie Basic.

07/02/2019
W czerwcu br. międzynarodowy standard kwalifikacji e-marketingowych DIMAQ został poszerzony o nowy poziom certyfikatu. Obok istniejącego DIMAQ Professional pojawił się poziom Basic. Od teraz swoje zawodowe kompetencje mogą oficjalnie potwierdzić także osoby wchodzące na rynek pracy marketingu cyfrowego, studenci i absolwenci kierunków e-marketingowych oraz właściciele małych i średnich firm.

W czerwcu br. międzynarodowy standard kwalifikacji e-marketingowych DIMAQ został poszerzony o nowy poziom certyfikatu. Obok istniejącego DIMAQ Professional pojawił się poziom Basic. Od teraz swoje zawodowe kompetencje mogą oficjalnie potwierdzić także osoby wchodzące na rynek pracy marketingu cyfrowego, studenci i absolwenci kierunków e-marketingowych oraz właściciele małych i średnich firm.

DIMAQ to międzynarodowy standard kompetencji digital marketingowych obecny w 9 europejskich krajach. Do tej pory certyfikat DIMAQ dostępny był na poziomie średniozaawansowanym (Professional) i przeznaczony dla osób, które w swojej pracy prowadzą działania operacyjne z zakresu digital marketingu, m.in. e-marketerów, pracowników agencji, domów mediowych i mediów, a także praktyków tradycyjnego marketingu, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności o działania online.

W niedługim czasie od uruchomienia DIMAQ w 2015, okazało się, że potrzeba rynkowa w obszarze certyfikacji kompetencji digitalowych jest znacznie szersza niż poziom Professional skierowany do specjalistów, którzy na co dzień korzystają z narzędzi e-marketingowych. Swoją wiedzę i konkurencyjność chcą podnosić także te osoby, które e-marketingiem nie zajmują się operacyjnie, ale w swojej pracy powinny posiadać ogólną wiedzę o procesach i możliwościach z zakresu promocji online

– wyjaśnia Ewa Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji IAB Polska.

W odpowiedzi na potrzebę rynku w czerwcu 2019 wprowadzony został nowy, podstawowy poziom certyfikatu. DIMAQ Basic weryfikuje rozumienie kluczowych pojęć z digital marketingu i umiejętność jego zastosowania w biznesie. Skierowany jest w szczególności do: właścicieli i zarządzających firmami, a także dla studentów i absolwentów różnych kierunków, którzy dopiero wchodzą na e-marketingowy rynek pracy. Certyfikat DIMAQ na poziomie Basic rekomendowany jest ponadto dla marketerów, którzy zlecają działania operacyjne z e-marketingu innym podmiotom; specjalistów i menedżerów ds. sprzedaży oraz project managerów, analityków, pracowników działów zakupów, IT i HR, którzy są zaangażowani w procesy cyfryzacji.

W obliczu transformacji cyfrowej gospodarki kompetencje digitalowe stają się kluczowe, wręcz niezbędne. Ten postępujący szybko proces wymaga od pracowników nowych umiejętności, czego bardzo dobrym przykładem jest branża reklamowa. Zapotrzebowanie na wiedzę i umiejętności w zakresie marketingu cyfrowego sprawia, że podejmujemy nowe działania i doskonalimy istniejące programy edukacyjne. 

– komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Certyfikat DIMAQ Basic oraz Professional stanowi oficjalne potwierdzenie kwalifikacji w obszarze digital marketingu na międzynarodowym rynku pracy.  Aby uzyskać certyfikat DIMAQ należy zdać egzamin, który odpowiednio w stopniu średnio zaawansowanym lub podstawowym, sprawdza kompleksową wiedzę z 12 obszarów e-marketingu: strategia, content marketing, programmatic, display advertising, prawo w internecie. Ważność certyfikatu na obu poziomach jest ograniczona czasowo ze względu na dynamicznie rozwijającą się branżę marketingu cyfrowego. Po dwóch latach należy ponownie przystąpić do egzaminu bądź przedłużyć ważność certyfikatu poprzez uczestnictwo w programie recertyfikacji.

Więcej informacji: https://dimaq.pl/dimaq-basic/

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.