IAB Polska organizatorem panelu dyskusyjnego w ramach IGF 2021

11/16/2021
W ramach „Dnia Zero” ogólnoświatowego Forum Zarządzania Internetem (IGF), którego gospodarzem jest Organizacja Narodów Zjednoczonych, IAB Polska organizuje panel dyskusyjny dotyczący kwestii opodatkowania gospodarki cyfrowej.

Sesja „Taxation of the digital economy – current challenges” odbędzie się 6 grudnia (poniedziałek), w godzinach 12:00-13:00 (czasu polskiego, UTC + 1) w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach (przewidziana jest również transmisja na platformie Zoom). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale obowiązuje rejestracja.

Opis panelu wraz z możliwością zapisania się na wydarzenie dostępny jest tutaj >>>

Sektor cyfrowy, który tworzy wysoką wartość dodaną dla gospodarki, jest poddawany coraz większej presji regulacyjnej. Tworzone i aktualizowane są normy prawne dot. prywatności, przepływu danych osobowych i nieosobowych, praw autorskich i kwestii audiowizualnych. Wszystko to, by urzeczywistnić jednolity rynek cyfrowy w UE. Wśród przyjętych w ciągu ostatnich lat w Unii Europejskiej przepisów są zarówno takie, które zyskały aprobatę biznesu, ale też takie, które uważa się za nieprzystosowane do zmieniającego się dynamicznie krajobrazu technologicznego, czy szkodzące innowacjom i urzeczywistnieniu jednolitego rynku cyfrowego w UE.

Jednym z wielu przykładów dot. nowych norm jest kwestia opodatkowania gospodarki cyfrowej. W obliczu negatywnych skutków pandemii COVID-19 na światową gospodarkę, rozwiązanie kwestii sprawiedliwego opodatkowania gospodarki cyfrowej przybrało na znaczeniu. W ramach prac na forum OECD osiągnięto porozumienie w tej kwestii, a Unia Europejska wypracowała własne rozwiązania, ale je wstrzymała. Czy to oznacza, że skończył się legislacyjny chaos? Czy porozumienie OECD jest wystarczające?

Wraz z ekspertami ze świata biznesu, przedstawicielami administracji publicznej i świata nauki chcemy  wspólnie zastanowić się nad pożądanymi kierunkami regulacji, tak aby sprzyjały innowacjom i nie spowodowały spadku konkurencyjności.

Udział w dyskusji wezmą:

  • Łukasz Kuśmierz, Ministerstwo Finansów
  • Petra Wikström, Schibsted
  • Agnieszka Wnuk, MDDP Group
  • Włodzimierz Schmidt, IAB Polska – moderator panelu

Rejestracja jest wymagana, aby wziąć udział w spotkaniu i uzyskać dostęp do interaktywnego harmonogramu IGF. Odbywa się za pośrednictwem strony internetowej IGF.

O IGF 2021:

Szczyt Cyfrowy ONZ – IGF 2021 odbędzie się 6-10 grudnia 2021 r. w Katowicach.

Polska została wybrana na organizatora tegorocznego Szczytu i za jego organizację odpowiada KPRM.

Program wydarzenia to ponad 300 różnych aktywności, a wśród nich warsztaty, otwarte fora dyskusyjne, sesje grupowe i networkingowe.

W Szczycie Cyfrowym może wziąć udział każdy, bezpłatnie. Wystarczy zarejestrować się TUTAJ.

W związku z tym, iż Szczyt ma charakter wielostronnego, otwartego i międzynarodowego Forum, uczestniczyć w nim mogą wszyscy zainteresowani jego tematyką.

Do zobaczenia w Katowicach na #IGF2021!

Więcej informacji o Szczycie Cyfrowym ONZ – IGF 2021 mogą Państwo znaleźć na stronie: www.igf2021.pl

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Już 27-28 marca 2025 roku Kraków oraz przestrzeń online ponownie staną się miejscem, w którym technologie, biznes i innowacje łączą się w jedno. Mobile Trends Conference, od lat uważana za jedno z najważniejszych wydarzeń branży technologicznej, powraca z jeszcze większą mocą i inspiracjami. Wydarzenie posiada patronat honorowy IAB Polska.

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Otwieramy call for papers do kolejnej edycji najważniejszej konferencji branży internetowej w Polsce.
W tym roku Forum IAB przebiegnie pod hasłem “Zintegrowana przyszłość” i odbędzie się 4 – 5 czerwca 2025 r. w Warszawie. Zostań częścią tego wydarzenia. Na propozycję Twojej prezentacji czekamy do 31 stycznia br.

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

AI czy człowiek, lokalność czy kosmopolityzm, online czy offline? Ile osób, tyle opinii, a ile trendów, to jeszcze więcej komentarzy. Tegoroczny Trendbook 2025 od Focus Nation to prawdziwa “Wojna światów”, dostrzegamy bowiem dualizm zjawisk marketingowych, silną polaryzację zachowań konsumentów i szereg nowych wyzwań dla marketerów. Publikacja została objęta patronatem honorowym IAB Polska.