Common Ad Transport Standard (CATS). Standard żądań reklamowych non-bidding otwarty na komentarze

04/09/2020
IAB Tech Lab, niezależne, międzynarodowe konsorcjum badawczo-rozwojowe, opublikowało do publicznego komentowania CATS, czyli nowy standard w realizacji żądań reklamowych niepodlegających licytacji (non-bidding). Zachęcamy do zapoznania się z dokumentacją i zgłaszania swoich uwag.

Nowy standard został opracowany jako uzupełnienie OpenRTB, który obejmuje transakcje typu Real Time Bidding. Jak wyjaśnia prezes IAB Tech Lab, Dennis Buchheim: “Celem CATS jest umożliwienie kupującym, sprzedawcom i pośrednikom dzielenia się między sobą metadanymi zgodnymi z zasadami prywatności w bardziej spójny sposób”.

CATS ma wiele zastosowań dla wydawców, serwerów reklamowych, platform podaży i popytu w zakresie przesyłania informacji i żądań reklamy.

Jak dodaje Amit Shetty, Senior Director, Product Management  w IAB Tech Lab, który kierował pracami Grupy Roboczej ds. Cyfrowego Wideo: „CATS będzie szczególnie korzystny dla obsługi formatów wideo i został zaprojektowany do współpracy z VAST. W VAST 4.1 ustandaryzowaliśmy makra, aby pomóc w żądaniach reklam. Ponieważ jednak rośnie potrzeba wysyłania większej liczby informacji (ciągi zgód, adresy URL do kontroli bezpieczeństwa marki), potrzebujemy bardziej niezawodnego mechanizmu do obsługi wszystkich transakcji wideo. CATS wraz z AdCOM (Advertising Common Object Model) stanowią nowy standard.”

CATS jest otwarty na publiczne komentarze do 24 kwietnia b.r.

Więcej o CATS na stronie: https://iabtechlab.com/standards/cats/

Specyfikacja CATS: https://iabtechlab.com/wp-content/uploads/2020/03/CATS-Common-Ad-Transport-Standard-public-comment.pdf

Uwagi i komentarze można kierować bezpośrednio do IAB Tech Lab:

Amit Shetty
Senior Director, Product Management
support@iabtechlab.com

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.