Common Ad Transport Standard (CATS). Standard żądań reklamowych non-bidding otwarty na komentarze

04/09/2020
IAB Tech Lab, niezależne, międzynarodowe konsorcjum badawczo-rozwojowe, opublikowało do publicznego komentowania CATS, czyli nowy standard w realizacji żądań reklamowych niepodlegających licytacji (non-bidding). Zachęcamy do zapoznania się z dokumentacją i zgłaszania swoich uwag.

Nowy standard został opracowany jako uzupełnienie OpenRTB, który obejmuje transakcje typu Real Time Bidding. Jak wyjaśnia prezes IAB Tech Lab, Dennis Buchheim: “Celem CATS jest umożliwienie kupującym, sprzedawcom i pośrednikom dzielenia się między sobą metadanymi zgodnymi z zasadami prywatności w bardziej spójny sposób”.

CATS ma wiele zastosowań dla wydawców, serwerów reklamowych, platform podaży i popytu w zakresie przesyłania informacji i żądań reklamy.

Jak dodaje Amit Shetty, Senior Director, Product Management  w IAB Tech Lab, który kierował pracami Grupy Roboczej ds. Cyfrowego Wideo: „CATS będzie szczególnie korzystny dla obsługi formatów wideo i został zaprojektowany do współpracy z VAST. W VAST 4.1 ustandaryzowaliśmy makra, aby pomóc w żądaniach reklam. Ponieważ jednak rośnie potrzeba wysyłania większej liczby informacji (ciągi zgód, adresy URL do kontroli bezpieczeństwa marki), potrzebujemy bardziej niezawodnego mechanizmu do obsługi wszystkich transakcji wideo. CATS wraz z AdCOM (Advertising Common Object Model) stanowią nowy standard.”

CATS jest otwarty na publiczne komentarze do 24 kwietnia b.r.

Więcej o CATS na stronie: https://iabtechlab.com/standards/cats/

Specyfikacja CATS: https://iabtechlab.com/wp-content/uploads/2020/03/CATS-Common-Ad-Transport-Standard-public-comment.pdf

Uwagi i komentarze można kierować bezpośrednio do IAB Tech Lab:

Amit Shetty
Senior Director, Product Management
support@iabtechlab.com

Czytaj także

Aż 8 europejskich nagród IAB MIXX Awards i Reasearch Awards dla polskich firm

Aż 8 europejskich nagród IAB MIXX Awards i Reasearch Awards dla polskich firm

23 maja 2023 podczas flagowej konferencji IAB Europe – Interact zostały rozdane europejskie nagrody za najlepsze digitalowe kampanie i projekty badawcze. Polskie firmy otrzymały aż 5 statuetek European MIXX Awards 2023! Gratulujemy: Sanofi, PHD Poland, Publicis Groupe, Unilever, Mindshare Poland, GONG & ING Bank Śląski. Gatulujemy równiez agencjom badawczym Nielsen i Kantar, które łącznie otrzymały 3 statuetki w IAB European Reasaerch Awards. 

CMC MEDIA dołącza do firm członkowskich IAB Polska

CMC MEDIA dołącza do firm członkowskich IAB Polska

Do grona firm członkowskich IAB Polska przystępuje CMC MEDIA specjalizuąca się w dostarczaniu kompleksowego wsparcia technicznego i biznesowego dla lokalnych wydawców prasy, radia i serwisów internetowych.