Branża komunikacji marketingowej na rzecz rozwoju kwalifikacji zawodowych. Powstała Sektorowa Rada ds. Kompetencji

09/11/2019
Głównym celem Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej jest standaryzacja oraz lepsze dopasowanie kompetencji nabywanych przez pracowników do wymagań rynku i pracodawców.

Głównym celem Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej jest standaryzacja oraz lepsze dopasowanie kompetencji nabywanych przez pracowników do wymagań rynku i pracodawców. Członkostwo w Radzie jest otwarte dla podmiotów działających w branży komunikacyjnej.

Komunikacja marketingowa jest kolejnym z sektorów gospodarki, posiadającym Radę ds. Kompetencji. Inicjatorami są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Projekt jest realizowany w ramach „Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2019-2022”, wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Zgodnie z raportem „Kapitał Ludzki w Sektorze Komunikacji Marketingowej” [1] w 2015 roku w branży pracowało blisko 163 tys. osób, a wielkość zatrudnienia sukcesywnie wzrasta. Do tej pory brakowało zarówno jednolitej reprezentacji, jaki i standardów, które definiowałyby ten – tak liczny – sektor polskiej gospodarki. Powstanie Rady to duży krok w obu tych kierunkach. Projekt bowiem łączy całą branżę, która zyska jeden wspólny głos w dialogu z pozostałymi interesariuszami rynku.

Głównym zadaniem Rady jest dopasowanie systemu edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej, tak aby kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby pracodawców. Członkowie Rady będą m.in. identyfikować i definiować rzeczywiste wymagania zawodowe w branży, opracowywać ramy i standardy kwalifikacji, programy edukacyjne oraz rozwiązania prawne i organizacyjne. Rada będzie wyznaczać również kierunki zmian systemu edukacji.

Cele te Rada będzie realizować poprzez dialog i wymianę doświadczeń z przedstawicielami instytucji edukacji formalnej i pozaformalnej kształcących na potrzeby branży. W skład Rady wchodzą reprezentanci: pracodawców, instytucji rynku pracy, organizacji branżowych i dialogu społecznego, uczelni wyższych, szkół średnich, podmiotów kształcenia ustawicznego, a także eksperci i specjaliści, którzy wspólnie pracować będą nad systemowymi rozwiązaniami.

Komunikacja marketingowa to szczególnie dynamicznie zmieniający się obszar rynku, a jedną z głównych sił napędowych jest postępująca cyfryzacja. W najbliższych latach szczególnie poszukiwani będą pracownicy o wysoko rozwiniętych umiejętnościach w zakresie digitalu. [1] Dlatego tak ważne jest, aby zarówno kształcenie osób dopiero wchodzących na rynek pracy, jak i tych, którzy w ramach lifelong learning nieustannie pogłębiają czy zmieniają swoje kwalifikacje, systemowo dostosowane było do zmieniających się metod i form komunikacji związanych z rozwojem nowych mediów, a co za tym idzie do wymagań rynku i pracodawców. Sektorowa Rada ds. Kompetencji jest odpowiedzią na tę potrzebę.

Członkostwo w Radzie jest otwarte dla podmiotów działających w Sektorze Komunikacji Marketingowej spełniających określone kryteria. Zainteresowanych przystąpieniem do projektu zapraszamy do kontaktu z Animatorem Rady Marcinem Olkowiczem, marcin.olkowicz@sar.org.pl

[1] Kapitał ludzki w Sektorze Komunikacji Marketingowej: https://dimaq.pl/wp-content/uploads/2018/06/Kapital_ludzki_w_SKM_20160610_FINAL.pdf

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.