Casebook SEM #5: METS dla Leroy Merlin

02/19/2019
13 CASE STUDIES SEM to najnowsza publikacja IAB Polska, która jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.

METS
Dla: Leroy Merlin


Od lat na polskim rynku marka Leroy Merlin na stałe prowadzi działania w wyszukiwarce wykorzystując wszelkie dostępne nowości i narzędzia Google.

WYZWANIA

Przy ogromnej ilości asortymentu, który dynamicznie się zmienia duże znaczenie ma automatyzowanie wszelkich procesów i dotyczy to również kampanii zakupowej w wyszukiwarce.

Wyzwaniem było zwiększenie współczynnika przychód/koszt (Return Of Ad Spend) w prowadzonej w sposób ciągły kampanii Product Listing Ads.

Przykład reklamy Product Listing Ads w wyszukiwarce:

CEL

Naszym wyznacznikiem sukcesu był wzrost współczynnika ROAS (Return Of Ad Spend) o 20% w ramach kampanii Product Listing Ads.

REALIZACJA

Polegała na podzieleniu budżetu na wszystkich kampanii PLA w zależności od kategorii produktów oraz ustaleniu celu, który chcemy osiągnąć bazując na historycznych danych.

Wykorzystaliśmy możliwości Google Search Ads 360 i automatyzację stawek na podstawie ROAS.

System sam dopasowywał stawki CPC, zwiększając je, zawsze wtedy, gdy prognozował większą szansę na sprzedaż i odpowiednio zmniejszając, gdy szansa była mniejsza biorąc pod uwagę również wartość sprzedaży.

Oczywiście wszelka automatyzacja działa poprawnie tylko przy niezbędnej i skomplikowanej pracy optymalizacyjnej po stronie specjalisty, współpracy z klientem nad plikiem produktowym (baza do wyświetlania reklam).

REZULTAT

  • wzrost współczynnika przychód/koszt – 36,3% rok do roku,
  • wzrost przychodów – 81% rok do roku.


 

POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM

Czytaj także

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące wdrożenia AI w firmie pod kątem  działań marketingowych. Publikacja dostępna jest w dwóch wersjach – jako interaktywny dokument online oraz klasyczny pdf.

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

CYBERSEC CEE EXPO & FORUM to kluczowe i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie dotyczące cyberbezpieczeństwa w Europie. Od 2015 roku CYBERSEC zapewnia przestrzeń do wymiany poglądów, dyskusji i prezentacji dotyczących największych wyzwań stojących nie tylko przed społeczeństwem, ale i światem wirtualnym. IAB Polska po raz kolejny objął patronat honorowy nad wydarzeniem.