Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska prezentuje najnowszą publikację – Raport Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online w Polsce, która skupia się na najważniejszych aspektach złożonego i dynamicznego rynku cyfrowej komunikacji marketingowej i reklamy interaktywnej.
Transformacja cyfrowa w marketingu i reklamie przybiera na sile i chyba bardziej na miejscu jest nazywanie jej rewolucją cyfrową. Fakt, że w skali ogólnoeuropejskiej internet jest medium nr 1 nikogo już nie zaskakuje. Wydatki na reklamę interaktywną nadal rosną z dwucyfrową dynamiką, a na niektórych rynkach media mobilne wyprzedziły w tym obszarze te na urządzenia typu desktop.
Praktycznie co roku pojawiają się nowe zjawiska i trendy, nowe możliwości, nowe rozwiązania i narzędzia. Wszystko to wpływa na coraz większą złożoność rynku oraz dynamikę zmian. Jeszcze kilka lat temu nikt nie wspominał nawet o blockchain i możliwości wykorzystania tej technologii w reklamie interaktywnej, technologie oparte na wykorzystaniu głosu (np. wyszukiwanie głosowe) były co najwyżej ciekawym gadżetem, a cały rynek e-sportu i gier online mógł wydawać się mało interesującym z punktu widzenia reklamodawcy. To się jednak zmieniło.
Jak się zatem poruszać po tym rynku? Odpowiedź jest chyba tylko jedna – edukacja. Jako przedsiębiorcy musimy nieustannie się uczyć, poznawać nowe technologie, narzędzia, rozumieć nie tylko możliwości dnia dzisiejszego, ale również te, które przyniesie nam jutro. Temu właśnie służy nasza kolejna publikacja.
Zapraszam do lektury!