Raport IAB Polska: Marketing w wyszukiwarkach

06/28/2016

W maju 2016 roku opublikowano wyniki badania AdEx, z którego wynika, że wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną bez przerwy odkąd funkcjonuje to badanie.  Dojrzałość i wielkość rynku SEM była jednym z kluczowych powodów realizacji przez Grupę Roboczą SEM przy IAB Polska odrębnego badania wśród firm–reklamodawców aktywnie korzystających z potencjału reklamowego wyszukiwarek.  W ostatnim roku […]

W maju 2016 roku opublikowano wyniki badania AdEx, z którego wynika, że wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną bez przerwy odkąd funkcjonuje to badanie.  Dojrzałość i wielkość rynku SEM była jednym z kluczowych powodów realizacji przez Grupę Roboczą SEM przy IAB Polska odrębnego badania wśród firm–reklamodawców aktywnie korzystających z potencjału reklamowego wyszukiwarek. 

W ostatnim roku dynamika wzrostu powróciła do dwucyfrowego poziomu (12,9%), w efekcie czego odnotowano historyczny poziom ponad 1,07 mld złotych przeznaczonych na reklamę w wyszukiwarkach internetowych.

SEM (ang. Search Engine Marketing) obejmuje szereg działań promocyjnych, takich jak:

  • płatne linki w wyszukiwarkach (ang. Paid Search),
  • reklama kontekstowa/intextowa,
  • pozycjonowanie (and. SEO – Search Engine Optimization).

Należy zwrócić uwagę, że pierwsze dwa obszary wiążą się z zakupem powierzchni reklamowej (co koresponduje z zakresem badania IAB Polska/PwC AdEx), podczas gdy ostatni z nich koncentruje się na działaniach zmierzających do osiągnięcia jak najwyższej pozycji danej witryny w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania. Wyniki sondażu przedstawionego w niniejszym raporcie skupiają się głównie na roku 2014.

W niniejszym sondażu zbadano między innymi popularność poszczególnych narzędzi promocji online. W roku 2014, jak również w skali lat 2014–2015, SEM należał do najbardziej popularnych rozwiązań, obok reklamy display (obejmującej reklamę bannerową i wideo online).

Należy podkreślić, że respondentami były głównie osoby z większych firm (43% badanych to podmioty zatrudniające ponad 50 osób), tak więc poniższy ranking, jak również inne wyniki przedmiotowego badania, uwypuklają preferencje dużych reklamodawców, podczas gdy w próbie reprezentatywnej dla polskich przedsiębiorców – w której dominują małe firmy – statystyki te byłyby z pewnością odmienne.

Zapraszamy do lektury!

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

TAGI : SEM

Czytaj także