Prywatność i bezpieczeństwo w social media

07/11/2022

Publikacja, przygotowana przez Grupę Roboczą Social Media przy IAB Polska, zawiera przegląd informacji dotyczących prywatności i bezpieczeństwa. Poradnik składa się z trzech rozdziałów: – Prywatność w Social Media. Geneza zjawiska i najważniejsze zmiany w Paid Social; – Bezpieczeństwo danych osobowych (Meta, TikTok); – Bezpieczeństwo firmy w mediach społecznościowych. Kryzys wizerunkowy. – Pojmowanie bezpieczeństwa i prywatności […]

Publikacja, przygotowana przez Grupę Roboczą Social Media przy IAB Polska, zawiera przegląd informacji dotyczących prywatności i bezpieczeństwa.

Poradnik składa się z trzech rozdziałów:

– Prywatność w Social Media. Geneza zjawiska i najważniejsze zmiany w Paid Social;

– Bezpieczeństwo danych osobowych (Meta, TikTok);

– Bezpieczeństwo firmy w mediach społecznościowych. Kryzys wizerunkowy.

– Pojmowanie bezpieczeństwa i prywatności w mediach społecznościowych jest niezwykle różnorodne. Możemy stykać się z tym hasłem w kontekście prywatności użytkownika i wpływu zmian w ekosystemach reklamowych na pozyskiwane od niego dane (a także na sposób prezentowania mu treści). W debacie publicznej coraz częściej pojawia się też wątek bezpieczeństwa danych osobowych pozyskiwanych i przechowywanych przez reklamodawców- w szczególności na największych platformach, takich jak Meta, czy TikTok. W końcu wreszcie – media społecznościowe często są areną kryzysów komunikacyjnych i wizerunkowych o skali niespotykanej nigdy wcześniej – aspekt bezpieczeństwa organizacji i marki staje się więc kolejnym obszarem o ogromnej wadze dla marketera, a konieczność zrozumienia mechanizmów i sposobów wyjścia z kryzysu – wiedzą wręcz niezbędną.
W tym krótkim poradniku, przygotowanym przez członków Grupy Roboczej Social Media w IAB Polska, staraliśmy się dotknąć wszystkich wymienionych wyżej obszarów – z perspektywy użytkownika, reklamodawcy i organizacji – aby krótko nakreślić ryzyka i wyzwania związane z bezpieczeństwem, z jakimi każdy marketer styka się w codziennej pracy.–
mówi Adam Kaliszewski, Członek Grupy Roboczej Social Media, Head of Digital Practice w Solski Communication.

O Grupie Roboczej Social Media przy IAB Polska

Grupa skupia swoje działania wokół uporządkowania tematów związanych z mediami społecznościowymi. Efektem tych działań jest m.in. publikacja poradnika edukacyjnego „Social Media w Polsce”, który nie tylko definiuje media społecznościowe, opisuje kluczowe kanały, ale również pokazuje możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia. Aktywność grupy na bieżąco można śledzić i komentować na LinkedIn – Grupa Robocza Social Media IAB Polska.

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

IAB Polska/PwC AdEx 2022H1: Reklama online przyspiesza

IAB Polska/PwC AdEx 2022H1: Reklama online przyspiesza

W pierwszym półroczu 2022 wartość rynku reklamowego online osiągnęła prawie 3,2 mld zł, odnotowując dynamikę wzrostu na poziomie 10%. Wydatki reklamodawców na komunikację marketingową online wzrosły o ponad 300 mln zł w ujęciu rok do roku.