PORADNIK PROGRAMMATIC IAB POLSKA

11/09/2022

Poradnik Programmatic IAB Polska to kompleksowa, ponad 100-stronicowa publikacja IAB Polska. W 26 artykułach eksperci z Grupy Roboczej Programmatic szczegółowo wyjaśniają, jakie są obecne wyzwania i jak we właściwy sposób stosować programatyczny model zakupu w różnych działaniach marketingowych.Wartość rynku reklamy programatycznej niezmiennie rośnie.

Poradnik Programmatic IAB Polska to kompleksowa, ponad 100-stronicowa publikacja IAB Polska. W 26 artykułach eksperci z Grupy Roboczej Programmatic szczegółowo wyjaśniają, jakie są obecne wyzwania i jak we właściwy sposób stosować programatyczny model zakupu w różnych działaniach marketingowych.

Z najnowszej edycji badania IAB/PwC AdEx wynika, że w 2021 roku w Polsce wydatki na ten model zakupu stanowiły już 23% wydatków na reklamę online ogółem, a blisko 50% wydatków na reklamę display (w  tym wideo), odnotowując 25,3% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Jednocześnie w kolejnych latach można spodziewać się dalszych corocznych dwucyfrowych wzrostów inwestycji w ten model zakupu. W związku z powyższym wzrasta nie tylko zapotrzebowanie na wiedzę z tego tematu, ale także konieczność standaryzacji i zapewnienia bezpieczeństwa reklamy programmatic.

Jako Grupa Robocza Programmatic IAB Polska chcemy dzięki Poradnikowi przybliżyć jego odbiorcom, czym jest i jak we właściwy sposób stosować programatyczny model zakupu w różnych działaniach marketingowych. Na blisko 100 stronach przedstawiliśmy zarówno zagadnienia techniczne, sposoby realizacji działań, przykłady faktycznych kampanii, jak i  systemowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa – komentuje Elżbieta Kondzioła, Online Sales Director LOVEMEDIA, Szefowa Grupy Roboczej Programmatic IAB Polska

Poradnik miał premierę 9 listopada 2022 podczas IAB ExpertPanel  – spotkania ekspertów, którzy imawiali bieżące wyzwania i mozliwości programmatic. Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinaru: ht tps://livewebinar.com/343-198-511

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

IAB Polska/PwC AdEx 2022H1: Reklama online przyspiesza

IAB Polska/PwC AdEx 2022H1: Reklama online przyspiesza

W pierwszym półroczu 2022 wartość rynku reklamowego online osiągnęła prawie 3,2 mld zł, odnotowując dynamikę wzrostu na poziomie 10%. Wydatki reklamodawców na komunikację marketingową online wzrosły o ponad 300 mln zł w ujęciu rok do roku.