Podczas MIXX Awards & Conference 2017 zaprezentowana została czwarta edycja Raportu „Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce”, opracowanego przez zespół specjalistów i praktyków pod kierownictwem działu badawczego IAB Polska.
W pierwszej części opracowania – obok stałych analiz dotyczących pozycji internetu na tle innych mediów oraz szacunków dynamiki i wartości komunikacji cyfrowej – znajduje się porównanie IAB Polska/PwC AdEx oraz badania rynku reklamowego Starcom. W odniesieniu do tych projektów często pojawiają się pytania dotyczące różnic i sposobów interpretacji, postanowiliśmy więc wspólnie ze Starcom zaprezentować szczegółową analizę porównawczą, która powinna odpowiedzieć na większość wątpliwości. Analiza, którą zwykle przeprowadzaliśmy na potrzeby wewnętrzne, po raz pierwszy więc w stopniu tak szczegółowym ukazuje się w mediach. Poziom zgodności pomiędzy projektami – po sprowadzeniu ich do porównywalnego zakresu – wynosi ponad 99%.
Pozostałe części raportu skupiają się na szczegółowych analizach komunikacji cyfrowej: w jaki sposób cyfryzacja zmienia i zmieniać będzie poszczególne segmenty rynku, jakie pojawią się istotne zmiany w prawie i jak mogą one wpłynąć na cały rynek, jakie są trendy w takich obszarach jak mobile, wideo czy content marketing, a także jakie kierunki rozwojowe obserwujemy w automatyzacji i analityce.