Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

02/27/2024

O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać?

O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.

Poradnik “Marketing w wyszukiwarkach dla NGO” to kompleksowy zbiór praktycznych informacji na temat prowadzenia skutecznych działań marketingowych dla NGO bez ponoszenia nadmiernych kosztów. Składają się na niego zagadnienia obejmujące działania SEM/SEO i content marketing oraz analitykę.

W ramach Grupy Roboczej SEM każdego roku przygotowujemy kilka inicjatyw, których celem jest misja edukowania rynku w zakresie najlepszych praktyk dotyczących wyszukiwarek internetowych. Podczas jednego ze spotkań grupy pojawił się pomysł, aby wykorzystać naszą energię w celu jeszcze bardziej szczytnym i zrealizować projekt, który pomoże organizacjom pozarządowym w lepszym zrozumieniu tego, jak działa digital i jak może być wykorzystany do skutecznego promowania idei głoszonych przez NGO’sy.

Ogromnie się cieszę, że tak wiele osób pracujących w firmach zrzeszonych w IAB poświęciło swój czas, aby podzielić się wiedzą merytoryczną w ramach niniejszego opracowania. Liczę gorąco na to, że będzie ono przydatne dla organizacji pozarządowych, szczególnie w rozpoczętym właśnie okresie zbierania 1,5% podatku. – Jarek Miszczak, Szef Grupy Roboczej SEM IAB, CEO Bluerank

Publikacja zawiera szereg artykułów napisanych przez ekspertów digital marketingu, z których dowiesz się:

  • jak ze swoim przekazem znaleźć się bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google;
  • co publikować w przypadku NGO, by zdobyć zainteresowanie;
  • gdzie szukać inspiracji dotyczących projektowania treści;
  • jak tworzyć kampanie za pomocą programu Google Grants;
  • w jaki sposób korzystać z Microsoft Advertising a także rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję;
  • jak inne organizacje prowadzą swoje działania (na przykładzie case study);

oraz poznasz narzędzia, które pozwolą Ci osiągnąć wyznaczone cele i skutecznie je mierzyć.

Poradnik jest kierowany przede wszystkim do organizacji pozarządowych. Zależało nam żeby w prosty sposób pokazać możliwości digital marketingu bez ponoszenia znaczących kosztów. W naszej publikacji znajdziecie praktyczne informacje z zakresu SEO, reklamy internetowej oraz analityki. Są tam wskazówki jak prowadzić tego typu działania samodzielnie, wykorzystując programy dofinansowania (np. Google Grants) lub niskobudżetowo. Zapraszamy do lektury! – Weronika Węglewska – Winciałowicz, Koordynatorka projektu w ramach Grupy Roboczej SEM IAB, PPC Team Lead Bluerank

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.