CSR? Tak, poproszę. Aktualne trendy i case studies

12/21/2022

Prawie 9 na 10 konsumentów na całym świecie uważa zrównoważony rozwój za ważny przy wyborze marki. Jak na to „wyzwanie” odpowiadają globalni gracze i czego możemy się od nich nauczyć? Czym jest real time CSR i dlaczego wojna w Ukrainie wprowadziła nowe standardy dobroczynności, uruchamiając jednocześnie falę wolontariatu pracowniczego? Dlaczego nie każda pomoc jest trafiona i bezpieczna wizerunkowo dla Twojej marki?

Podsumowanie tegorocznych wydarzeń i garść świeżych inspiracji przygotowała Grupa Robocza Public Relations IAB Polska. To druga z rzędu publikacja poświęcona trendom i zmianom, jakie zaszły w obszarze CSR, tym razem poszerzona o case studies i wypowiedzi zaproszonych ekspertów.

Publikację otwiera artykuł Ewy Ziętek-Maciejczyk z Result Media wskazujący, jakie działania warto realizować w obecnym otoczeniu, aby wpisać się w oczekiwania różnych grup interesariuszy: klientów, pracowników i inwestorów. Autorka dokonała przeglądu światowych trendów. Dla ich zilustrowania wskazuje konkretne case studies, m.in.: Johnson&Johnson, Coca-Coli czy Google. Ponieważ największy sens ma CSR wspierający realizację celów biznesowych marki, prowadzony w sposób strategiczny, wybrała przykłady spełniające te właśnie kryteria.

Przykład kompleksowego projektu z obszaru CSR, angażując globalnie klientów i pracowników z Polski, Finlandii, Izraela, Holandii, Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych opisała Bogna Wojciechowska, Communication Specialist, Huuuge Games. Firma z całkowicie cyfrowej branży, jaką jest gaming – angażując pracowników i graczy na całym świecie, zmienia nasze realne otoczenie i dba o środowisko. Nie dość, że zapewnili integrację i świetną zabawę dla swojego zespołu z różnych lokalizacji przy tworzeniu proekologicznego wydarzenia do gry to… stworzyli prawdziwy zielony las. Sfinansowali zasadzenie 15 tysięcy drzew w najbardziej zagrożonych wylesieniem miejscach świata, jak Brazylia, Burkina Faso czy Etiopia.

30 proc. wydatków na działania charytatywne ponosimy w grudniu. Tak było w minionych latach, jednak wojna w Ukrainie „przeprojektowała” zwyczaje polskich firm w zakresie CSR. Agnieszka Jagusiak, Marketing Manager, Lightscape postanowiła te zmiany opisać. Bezpośrednia konfrontacja z tragicznymi wydarzeniami wywołała pomocowe tsunami na przełomie pierwszego i drugiego kwartału. Z pomocą przedstawicieli Fundacji Happy Kids, która ewakuowała do Polski 1500 dzieci z ukraińskich domów dziecka wraz z opiekunami, Agnieszka analizuje jak w działania pomocowe zaangażował się biznes Przeanalizowała także „bhp” w zakresie wybierania partnerów do działań CSR w świecie chaosu i dezinformacji: pełnym zagrożeń dla wizerunku marki.

Jesteśmy świadkami renesansu wolontariatu pracowniczego i niespotykanego wcześniej zaangażowania pracowników w działania społeczne. To właśnie oni w obliczu wydarzeń wojennych podejmowali wiele oddolnych inicjatyw, decydując o rodzaju pomocy, jakiej finalnie udzielili pracodawcy. I właśnie o tym: jak tworzyć działania społeczne wspólnie z pracownikami firmy opowiada Agnieszka Surowiec, Brand & Comms Director Market Poland w firmie Intrum.

Koniec roku to zwyczajowo czas dobroczynnościowego boomu, inspirujący do myślenia o CSR. Kiedy zakończymy biznesowe wigilie, często spontanicznie wesprzemy wybrane fundacje i potrzebujących, nadejdzie najlepszy moment na refleksję. A gdyby tak stworzyć mocny plan, adresujący dobroczynność nie tylko od święta, dopasowany do naszych możliwości i zgodny z preferencjami pracowników? Warto powalczyć o uwagę tych 85 proc. konsumentów, dla których ważna jest marka i jej poczynania, a nie wyłącznie produkt.

Zapraszamy do pobrania publikacji!

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.