Wyniki badania „E-konsumenci (Consumer Journey Online)” przeprowadzonego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wskazują na to, że internet jest najbardziej przydatnym źródłem informacji w procesie zakupowym usług i produktów związanych ze sportem i turystyką.
Jednym z celów statutowych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest dostarczanie wiedzy na temat medium XXI wieku, jakim jest internet. W ramach tej misji IAB Polska postanowił opublikować cykl raportów, które dedykowane są konkretnym branżom. W ósmym już raporcie skupiono się na sporcie i turystyce (wypoczynku, sprzęcie sportowym, noclegach).
Kilka faktów na temat badania „Consumer Journey Online”:
Metodologicznym punktem wyjścia badania był model „Consumer Decision Journey” stworzony przez McKinsey & Company, który jest modyfikacją klasycznego schematu marketingowego służącego do opisu kondycji marki na poszczególnych etapach procesu zakupowego. Pomiary badawcze zostały zrealizowane przez specjalistyczne instytuty (Ośrodek Przetwarzania Informacji oraz Interaktywny Instytut Badań Rynku) za pomocą ankiet emitowanych na przestrzeni wydawców internetowych obejmujących łącznym zasięgiem ponad 90% polskich internautów w wieku 15+: AdVice, atmedia, Grupa Gazeta.pl, Goldbach Audience, IDMnet, Interia, Onet, pkt.pl oraz Grupa Wirtualna Polska.
Ankiety emitowane były w okresach: 8–26 kwietnia 2013 oraz 6–31 maja 2014. Aby dane były reprezentatywne dla ogółu polskich internautów, do analiz wykorzystano wagi skonstruowane na podstawie informacji o płci internautów, ich wieku oraz częstotliwości korzystania z internetu.