Wyniki badania Deloitte – CMO Survey 2019 pod patronatem IAB Polska.

09/10/2019
Klientocentryczność staje się powszechnym wzorem modelu biznesowego. Czyli takim, u którego podstaw leży kierowanie się oczekiwaniami, potrzebami i preferencjami klienta jako najważniejszymi kryteriami decyzji biznesowych – od formułowania strategii po tworzenie szczegółowych instrukcji operacyjnych. Żyjemy w „erze klienta”.

Klientocentryczność staje się powszechnym wzorem modelu biznesowego. Czyli takim, u którego podstaw leży kierowanie się oczekiwaniami, potrzebami i preferencjami klienta jako najważniejszymi kryteriami decyzji biznesowych – od formułowania strategii po tworzenie szczegółowych instrukcji operacyjnych. Żyjemy w „erze klienta”.

Deloitte wraz z Deloitte Digital wspiera CMO, oraz ich firmy w tych przemianach, dzieląc się naszymi doświadczeniami i wiedzą. Dlatego w tym roku po raz pierwszy Deloitte Polska zrealizowało Badanie CMO Survey 2019. Badanie zostało przeprowadzone z udziałem 339 liderów marketingu pracujących w Polsce i jest pierwszą tego typu inicjatywą Deloitte w Europie Środkowej. Badanie zostało zrealizowane w okresie od 13 lutego do 31 marca 2019 roku. 

Wdrożenie takiego podejścia, czyli organizacji pracy skupionej wokół potrzeb klienta, wymaga doskonałego zrozumienia i poznania jego zwyczajów: zaakceptowania tego, że klienci mają różne potrzeby i należy rozpatrywać je indywidualnie. Wiedza ta, jest jednak tylko początkiem drogi. Kolejnym krokiem jest zróżnicowanie i dostosowanie oferty, kanałów dystrybucji, komunikacji i wszystkich pozostałych elementów modelu biznesowego. Kluczowa w tej układance jest, odpowiedź na pytanie: kto w firmie powinien przewodzić tym zmianom? Kto powinien najlepiej rozumieć klienta i dbać o jego satysfakcję? Oczywiście CMO, dyrektor marketingu. Chociaż odpowiedź jest prosta, już samo wyzwanie do takich nie należy. Wiąże się z istotną zmianą w zakresie kompetencji oraz roli CMO. Musi być wszechstronna, bardziej technologiczna i analityczna niż dotąd. Ważne przy tym jest, żeby dyrektor marketingu nie stracił romantyzmu komunikacji i kreatywności. Powinien pośredniczyć oraz nadawać kierunek współpracy pozostałym funkcjom w firmie – wszystko, by klient finalnie otrzymywał produkt lub usługę, której oczekiwał. Przejście do takiego modelu biznesowego będzie wymagało czasu, ale jest konieczne dla dalszego rozwoju firm w dobie transformacji cyfrowej.

Michał Pieprzny, Partner

 

Pełny artykuł „Marketerzy w obliczu wyzwania – CMO Survey 2019” na temat wyników i wniosków z badania został opublikowany na stronie Deloitte, zachęcamy do lektury.


CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ

 

Czytaj także

Braughman Group dołącza do IAB Polska

Braughman Group dołącza do IAB Polska

Do IAB Polska dołącza Braughman Group Media Outdoor – doświadczony partner w realizacji kampanii OOH i DOOH, który łączy kreatywność z technologią, pomagając markom zaistnieć w lokalizacjach premium.

Patronat IAB: Re.wolucja czy ewolucja efektywności? ROI, AI i Nowy Świat Mediów

Patronat IAB: Re.wolucja czy ewolucja efektywności? ROI, AI i Nowy Świat Mediów

27 listopada w Warszawie odbędzie się konferencja „Re.wolucja czy ewolucja efektywności? ROI, AI i Nowy Świat Mediów”. Organizatorem wydarzenia jest re58, partnerem strategicznym – New Age Media, patronat honorowy objęło IAB Polska, a wszyscy uczestnicy dzięki przyznanej akredytacji będą mogli otrzymać 20 pkt DIMAQ.