Włodzimierz Schmidt ponownie wybrany na Prezesa Zarządu IAB Europe

06/14/2019
Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, został ponownie wybrany na stanowisko Prezesa Zarządu IAB Europe. Będzie kierował pracami organizacji do 2021 roku.

Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, został ponownie wybrany na stanowisko Prezesa Zarządu IAB Europe – europejskiej organizacji, która skupia swoje działania wokół rozwoju reklamy cyfrowej i edukacji rynku w zakresie potencjału tego sektora. Będzie kierował pracami organizacji do 2021 roku.

Włodzimierz Schmidt stanowisko Prezesa Zarządu IAB Europe piastuje od września 2018 roku. Na początku czerwca 2019 odbyły się wybory członków Zarządu kolejnej, dwuletniej kadencji, w wyniku których Włodzimierz Schmidt został ponownie wybrany na szefa IAB Europe. Wspólnie z pozostałymi członkami Zarządu do 2021 roku będzie odpowiadał za kształtowanie strategicznych kierunków rozwoju tej europejskiej organizacji. W dalszym ciągu także będzie przewodził pracom pięcioosobowego Executive Committee.

Ponowny wybór Włodzimierza Schmidta to nie tylko uhonorowanie jego dotychczasowego wkładu w prace IAB Europe, ale także docenienie roli i potencjału polskiego oddziału IAB, który przez ostatnie lata stał się jedną z wiodących organizacji w Europie.

Zadaniem nowego Zarządu będzie kierowanie realizacją trzyletniego planu opracowanego przez poprzedni skład Zarządu, który zakłada rozszerzenie zakresu działalności IAB Europe poza interaktywną reklamę na marketing cyfrowy. Plan opiera się na trzech podstawowych obszarach: regulacje prawne; ramy i kodeksy postępowania, a także i programy branżowe.

W gronie członków Zarządu IAB Europe znajdują się obecnie:

  • Neil Bowman, VP Advertising Technology – BBC
  • Bethan Crockett, Senior Director Brand Safety, Digital Risk, EMEA – GroupM
  • Nigel Gilbert, Executive VP Strategic Development – AppNexus, A Xandr company
  • Mark Howe, Managing Director, EMEA Agencies – Google
  • Matthias Matthiesen, Senior Privacy Counsel – Quant cast
  • Rhys Noelke, Senior VP Strategy – RTL
  • Bela Papp, Global Agency Director – Microsoft
  • Phil Sumner, Global Media Insights Director – Teads
  • Carolin Wehrhahn, Head of Brussels Office Public Affairs – AxelSpringer
  • Stuart Wilkinson, Head of Industry Relations – comScoreIoana Anescu, Managing Director – IAB Romania
  • Sebastiano Cappa, Board Member – IAB Italy
  • Thomas Duhr, Exec VP Interactive – IP Deutschland
  • Pierre Gauthier, Director International Development – DrBanner
  • Petri Kokkonen, Chairman – IAB Finland / CEO, Relevant Digital OY
  • Mahmut Kursun, Board Member – IAB Turkey
  • Suzanne McElligot, CEO – IAB Ireland
  • Jon Mew, CEO – IAB UK
  • Włodzimierz Schmidt, CEO – IAB Poland
  • Allan Sorensen, Head of Digital and International Affairs – Danske Medier / COO –  IAB Denmark

Constantin Kamaras, były wieloletni Prezes Zarządu IAB Europe, w dalszym pełni funkcję doradczą Zarządu jako honorowy Chairmain Emeritus.

Nowy skład osobowy Executive Committee (ExCo) jest następujący:

  • Włodzimierz Schmidt, CEO – IAB Polska – Przewodniczący
  • Stuart Wilkinson, dyrektor ds. Stosunków branżowych – comScore – Wiceprzewodniczący
  • Neil Bowman, wiceprezes ds. Technologii reklamowych – BBC – Skarbnik
  • Thomas Duhr, Exec VP Interactive – IP Deutschland – Członek
  • Sebastiano Cappa, członek zarządu – IAB Włochy – Członek


Włodzimierz Schmidt stanowisko Prezesa Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska piastuje od stycznia 2013 roku. Również od 2013 roku pełnił funkcję Członka Zarządu IAB Europe, a od września 2018 roku jest Prezesem Zarządu tej organizacji. Również od 2018 roku przewodniczy także pracom Executive Committee IAB Europe. Ponadto jest członkiem Rady ds. Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji oraz członkiem Rady Krajowej Izby Gospodarczej.

 

Czytaj także

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

AI CREATE to globalna inicjatywa profesjonalistów z całego świata. Została stworzona przez weteranów branży kreatywnej, eventowej oraz produkcyjnej z Hiszpanii i Singapuru. Edycja warszawska zaplanowane na 16 maja posiada patronat honorowy IAB Polska.