Stanowisko IAB Polska w sprawie projektu KE: Kształtowanie cyfrowej przyszłości Europy

05/11/2020
W dn. 8 maja br. IAB Polska przedstawiło Ministerstwu Cyfryzacji w ramach publicznych konsultacji stanowisko w/s Komunikatu Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów – Kształtowanie cyfrowej przyszłości Europy. 

Komunikat Komisji Europejskiej prezentuje priorytety cyfrowe Unii Europejskiej na następne 5 lat, a przedstawiona w dokumencie strategia opiera się na trzech głównych celach:

Cel 1: Technologia przynosząca korzyści ludziom – wsparcie dla rozwoju technologii i umiejętności cyfrowych.

Cel 2: Uczciwa i konkurencyjna gospodarka – budowanie rozwiązań wspierających budowę jednolitego rynku cyfrowego opartego o zasady uczciwej konkurencji.

Cel 3: Otwarte, demokratyczne i zrównoważone społeczeństwo – wsparcie dla budzącego zaufanie środowiska cyfrowego, które jest jednocześnie neutralne dla klimatu i wydajnie wykorzystuje swoje zasoby.

IAB Polska przyjmuje z zadowoleniem większość propozycji Komisji Europejskiej. W swoim stanowisku wskazuje jednak na kilka ważnych kwestii:

  • konieczność opracowania takich polityk, które pozwolą na efektywne wykorzystanie posiadanego kapitału ludzkiego,
  • inwestycje w jak najlepsze wykorzystanie nowych technologii w procesie uczenia się,
  • stworzenie spójnych, neutralnych pod względem technologicznym, solidnych i sprzyjających innowacjom oraz konkurencyjności ram prawnych,
  • przyjęcie rozumienia suwerenności technologicznej jako sposobu na rozwój europejskiego przemysłu technologicznego, a nie jako protekcjonizm i dyskryminację,
  • uznanie wkładu globalnych firm w dążenie Europy do zwiększenia zdolności do rozwoju innowacyjnej gospodarki,
  • potrzeba zmian zasad opodatkowania gospodarki cyfrowej, w tym osiągnięcie międzynarodowego konsensusu i wyeliminowanie nierównych warunków prowadzenia działalności gospodarczej na rynku cyfrowym,
  • prawdziwa siła ekonomiczna danych leży w dostępnie do nich, a nie w prawie ich własności,
  • zwalczanie treści „legalnych, lecz szkodliwych” na platformach internetowych powinno się opierać o rozwiązania samoregulacyjne i dobre praktyki przedsiębiorców,

Kryzys zdrowotny związany z pandemią dowiódł, ze cyfryzacja gospodarki będzie kluczem do ożywienia gospodarczego w Europie. Powinniśmy zatem skupiać się na likwidacji istniejących barier na rynku cyfrowym, inwestować w infrastrukturę, bezpieczeństwo, kompetencje i mądre polityki udostępniania danych oraz dbać o stworzenie środowiska legislacyjnego dla uczciwej konkurencji.

Pobierz treść stanowiska

Czytaj także

Braughman Group dołącza do IAB Polska

Braughman Group dołącza do IAB Polska

Do IAB Polska dołącza Braughman Group Media Outdoor – doświadczony partner w realizacji kampanii OOH i DOOH, który łączy kreatywność z technologią, pomagając markom zaistnieć w lokalizacjach premium.

Patronat IAB: Re.wolucja czy ewolucja efektywności? ROI, AI i Nowy Świat Mediów

Patronat IAB: Re.wolucja czy ewolucja efektywności? ROI, AI i Nowy Świat Mediów

27 listopada w Warszawie odbędzie się konferencja „Re.wolucja czy ewolucja efektywności? ROI, AI i Nowy Świat Mediów”. Organizatorem wydarzenia jest re58, partnerem strategicznym – New Age Media, patronat honorowy objęło IAB Polska, a wszyscy uczestnicy dzięki przyznanej akredytacji będą mogli otrzymać 20 pkt DIMAQ.