Stanowisko IAB Polska: Polski Ład a branża interaktywna

08/31/2021
W ramach ogłoszonych konsultacji społecznych IAB Polska odniósł się do propozycji zmian w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych zawartych w tzw. “Polskim Ładzie”.
W ocenie IAB Polska taka regulacja będzie wyjątkowo dotkliwa dla firm z branży internetowej, doprowadzi do zwiększenia wysokości opłacanych danin, co bezpośrednio wpłynie na zaburzenie konkurencyjności i zahamowanie rozwoju polskich przedsiębiorców z tej branży, którzy mają duży potencjał do ekspansji na rynki zagraniczne. Każde nowe obciążenie fiskalne wprowadzane w jednej z najbardziej innowacyjnych branż w gospodarce, zwłaszcza w momencie odbudowy strat poniesionych w wyniku pandemii COVID-19 może doprowadzić do zahamowania innowacyjności, redukcji zatrudnienia, aż po likwidację tych firm, które nie będą w stanie sprostać nowym wymogom. Projektowane rozwiązania będą miały dotkliwy wpływ na polskie nowoczesne firmy internetowe, ponieważ podmioty pracujące w ramach samozatrudnienia stanowią ogromny odsetek całej cyfrowej branży.

W naszej ocenie proponowane zmiany są niekorzystne dlatego apelujemy o rewizję skutków planowanej zmiany ustawy o CIT oraz wprowadzenia mniej radykalnych zmian lub ich dopracowanie, aby zniwelować ich wyjątkowo szkodliwy wpływ na najbardziej innowacyjne firmy w polskiej gospodarce.

 Szczegóły w treści stanowiska.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.