Skuteczność samoregulacji służących ochronie dzieci w telewizji i Internecie – wyniki monitoringu

01/19/2021
18 stycznia 2021 r. na konferencji prasowej Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, we współpracy ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polską Federacją Producentów Żywności ZP, zostały zaprezentowane wyniki monitoringu w zakresie ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami rozpowszechnianymi w telewizji i w Internecie. Zapraszamy do obejrzenia zapisu konferencji i pobrania broszury.

Przeprowadzony przez KRRiT już po raz trzeci monitoring skuteczności ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie (VOD) wykazał skuteczność stosowanych zabezpieczeń technicznych na poziomie 98%, co jest lepszym wynikiem niż podczas dwóch poprzednich monitoringów. Pokazuje to bardzo wysoką skuteczność tej najstarszej obowiązującej w Polsce samoregulacji dotyczącej ochrony małoletnich, i tym samym odpowiedzialność i troskę o ich dobro.

Samoregulacja jest sprawdzonym narzędziem stosowanym od wielu lat przez branżę mediową i w ocenie IAB Polska działaniem efektywnym i najlepiej odpowiadającym jej potrzebom. Wsparcie branżowych organizacji w tym procesie przynosi duże korzyści dla właściwego rozwoju rynku. Dotychczasowa ocena funkcjonowania samoregulacji wyraźnie wskazuje, że ma ona przewagę nad innymi rozwiązaniami, w tym współregulacją. Szczególne znaczenie ma to w kryzysie, bowiem umożliwia uwzględnianie specyfiki funkcjonowania podmiotów objętych samoregulacją, w tym szybkie reagowanie na bieżące potrzeby w danej branży
– mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

Zachęcamy do pobrania broszury informacyjnej TUTAJ oraz obejrzenia nagrania z konferencji prasowej TUTAJ

 

 

 

 

 

Czytaj także

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

AI CREATE to globalna inicjatywa profesjonalistów z całego świata. Została stworzona przez weteranów branży kreatywnej, eventowej oraz produkcyjnej z Hiszpanii i Singapuru. Edycja warszawska zaplanowane na 16 maja posiada patronat honorowy IAB Polska.