Reklama audio online w pigułce! Premiera poradnika Grupy Roboczej Audiowideo IAB Polska

08/04/2021
Grupa Robocza Audiowideo, działająca w strukturach IAB Polska, przygotowała publikację „Poradnik Reklamy Audio Online”. Według badania Mediapanel serwisy związane z audio w styczniu 2021 roku odwiedziło aż 16,4 mln realnych użytkowników, co stanowi niemal 50% polskich internautów. Poradnik przygotowany przez ekspertów rynkowych odpowiada na wątpliwości dotyczące prowadzenia skutecznych działań reklamowych w tym segmencie rynku.
Audio w internecie wydaje się być obecne od zawsze. Znany wszystkim format mp3 został opracowany już w 1993 roku i walnie przyczynił się do popularyzacji audio online. Przełom lat 90. i 2000. to okres, w którym jak grzyby po deszczu powstawały platformy P2P służące do wymiany plików audio i wideo.

Obecnie, patrząc bliżej na podmioty tworzące ten rynek, można wyróżnić trzy podstawowe grupy:

  1. Radia internetowe
  2. Serwisy streamingowe
  3. Podcasty

To co je wszystkie łączy, to przede wszystkim legalne źródło pochodzenia, co jest bardzo istotne zarówno dla użytkowników jak i reklamodawców. W poszczególnych częściach poradnika eksperci opisują cechy każdego z powyższych mediów.

– Poradnik Reklamy Audio Online to kompendium wiedzy z zakresu tego typu reklamy. Stanowi on zarówno idealny wstęp dla osób, które nie znają jeszcze tej części rynku, jak również pogłębienie i usystematyzowanie informacji dla osób, które już korzystają z reklamy audio online.  Znajdziecie w nim swobodny, lecz kompleksowy wstęp wprowadzający do świata audio online. Obrazujący jego transformację, a także pogłębione usystematyzowanie zakresu możliwości reklamowych, charakterystykę użytkowników, formatów reklamowych czy modeli emisji. Prace nad poradnikiem w Grupie Roboczej Audiowideo IAB Polska (a także poza Grupą) trwały prawie rok, a nad ich przebiegiem i redakcją czuwał Adam Pachla z Grupy RMF. Efektem prac jest poradnik, który z czystym sumieniem mogę polecić wszystkich chcącym zgłębić wiedzę w zakresie reklamy audio online. – mówi Rafał Jung, szef Grupy Roboczej Audiowideo przy IAB Polska; Marketing Product Manager w Polska Press Grupa.

Publikacja składa się z następujących rozdziałów:

  • Landscape Audio Platformy streamingowe
  • Streaming dźwięku – przegląd platform, treści i sposobów
  • Podcasty
  • Tematycznie charakterystyczni
  • (R)EWOLUCJA audio
  • Reklama audio: formaty, modele rozliczeniowe, targetowanie
  • Programmatic Audio
  • Gdzie i jak słuchamy dziś cyfrowych treści
  • Pomiar audio
  • Wyzwania dla formatu digital audio w roku 2021
  • Case study: Polkomtel Sp. z o.o.
  • Case study: ING Bank Śląski

Autorami materiału są członkowie Grupy Roboczej: Adam Pachla, Grupa RMF; Jarosław Śliżewski, Grupa Radiowa Agory; Michał Jeziółkowski, Społeczności; Radek Sączek, Tandem Media; Michał Dobrzański, Tandem Media; Marcin Kozera, Wirtualna Polska Media; Małgorzata Kmieciak, Smart; Marcin Pyra, Grupa RMF; Magda Stępińska-Ponganis, MOVIads.

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Już 27-28 marca 2025 roku Kraków oraz przestrzeń online ponownie staną się miejscem, w którym technologie, biznes i innowacje łączą się w jedno. Mobile Trends Conference, od lat uważana za jedno z najważniejszych wydarzeń branży technologicznej, powraca z jeszcze większą mocą i inspiracjami. Wydarzenie posiada patronat honorowy IAB Polska.

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Otwieramy call for papers do kolejnej edycji najważniejszej konferencji branży internetowej w Polsce.
W tym roku Forum IAB przebiegnie pod hasłem “Zintegrowana przyszłość” i odbędzie się 4 – 5 czerwca 2025 r. w Warszawie. Zostań częścią tego wydarzenia. Na propozycję Twojej prezentacji czekamy do 31 stycznia br.

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

AI czy człowiek, lokalność czy kosmopolityzm, online czy offline? Ile osób, tyle opinii, a ile trendów, to jeszcze więcej komentarzy. Tegoroczny Trendbook 2025 od Focus Nation to prawdziwa “Wojna światów”, dostrzegamy bowiem dualizm zjawisk marketingowych, silną polaryzację zachowań konsumentów i szereg nowych wyzwań dla marketerów. Publikacja została objęta patronatem honorowym IAB Polska.