Reakcja IAB Europe na kontynuację badania planu działania dot. TCF

10/07/2022
W imieniu IAB Europe uprzejmie informujemy, że belgijski Urząd Ochrony Danych (APD) poinformował IAB Europe, że zamierza kontynuować badanie złożonego w kwietniu br.  planu działania dot. TCF w celu jego ewentualnego zatwierdzenia.

APD wykonuje to działanie pomimo tymczasowego orzeczenia belgijskiego sądu rynkowego z 7 września 2022 r., który uznał decyzję APD w sprawie TCF za nielegalną z powodu braku należytej staranności APD.

Podczas gdy plan działania jest podstawą do dyskusji w celu kontynuowania prac nad poprawą TCF, IAB Europe stanowczo uważa, że decyzja APD nie może być egzekwowana. Sąd rynkowy uznał, że decyzja APD była nielegalna ze względu na nieprawidłowości na etapie dochodzenia prowadzonego przez APD. Co więcej, środki zaproponowane w planie działania wynikają bezpośrednio z założeń, że TC Strings  należy uznać za dane osobowe oraz że IAB Europe pełni rolę (wspólnego) administratora danych w zakresie rozpowszechniania TC Stings i innych procesów przetwarzania danych dokonywanych przez uczestników TCF. Belgijski sąd rynkowy postanowił zwrócić się o wskazówki do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w obu tych kwestiach.

Oświadczenie IAB Europe w tej sprawie dostępne jest tutaj

Zachęcamy również do zapoznania się z najnowszą wersją FAQ

Czytaj także

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

AI CREATE to globalna inicjatywa profesjonalistów z całego świata. Została stworzona przez weteranów branży kreatywnej, eventowej oraz produkcyjnej z Hiszpanii i Singapuru. Edycja warszawska zaplanowane na 16 maja posiada patronat honorowy IAB Polska.