Reakcja IAB Europe na kontynuację badania planu działania dot. TCF

10/07/2022
W imieniu IAB Europe uprzejmie informujemy, że belgijski Urząd Ochrony Danych (APD) poinformował IAB Europe, że zamierza kontynuować badanie złożonego w kwietniu br.  planu działania dot. TCF w celu jego ewentualnego zatwierdzenia.

APD wykonuje to działanie pomimo tymczasowego orzeczenia belgijskiego sądu rynkowego z 7 września 2022 r., który uznał decyzję APD w sprawie TCF za nielegalną z powodu braku należytej staranności APD.

Podczas gdy plan działania jest podstawą do dyskusji w celu kontynuowania prac nad poprawą TCF, IAB Europe stanowczo uważa, że decyzja APD nie może być egzekwowana. Sąd rynkowy uznał, że decyzja APD była nielegalna ze względu na nieprawidłowości na etapie dochodzenia prowadzonego przez APD. Co więcej, środki zaproponowane w planie działania wynikają bezpośrednio z założeń, że TC Strings  należy uznać za dane osobowe oraz że IAB Europe pełni rolę (wspólnego) administratora danych w zakresie rozpowszechniania TC Stings i innych procesów przetwarzania danych dokonywanych przez uczestników TCF. Belgijski sąd rynkowy postanowił zwrócić się o wskazówki do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w obu tych kwestiach.

Oświadczenie IAB Europe w tej sprawie dostępne jest tutaj

Zachęcamy również do zapoznania się z najnowszą wersją FAQ

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.