Reakcja IAB Europe na kontynuację badania planu działania dot. TCF

10/07/2022
W imieniu IAB Europe uprzejmie informujemy, że belgijski Urząd Ochrony Danych (APD) poinformował IAB Europe, że zamierza kontynuować badanie złożonego w kwietniu br.  planu działania dot. TCF w celu jego ewentualnego zatwierdzenia.

APD wykonuje to działanie pomimo tymczasowego orzeczenia belgijskiego sądu rynkowego z 7 września 2022 r., który uznał decyzję APD w sprawie TCF za nielegalną z powodu braku należytej staranności APD.

Podczas gdy plan działania jest podstawą do dyskusji w celu kontynuowania prac nad poprawą TCF, IAB Europe stanowczo uważa, że decyzja APD nie może być egzekwowana. Sąd rynkowy uznał, że decyzja APD była nielegalna ze względu na nieprawidłowości na etapie dochodzenia prowadzonego przez APD. Co więcej, środki zaproponowane w planie działania wynikają bezpośrednio z założeń, że TC Strings  należy uznać za dane osobowe oraz że IAB Europe pełni rolę (wspólnego) administratora danych w zakresie rozpowszechniania TC Stings i innych procesów przetwarzania danych dokonywanych przez uczestników TCF. Belgijski sąd rynkowy postanowił zwrócić się o wskazówki do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w obu tych kwestiach.

Oświadczenie IAB Europe w tej sprawie dostępne jest tutaj

Zachęcamy również do zapoznania się z najnowszą wersją FAQ

Czytaj także

The MGMT dołącza do IAB Polska

The MGMT dołącza do IAB Polska

Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza The MGMT, agencja zajmująca się kompleksowym managementem Twórców internetowych, oferująca indywidualne podejście i innowacyjne rozwiązania dostosowane do ich potrzeb.

Powstaje Branżowe Centrum Umiejętności w Białymstoku. Partnerami IAB Polska i SAR.

Powstaje Branżowe Centrum Umiejętności w Białymstoku. Partnerami IAB Polska i SAR.

20 listopada 2024 r. w Białymstoku odbyła się inauguracja współpracy na rzecz utworzenia i rozwoju ogólnopolskiego Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w dziedzinie reklamy. Partnerami przedsięwzięcia są: Miasto Białystok, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Umowę podpisano w siedzibie Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. Stanisława Staszica w Białymstoku.

Nagrody IAB MIXX Awards 2024 rozdane. Poznaj zwycięzców!

Nagrody IAB MIXX Awards 2024 rozdane. Poznaj zwycięzców!

Podczas uroczystej gali IAB MIXX Awards 2024 w warszawskim Muzeum Historii Polski IAB Polska uhonorował najlepsze digitalowe kampanie minionego roku. Tytuł Best in Show otrzymała kampania „Saving The Voice Of The Ghetto” zrealizowana przez kooperację Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Wśród 55 nagród jury przyznało 5 złotych statuetek. Dowiedz się, kto zwyciężył w digitalu!