Rada Reklamy przedstawiła Kartę Ochrony Dzieci w Reklamie.

09/12/2019
11 września br. odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawiciele Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji poinformowali o przyjęciu standardów etycznych w reklamie skierowanej do dzieci i z udziałem dzieci.

11 września br. odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawiciele Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji poinformowali o przyjęciu standardów etycznych w reklamie skierowanej do dzieci i z udziałem dzieci. Karta jest wynikiem dwuletniej pracy specjalnie w tym celu powołanej grupy roboczej, w której składzie uczestniczyli także przedstawiciele IAB Polska.

Z wielką dumą i radością ogłaszamy dziś ważny krok na drodze wzmocnienia zapisów samoregulacyjnych Kodeksu Etyki Reklamy, które dotyczą ochrony praw dziecka – zarówno komunikatów kierowanych do dzieci, jak i udziału najmłodszych w przekazach reklamowych. Szerokie poparcie tych dobrowolnych zapisów, jak i szansa ich realizacji w sposób praktyczny i systemowy, nie byłyby możliwe bez otwartej formuły naszej organizacji skupiającej wiodących reklamodawców wielu branż, agencje reklamowe jak i nadawców. Dziś deklarujemy publicznie, że z troską i zaangażowaniem będziemy promować przyjęte dziś najwyższe standardy ochrony najmłodszych w komunikacji marketingowej. Szereg działań edukacyjnych i promocyjnych przed nami, aby stosowanie zapisów Karty było codzienną praktyką rynku reklamowego w Polsce.

Karta Ochrony Dzieci w Reklamie jest aktem samoregulacyjnym, który będzie stanowił załącznik nr 3 do Kodeksu Etyki Reklamy. Karta uzyskała poparcie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Rzecznika Praw Dziecka, a także European Advertising Standards Alliance (EASA).

Zobacz skan oryginału Karty >>

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.