Rada Reklamy przedstawiła Kartę Ochrony Dzieci w Reklamie.

09/12/2019
11 września br. odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawiciele Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji poinformowali o przyjęciu standardów etycznych w reklamie skierowanej do dzieci i z udziałem dzieci.

11 września br. odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawiciele Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji poinformowali o przyjęciu standardów etycznych w reklamie skierowanej do dzieci i z udziałem dzieci. Karta jest wynikiem dwuletniej pracy specjalnie w tym celu powołanej grupy roboczej, w której składzie uczestniczyli także przedstawiciele IAB Polska.

Z wielką dumą i radością ogłaszamy dziś ważny krok na drodze wzmocnienia zapisów samoregulacyjnych Kodeksu Etyki Reklamy, które dotyczą ochrony praw dziecka – zarówno komunikatów kierowanych do dzieci, jak i udziału najmłodszych w przekazach reklamowych. Szerokie poparcie tych dobrowolnych zapisów, jak i szansa ich realizacji w sposób praktyczny i systemowy, nie byłyby możliwe bez otwartej formuły naszej organizacji skupiającej wiodących reklamodawców wielu branż, agencje reklamowe jak i nadawców. Dziś deklarujemy publicznie, że z troską i zaangażowaniem będziemy promować przyjęte dziś najwyższe standardy ochrony najmłodszych w komunikacji marketingowej. Szereg działań edukacyjnych i promocyjnych przed nami, aby stosowanie zapisów Karty było codzienną praktyką rynku reklamowego w Polsce.

Karta Ochrony Dzieci w Reklamie jest aktem samoregulacyjnym, który będzie stanowił załącznik nr 3 do Kodeksu Etyki Reklamy. Karta uzyskała poparcie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Rzecznika Praw Dziecka, a także European Advertising Standards Alliance (EASA).

Zobacz skan oryginału Karty >>

Czytaj także

Rozwój kompetencji miękkich – klucz do zawodowego sukcesu

Rozwój kompetencji miękkich – klucz do zawodowego sukcesu

Inteligencja emocjonalna, zdolność adaptacji, umiejętność radzenia sobie ze stresem i elastyczność stają się jednymi z najbardziej pożądanych cech zawodowych. Umiejętności miękkie stały się jeszcze ważniejsze podczas pandemii COVID-19, która przymusiła nas do pracy zdalnej i związaną z tym zmianą w sposobie pracy zespołowej.

Biała Księga Digital – ostatnia publikacja w ramach Dialogu Branżowego już dostępna

Biała Księga Digital – ostatnia publikacja w ramach Dialogu Branżowego już dostępna

Rozdział Digital jest 10. i ostatnią publikacją w ramach Białej Księgi Branży i Dialogu Branżowego. Zawiera usystematyzowane standardy przetargowe i współpracy, ukształtowane w toku Dialogu przez przedstawicieli Reklamodawców i Agencji. Celem Dialogu i Białej Księgi jest edukacja i popularyzacja dobrych praktyk, które mają istotne znaczenie dla sektora komunikacji z punktu widzenia: rozwoju branży, efektywności komunikacji i samych przetargów.