Przygoda z marką Apart i Top Model w TVN

02/28/2020
Reklamoodporność, ślepota bannerowa–zna to każdy marketer. I choć od kilku dobrych lat Content Marketing jest receptą na wiele bolączek z tego obszaru, tak jak każda strategia powinien ewoluować i rozwijać się wraz ze zmieniającymi się potrzebami zarówno marek, jak i samych odbiorców komunikacji.
W publikacji „Casebook  – Dobre praktyki realizacji kampanii”  Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna zaprezentowane zostały kampanie, które zdaniem autorów casebook’a potrafiły odnaleźć złoty środek pomiędzy tym, czego oczekuje marka i czego pragną konsumenci. Prezentujemy jeden z dziesięciu case studies zawartych w tej publikacji.

Przygoda z marką Apart i Top Model w TVN

TVN MEDIA

WSTĘP

Jesienią ubiegłego roku wyruszyliśmy w podróż po świecie piękna, realizując wraz z Klientem Apart wyjątkową kampanię. Zdecydowaliśmy się na szeroko zakrojoną akcję wokół znanego i cenionego formatu Top Model, w którym piękno w różnych postaciach uwidacznia się w rywalizacji przyszłych modelek i modeli o profesjonalną przyszłość w świecie mody oraz o nagrody Sponsora.

WYZWANIE

Marka Apart postawiła przed nami dwa wyzwania: wsparcie aktywności e-commerce i szeroki zasięg oraz utrwalenie pozycji marki jako lidera jubilerstwa. Komunikacja miała uwzględniać kontekst związany z pięknem i estetyką, dlatego zaproponowaliśmy marce Apart aktywności przy formacie Top Model.

Naszym celem było stworzenie komunikacji 360 stopni, budującej szeroki zasięg przy kontekstowo dopasowanym programie, jednocześnie budowanie zaangażowania widzów i możliwość płynnego przejścia na stronę sklepu internetowego Apart. Wszystkie działania były w zgodzie ze światem marki Apart.

ROZWIĄZANIE

Komunikacja 360 objęła działania w TV oraz digitalu. Marka Apart obecna była w programie Top Model w postaci rozbudowanych scen z lokowaniem produktu. Część digital złożona była z następujących aktywności:

  1.  MATERIAŁY REDAKCYJNE W SM
  2.  ADSELF –nowa forma reklamowa RichMedia, emitowana na urządzeniach mobilnych, dzięki której użytkownik, przy wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości, mógł przymierzyć biżuterię Apart oraz przejść do sklepu internetowego.
  3.  AKCJA „TAJEMNICZA 14” –Konkurs dla fanów, którzy na podstawie zdjęć sylwetek publikowanych na IG Top Model mieli za zadanie rozpoznać 14 zwycięzców pierwszego etapu eliminacji. Zdjęcia eksponowały biżuterię oraz dodatki Apart. Wraz z rozwiązaniem zagadki publikowane były packshot’yw Instastories, kierujące do sklepu
  4.  TELEDYSK w klimacie making of z sesji zdjęciowej dla marki Apart.

Kampania dodatkowo wzmocniona była sponsoringiem programu w TV i Player.

WNIOSKI

Stworzona przez nas komunikacja 360, przyniosła bardzo zadowalające efekty i odbiła się szerokim echem w grupie docelowej marki Apart. Cele, które postawił przed nami Klient zostały przez nas zrealizowane. Kontekstowo dopasowane działania przyczyniły się nie tylko do utrwalenie wizerunku marki w pożądanym kontekście, ale także do zaangażowania odbiorców i kierowania ruchu na stronę internetową Apart.

 

 


 

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.