Premiera raportu AdEx Benchmark 2021 IAB Europe: 30,5% rocznego wzrostu reklamy cyfrowej w Europie

06/28/2022
IAB Europe, wiodące europejskie stowarzyszenie branżowe działające na rzecz ekosystemu reklamy cyfrowej i marketingu, opublikowało pełny raport AdEx Benchmark za rok 2021. Wyniki analizy potwierdzają, że wszystkie 28 badanych rynków odnotowało dwucyfrowy wzrost, osiągając całkowitą wartość na poziomie 92 mld euro.

– Ostatnie dwa lata były dla wielu firm wyzwaniem, dlatego cieszę się, że możemy poinformować o tak pozytywnym wzroście naszej branży. Jest to świadectwo jakości produktów i usług, które pomagają rozwijać branżę reklamy cyfrowej, nawet w najbardziej wyjątkowych i trudnych okolicznościach. – Townsend Feehan, CEO, IAB Europe

Wszystkie 28 rynków objętych badaniem odnotowało dwucyfrowy wzrost, a siedem z nich osiągnęło wzrost powyżej średniej stopy wynoszącej 30,5%, przy czym były to kraje z Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej. Oznacza to, że w 2021 r. rynek reklamy cyfrowej wzbogaci się o 21,5 mld euro.

Jeśli chodzi o wydatki na reklamę cyfrową na osobę, niektóre kluczowe rynki nadal pozostają w tyle za średnią europejską wynoszącą 115 euro, na przykład Hiszpania – 92 euro i Polska – 38 euro.

Wideo było głównym motorem wzrostu zarówno w wydatkach na media społecznościowe, jak i poza nimi. Jego udział wzrósł o 46,2% i stanowi obecnie 41% wszystkich wydatków na reklamę display. Na trzech rynkach – w Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech – udział wideo przekracza obecnie połowę wszystkich wydatków na reklamę display.

Digital Audio odnotowało największy wzrost procentowy – w 2021 r. cyfrowy format audio wzrósł o 50,7%, czyli więcej niż wszystkie inne formaty. Rynek audio nadal szybko się rozwija, wychodząc z niskiej bazy, osiągając w 2021 r. wartość 700 mln euro, czyli 3% wydatków na reklamę display.

Programmatic, z wyłączeniem mediów społecznościowych, stanowi ponad połowę wydatków na reklamę displayową (57%), co jest spowodowane przejściem na rynki prywatne i przyjęciem na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Informacja prasowa IAB Europe dostępna jest TUTAJ. Pełny raport oraz grafiki dostępne są TUTAJ.

 

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.