Premiera raportu AdEx Benchmark 2021 IAB Europe: 30,5% rocznego wzrostu reklamy cyfrowej w Europie

06/28/2022
IAB Europe, wiodące europejskie stowarzyszenie branżowe działające na rzecz ekosystemu reklamy cyfrowej i marketingu, opublikowało pełny raport AdEx Benchmark za rok 2021. Wyniki analizy potwierdzają, że wszystkie 28 badanych rynków odnotowało dwucyfrowy wzrost, osiągając całkowitą wartość na poziomie 92 mld euro.

– Ostatnie dwa lata były dla wielu firm wyzwaniem, dlatego cieszę się, że możemy poinformować o tak pozytywnym wzroście naszej branży. Jest to świadectwo jakości produktów i usług, które pomagają rozwijać branżę reklamy cyfrowej, nawet w najbardziej wyjątkowych i trudnych okolicznościach. – Townsend Feehan, CEO, IAB Europe

Wszystkie 28 rynków objętych badaniem odnotowało dwucyfrowy wzrost, a siedem z nich osiągnęło wzrost powyżej średniej stopy wynoszącej 30,5%, przy czym były to kraje z Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej. Oznacza to, że w 2021 r. rynek reklamy cyfrowej wzbogaci się o 21,5 mld euro.

Jeśli chodzi o wydatki na reklamę cyfrową na osobę, niektóre kluczowe rynki nadal pozostają w tyle za średnią europejską wynoszącą 115 euro, na przykład Hiszpania – 92 euro i Polska – 38 euro.

Wideo było głównym motorem wzrostu zarówno w wydatkach na media społecznościowe, jak i poza nimi. Jego udział wzrósł o 46,2% i stanowi obecnie 41% wszystkich wydatków na reklamę display. Na trzech rynkach – w Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech – udział wideo przekracza obecnie połowę wszystkich wydatków na reklamę display.

Digital Audio odnotowało największy wzrost procentowy – w 2021 r. cyfrowy format audio wzrósł o 50,7%, czyli więcej niż wszystkie inne formaty. Rynek audio nadal szybko się rozwija, wychodząc z niskiej bazy, osiągając w 2021 r. wartość 700 mln euro, czyli 3% wydatków na reklamę display.

Programmatic, z wyłączeniem mediów społecznościowych, stanowi ponad połowę wydatków na reklamę displayową (57%), co jest spowodowane przejściem na rynki prywatne i przyjęciem na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Informacja prasowa IAB Europe dostępna jest TUTAJ. Pełny raport oraz grafiki dostępne są TUTAJ.

 

Czytaj także

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

AI CREATE to globalna inicjatywa profesjonalistów z całego świata. Została stworzona przez weteranów branży kreatywnej, eventowej oraz produkcyjnej z Hiszpanii i Singapuru. Edycja warszawska zaplanowane na 16 maja posiada patronat honorowy IAB Polska.