Poradnik Wideomarketingu: REKLAMA WIDEO W LICZBACH

01/09/2019
Poradnik Wideomarketingu to publikacja opracowana przez Grupę Roboczą Audio Video, działająca w strukturach IAB Polska

Autor: Dominik Dębski

Pasjonat Digital, manager z piętnastoletnim doświadczeniem w obszarze marketingu i reklamy. Ekspert IAB. Z zamiłowaniem do strategii marketingowej, performance, e-commerce i wideo. Specjalista w digitalizacji i zarządzaniu produktem.


 

Wideo przetwarzane jest 60 000 razy szybciej niż tekst, 90% informacji wysyłanych do mózgu jest informacją wizualną (1).

Dzięki skupieniu kilku zmysłów jednocześnie ten typ treści jest w stanie przekazać w jednym komunikacie reklamowym dużą liczbę informacji. Tym większą, im więcej czasu poświęci się na jej oglądanie. Przekłada się to wprost na wskaźniki (2) zwiększania świadomości marki, wpływa także na kreowanie potrzeby produktu u konsumenta i rozważanie jego zakupu.

Procesy, zachodzące w mózgu człowieka podczas kontaktu z wideo, są szybsze niż w przypadku innych formatów reklamowych. Wideo wzbudza reakcję emocjonalną już po kilku sekundach (3), dzięki czemu nawet krótki czas kontaktu z tym formatem ma wpływ na budowanie świadomości marki.

●●●

Istotnym z punktu widzenia marki aspektem jest zasięg, jaki można dobudować dzięki uzupełnieniu standardowych działań ATL o kampanie wideo online.

W czasach, w których naturalnym odruchem jest dzielenie się informacją za pośrednictwem narzędzi interaktywnych, marketerzy często wybierają wideo online do komunikacji z konsumentem, którego uwaga jest coraz bardziej rozproszona. Zarówno szybkość przekazu, jak również ładunek emocjonalny, mają duży wpływ na udostępnianie treści wideo w sieci. Badanie wykonane przez blog SEOmoz.org jest tego doskonałym przykładem. W projekcie tym obserwowano wpływ reakcji konsumentów w zależności od rodzaju przekazu jaki został do nich skierowany. Na stronach z wideo zanotowano zdecydowany wzrost czasu na sesję użytkownika, w porównaniu do treści, które tego wideo były pozbawione. Badanie pokazało również większą chęć do podzielenia się treściami, które posiadały format wideo w porównaniu do treści, które go nie miały.

Poniższy przykład obrazuje zmianę pokoleniową jaka zaczyna dotykać telewizję wśród młodszych grup docelowych. Coraz więcej konsumentów poświęca coraz mniej czasu na telewizję, wybierając internet, w tym wideo online.

Includes Nielsen data for 2,984 TV campaigns in 2015. Analysis identified campaigns that would have benefited from combining YouTube and TV while holding cost constant and optimizing for reach.

(1) Prezentacja: „The power of visuals” ethos3.com.
(2) Źródło: https://agency.googleblog.com/2015/08/understanding-how-viewability-relates.html.
(3) Źródło: https://www.distilled.net/training/video-marketing-guide/.


 

Artykuł pochodzi z Poradnika Wideomarketingu

POBIERZ PORADNIK

Czytaj także

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Grupa Robocza Digital Out-of-Home IAB Polska, zrzeszająca wiodące firmy z medium OOH oraz przedstawicieli domów mediowych i firm technologicznych, opracowała dwa ważne dla branży materiały: słownik pojęć związanych z Digital OOH oraz edytowalną formatkę do składania ofert reklamowych na kampanie w tym medium. Materiały te stanowią duży krok do standaryzacji rynku reklam Digital OOH.

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w świecie biznesu.

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.