Poradnik dla internetowego reklamodawcy: Płatna Reklama w Wyszukiwarce (PPC)

12/12/2019
Przygotowany w ramach grupy roboczej SEM IAB „Poradnik dla internetowego reklamodawcy” jest druga aktualizacją pierwszej edycji publikacji i dotyczy zmian na rynku SEM i narzędzi reklamowych 2016 – 2018r.

Rok 2019 zaczął się od zmian w Google Ads, których celem jest zwiększenie efektywności reklam we wszystkich mediach reklamowych Google. Zacznijmy od reklam w searchu, które otrzymały nowe możliwości i stały się jeszcze bardziej rozbudowaną formą reklamową do zdobywania konwersji.

Co dokładnie dodał Google? Standardowa forma reklamowa składała się z trzech nagłówków do wypełniania (do 30 znaków) oraz dwóch wierszy opisów (do 90 znaków). Obecnie (co prawda w wersji BETA) otrzymaliśmy możliwość zastąpienia standardowych reklam na elastyczne reklamy w wyszukiwarce. W nowej formie reklamy w wyszukiwarce będzie można wypełnić aż do piętnastu nagłówków oraz cztery wiersze opisu.

Dlaczego Google tak dużo wymaga od nas pracy przy tworzeniu tekstów? Odpowiedź jest prosta. Google chce zaserwować użytkownikom najlepszą kombinację tekstów reklamowych. Z zaimplementowanych przez nas tekstów wybierze dwa/trzy nagłówki oraz jeden/dwa wiersze opisu i znajdzie najlepszą kombinację, która przekona użytkowników do tego, aby kliknęli w reklamę. Ma to zdecydowanie podnieść CTR reklam w wyszukiwarce, który spadł po wprowadzeniu reklam PLA.

Z kolei w reklamach PLA pojawiły się inteligentne kampanie produktowe, które po odpowiednim przygotowaniu (wklejenie kodów do remarketingu, przygotowaniu feedu produktowego oraz zaimplementowanie opisów i obrazów), będą zoptymalizowane w celu uzyskania docelowego ROAS. Bardzo często reklamy inteligentne sprawdzają się znacznie lepiej niż standardowe kampania optymalizowane ręcznie. Czy Google zacznie wypierać specjalistów stawiając na samodzielność systemów reklamowych? Spokojnie, myślę, że nie mamy się czego obawiać.

Kolejna z nowości, która może zaskoczyć to możliwość rozliczania się za konwersję w sieci reklamowej Google (GDN). W tego typu kampaniach po ustawieniu docelowego CPA system będzie starał się zrealizować nasz cel konwersji (bez konwersji offline). Płatność nastąpi tylko w momencie spełniania celu konwersji. Oznacza to, że nie będziemy płacili już za pozyskane kliknięcia oraz wyświetlenia.

Reklamy w Youtube również uzyskały nowe możliwości. Pojawiła się nowy typ kampanii “Youtube for Action”, czyli kampania wideo ukierunkowane na wygenerowaniu efektów. Główna nowość ty wymóg instalacji kodu konwersji na stronie oraz możliwość dodania przycisku CTA na reklamie wideo. W tego typu kampaniach mamy również możliwość zastosowania optymalizatora “Maksymalizuj liczbę konwresji” lub “Docelowe CPA”.

Google Ads w 2019 stanie jeszcze bardziej efektywną formą reklamową. Wiele wprowadzonych zmian ma na celu wygenerowanie określonego efektu. Reklama PPC od Google powoli przestaje być już głównie reklamą w wyszukiwarce, a staje się kompletnym systemem reklamowym do generowania sprzedaży w różnych mediach Google.

W tekście reklamy umieszcza się najczęściej opis reklamowanego produktu lub usługi wraz z informacją zachęcającą użytkownika do kliknięcia w reklamę. Wszystkie te działania muszą być oczywiście w zgodzie z wytycznymi Google, opisanymi na stronie internetowej Pomocy Google AdWords. Niezastosowanie się do tych wytycznych może skutkować zawieszeniem emisji reklamy lub nawet zablokowaniem kont


 

Pobierz cały Poradnik

Czytaj także

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Grupa Robocza Digital Out-of-Home IAB Polska, zrzeszająca wiodące firmy z medium OOH oraz przedstawicieli domów mediowych i firm technologicznych, opracowała dwa ważne dla branży materiały: słownik pojęć związanych z Digital OOH oraz edytowalną formatkę do składania ofert reklamowych na kampanie w tym medium. Materiały te stanowią duży krok do standaryzacji rynku reklam Digital OOH.