Polski Ład: Oświadczenie IAB Polska

09/14/2021
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z wielkim niepokojem ocenia projekty reform podatkowych w ramach Polskiego Ładu, które zostały przedstawione przez Rząd 8 września 2021 r.
Zaproponowane po konsultacjach społecznych korekty oraz nowe propozycje  wciąż oceniamy jako  powierzchownie odciążające oraz iluzorycznie chroniące, a w efekcie wciąż prowadzące do zwiększenia wysokości opłacanych danin. Wpłyną one na zaburzenie konkurencyjności i zahamowanie rozwoju polskich przedsiębiorców. Nie mamy wątpliwości, że zbyt pochopna regulacja przy obecnym brzmieniu projektu ustawy będzie miała dotkliwy wpływ na polskie nowoczesne firmy, które mają ogromy potencjał rozwoju i ekspansji na rynki zagraniczne.

Mimo korekty pierwotnych rozwiązań IAB Polska ocenia program „Polski Ład” jako szkodliwy, prowadzący do antyrozwojowego systemu podatkowego. Apelujemy o dalszą rewizję skutków planowanej zmiany ustawy o CIT oraz wprowadzenia mniej radykalnych zmian lub ich dopracowanie w dialogu ze środowiskiem przedsiębiorców.

 

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.