Pobierz piątą edycję przeglądu informacji z rynku od Rady Sektorowej

01/04/2021
W ramach działań Rady Sektorowej ds. Komptencji Sektora Komunikacji Marketingowej przygotowaliśmy piątą już edycję przeglądu informacji istotnych z punktu widzenia sektora, opracowanego na bazie monitoringu mediów, raportów branżowych i innych publikacji.

Edycję tę dedykujemy zmianom, jakie zaszły w szybszym tempie, niż się mogliśmy spodziewać, w związku z pandemią oraz trendom dotyczącym jej wpływu na nasze życie, rynek pracy i kondycję sektora w przyszłości.

Przekazujemy wyniki badań po kilku miesiącach tej trudnej sytuacji, które napawają Nas optymizmem w kilku obszarach: ocena szkoleń online, które teraz dominują jest bardzo wysoka. Pracownicy nie tylko chętnie w nich uczestniczą,ale także są skłonni dopłacić do merytorycznie ważnych dla nich tematów.

Zauważona w poprzednim monitoringu wirtualizacja usług, zaczęła rządzić się swoimi nowymi prawami i oczekiwaniami konsumentów. Zaczynają się krystalizować nowe trendy dotyczące wykorzystania w dalszym stopniu  nowych technologii, AI, ich wpływu na budowanie interdyscyplinarnych super-zespołów opartych na talentach i ukierunkowanych na wdrażanie nowych odpowiedzialnych misji organizacji.

Cieszą nas wyniki badań wskazujących na coraz większy odsetek kobiet w działach IT, które dzięki wsparciu rodziny wybierają te kierunki pracy awodowej samodzielnie.

Zapraszamy do lektury! 

Zapraszamy również do zapoznania się z pozostałymi publikacjami przygotowanymi przez Radę Sektorową, które dostępne są TUTAJ.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.