Respondentów zapytano o to jakie marki wybierają najczęściej podczas codziennych zakupów, ich zwyczaje zakupowe, lifestyle oraz stosunek do zakupów jako czynności.
W badaniu wzięło udział 2 235 shopperów korzystających z gazetek promocyjnych na swoich smartfonach. Zbadano preferencje zakupowe w 80 kategoriach, co przełożyło się na prawie 1000 zbadanych marek.
Każdy z badanych mógł zaznaczyć max. 5 brandów w danej kategorii. Na podstawie pytań o ich decyzje zakupowe wyróżniono 7 segmentów, które pomogły zdefiniować poszczególne persony polskich smart konsumentów.
Raport dostępny jest na stronie: https://fmcgbrandsweshop.pl/2022-jesien/
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview)
Badanie przeprowadzono w okresie 26-31.10.2022 r. Łącznie zebrano 2 235 wypełnionych wywiadów, które posłużyły jako podstawa prezentowanych analiz. Następnie dane zostały poddane segmentacji opartej o pytania związane z lifestylem, zwyczajami zakupowymi oraz stosunkiem do zakupów, jako czynności.
Na podstawie tych analiz wyodrębniliśmy siedem niezależnych segmentów współczesnego shoppera, które zostały opisane w raporcie.
PATRONAT IAB POLSKA:
To wyróżnienie podkreślające szczególny charakter danego przedsięwzięcia i nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego, organizacyjnego lub osobistego udziału przedstawicieli IAB Polska w tym przedsięwzięciu.