Patronat IAB: Raport z badania FMCG Brands We Shop

12/13/2022
FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar Jesień 2022, to już szósta edycja badania, którego celem było dokładniejsze zobrazowanie istotnych trendów konsumenckich w obszarze FMCG, które ulegają ciągłej zmianie m.in. ze względu na czynniki gospodarcze. Patronat honorowy nad publikacją objął IAB Polska.

Respondentów zapytano o to jakie marki wybierają najczęściej podczas codziennych zakupów, ich zwyczaje zakupowe, lifestyle oraz stosunek do zakupów jako czynności.
W badaniu wzięło udział 2 235 shopperów korzystających z gazetek promocyjnych na swoich smartfonach. Zbadano preferencje zakupowe w 80 kategoriach, co przełożyło się na prawie 1000 zbadanych marek.
Każdy z badanych mógł zaznaczyć max. 5 brandów w danej kategorii. Na podstawie pytań o ich decyzje zakupowe wyróżniono 7 segmentów, które pomogły zdefiniować poszczególne persony polskich smart konsumentów.

Raport dostępny jest na stronie: https://fmcgbrandsweshop.pl/2022-jesien/

Lub do pobrania tutaj >

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview)
Badanie przeprowadzono w okresie 26-31.10.2022 r. Łącznie zebrano 2 235 wypełnionych wywiadów, które posłużyły jako podstawa prezentowanych analiz. Następnie dane zostały poddane segmentacji opartej o pytania związane z lifestylem, zwyczajami zakupowymi oraz stosunkiem do zakupów, jako czynności.
Na podstawie tych analiz wyodrębniliśmy siedem niezależnych segmentów współczesnego shoppera, które zostały opisane w raporcie.

 


PATRONAT IAB POLSKA:

To wyróżnienie podkreślające szczególny charakter danego przedsięwzięcia i nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego, organizacyjnego lub osobistego udziału przedstawicieli IAB Polska w tym przedsięwzięciu.

Dowiedz się, jak uzyskać Patronat IAB Polska >

Czytaj także

Patronat IAB: Medialna siła marki – praktyczny przewodnik dla PR-owców i marketerów

Patronat IAB: Medialna siła marki – praktyczny przewodnik dla PR-owców i marketerów

Instytutu Monitorowania Mediów właśnie opublikował e-book pt. „Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż” autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego. Publikacja to praktyczny przewodnik po najważniejszych zagadnieniach współczesnego PR-u i marketingu, a także kompendium wiedzy o budowaniu medialnej siły marki. IAB Polska został patronem honorowym tej publikacjI.

Poznaj kalendarz eventów IAB Polska na 2025 rok!

Poznaj kalendarz eventów IAB Polska na 2025 rok!

Ogłaszamy mocno wyczekiwany pod koniec każdego roku roku plan wydarzeń IAB Polska na rok kolejny. W 2025 przygotowaliśmy aż 11 mocnych branżowych eventów. Wpisz je do swojego kalendarza i bądź z nami.

The MGMT dołącza do IAB Polska

The MGMT dołącza do IAB Polska

Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza The MGMT, agencja zajmująca się kompleksowym managementem Twórców internetowych, oferująca indywidualne podejście i innowacyjne rozwiązania dostosowane do ich potrzeb.