Badanie: Narzędzia polskiego e-commerce. Które są najpopularniejsze i przynoszą wymierne korzyści?
Badanie stanowi część raportu, w którym analizie poddane zostaną narzędzia wspierające handel elektroniczny. Publikacja pełnego raportu, wraz z wynikami badań planowana jest na grudzień 2021. Jego nadrzędnym celem jest dostarczenie inspiracji i wartościowej wiedzy rozwijającym się e-commerce’om, aby mogli oni ze świeżymi pomysłami wystartować w nowym roku.
Ideo oraz Ideo Force podjęło próbę wśród polskich sklepów internetowych przeprowadzić badanie, w którym zostanie zweryfikowany faktyczny poziom stosowania wtyczek i narzędzi, ich skuteczność oraz kierunek, w jakim zmierza branża. Dla bardziej miarodajnych wyników, badanie zostało podzielone na dwie części, według kategorii narzędzi – technologiczną i marketingowo-analityczną.
„Sam w sobie asortyment rzadko jest czynnikiem decydującym o przewadze konkurencyjnej w e-commerce. Coraz większego znaczenia nabierają wszelkie elementy budujące doświadczenie konsumenta wokół produktów i marki. Dla efektywności biznesowej istotne są także rozwiązania, które automatyzują procesy wewnętrzne i w efekcie pomagają dostarczać produkt szybciej / trafniej / lepiej / wygodniej. Dlatego właśnie w e-commerce do osiągnięcia wielopoziomowego sukcesu wykorzystywane są rozmaite narzędzia, tworzone po to, by wspierać i napędzać rozwój handlu elektronicznego.” – podkreśla Anna Wolanin, kierownik działu rozwiązań e-commerce w Ideo Sp. z o. o.
Wachlarz możliwości oferowanych przez tego typu zewnętrzne aplikacje jest ogromny. Wśród technologicznych rozwiązań ocenie poddane zostały funkcje i popularność np. silników wyszukiwarek, systemów wizualizacji z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości, czy systemów typu PIM lub WMS. Marketingowe i analityczne narzędzia, brane pod lupę to m.in. systemy obsługi programów lojalnościowych, kampanii mailingowych, chaty, boty, narzędzia monitoringu Internetu i znacznie więcej.
W Ideo Software House projektowane i wdrażane są zarówno proste sklepy internetowe, jak i rozbudowane platformy sprzedażowe B2C i B2B. Ideo Force natomiast trzyma rękę na e-marketingowym pulsie e-commerce. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu specjaliści posiadają swoją teorię na temat wartości narzędzi, które wspierają handel elektroniczny. Dlatego podjęta została próba konfrontacji tych założeń, z praktyką polskiego rynku e-sprzedaży. Wyniki badania z pewnością będą wartościowym źródłem informacji i inspiracji dla całej branży.
Udział w badaniu jest anonimowy, a wypełnienie ankiety zajmie maksymalnie 10 minut. Do badania zaproszone są wszystkie osoby, które pracując w sklepie internetowym są odpowiedzialne za decyzje lub posiadają wiedzę na temat stosowanych przed firmę narzędzi.
Link do badań:
Badanie dotyczące narzędzi technologicznych
Badanie dotyczące narzędzi marketingowych i analitycznych
Wyniki badania pojawią się w raporcie, który porówna realne zastosowanie narzędzi w polskim e-commerce, ze starannie opracowanym zestawieniem wartościowych narzędzi. Jego publikacja planowana jest na koniec roku 2021.