Patronat IAB Polska: Badanie Narzędzia polskiego e-commerce.

10/13/2021
12 października rozpoczęło się badanie, którego celem jest weryfikacja powszechności i skuteczności narzędzi poprawiających funkcjonowanie sklepów internetowych. Jest ono skierowane do przedstawicieli polskiego rynku e-commerce. Za realizację odpowiadają Ideo Software House oraz agencja marketingowa Ideo Force. Przedsięwzięcie otrzymało patronat IAB Polska oraz Izby Gospodarki Elektronicznej.

Badanie: Narzędzia polskiego e-commerce. Które są najpopularniejsze i przynoszą wymierne korzyści?

Badanie stanowi część raportu, w którym analizie poddane zostaną narzędzia wspierające handel elektroniczny. Publikacja pełnego raportu, wraz z wynikami badań planowana jest na grudzień 2021. Jego nadrzędnym celem jest dostarczenie inspiracji i wartościowej wiedzy rozwijającym się e-commerce’om, aby mogli oni ze świeżymi pomysłami wystartować w nowym roku.

Ideo oraz Ideo Force podjęło próbę wśród polskich sklepów internetowych przeprowadzić badanie, w którym zostanie zweryfikowany faktyczny poziom stosowania wtyczek i narzędzi, ich skuteczność oraz kierunek, w jakim zmierza branża. Dla bardziej miarodajnych wyników, badanie zostało podzielone na dwie części, według kategorii narzędzi – technologiczną i marketingowo-analityczną.

 „Sam w sobie asortyment rzadko jest czynnikiem decydującym o przewadze konkurencyjnej w e-commerce. Coraz większego znaczenia nabierają wszelkie elementy budujące doświadczenie konsumenta wokół produktów i marki. Dla efektywności biznesowej istotne są także rozwiązania, które automatyzują procesy wewnętrzne i w efekcie pomagają dostarczać produkt szybciej / trafniej / lepiej / wygodniej. Dlatego właśnie w e-commerce do osiągnięcia wielopoziomowego sukcesu wykorzystywane są rozmaite narzędzia, tworzone po to, by wspierać i napędzać rozwój handlu elektronicznego.” – podkreśla Anna Wolanin, kierownik działu rozwiązań e-commerce w Ideo Sp. z o. o.

Wachlarz możliwości oferowanych przez tego typu zewnętrzne aplikacje jest ogromny. Wśród technologicznych rozwiązań ocenie poddane zostały funkcje i popularność np. silników wyszukiwarek, systemów wizualizacji z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości, czy systemów typu PIM lub WMS. Marketingowe i analityczne narzędzia, brane pod lupę to m.in. systemy obsługi programów lojalnościowych, kampanii mailingowych, chaty, boty, narzędzia monitoringu Internetu i znacznie więcej.

W Ideo Software House projektowane i wdrażane są zarówno proste sklepy internetowe, jak i rozbudowane platformy sprzedażowe B2C i B2B. Ideo Force natomiast trzyma rękę na e-marketingowym pulsie e-commerce. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu specjaliści posiadają swoją teorię na temat wartości narzędzi, które wspierają handel elektroniczny. Dlatego podjęta została próba konfrontacji tych założeń, z praktyką polskiego rynku e-sprzedaży. Wyniki badania z pewnością będą wartościowym źródłem informacji i inspiracji dla całej branży.

Udział w badaniu jest anonimowy, a wypełnienie ankiety zajmie maksymalnie 10 minut. Do badania zaproszone są wszystkie osoby, które pracując w sklepie internetowym są odpowiedzialne za decyzje lub posiadają wiedzę na temat stosowanych przed firmę narzędzi.

Link do badań:

Badanie dotyczące narzędzi technologicznych

Badanie dotyczące narzędzi marketingowych i analitycznych

Wyniki badania pojawią się w raporcie, który porówna realne zastosowanie narzędzi w polskim e-commerce, ze starannie opracowanym zestawieniem wartościowych narzędzi. Jego publikacja planowana jest na koniec roku 2021.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.