Patronat IAB Polska: Filmteractive w Łodzi i Warszawie

09/20/2019
4 października, po raz trzeci w Warszawie i 7-8 października, po raz dziewiąty w Łodzi, odbędzie się festiwal komunikacji interaktywnej – Filmteractive. Objęliśmy patronat nad tymi wydarzeniami.

WARSZAWA

4 października już po raz trzeci w Warszawie, a po raz drugi w ramach Dni Kreatywności, odbędzie się festiwal komunikacji interaktywnej – Filmteractive. Czy transformacja cyfrowa zmienia przemysły kreatywne na lepsze? Na pytanie, które jest hasłem tegorocznej edycji, odpowiedzi poszukają eksperci m.in. z Google, HBO, MediaMonks, Mubi, Music Confidential, Platige Image, Player.pl, Wirtualnej Polski. Wydarzenie zostało objęte patronatem IAB Polska.

Jaki wpływ ma technologia na przemysły kreatywne? Czy dzięki niej otwierają się nowe możliwości? Filmteractive 2019 przybliży wpływ transformacji cyfrowej przede wszystkim na branżę reklamową, filmową, muzyczną teatralną oraz na sztukę. Zaproszeni goście podzielą się doświadczeniem oraz opowiedzą o swoich najciekawszych projektach. Wśród nich znaleźli się m.in.: Sina Stieding (Google/YouTube), Iza Łopuch (HBO), Vincent van de Wetering (MediaMonks), Sanam Gharagozlou (Mubi), Susan Butler (Music Confidential), Michał Niewiara (Platige Image), Maciek Gozdowski (Player.pl) oraz Jacek Amsterdamski (WP.pl).

Filmteractive to międzynarodowe wydarzenie, poruszające tematy z pogranicza kultury i biznesu. Festiwal jest miejscem interdyscyplinarnej wymiany wiedzy i doświadczeń, ale przede wszystkim daje możliwość nawiązania kontaktów z wybitnymi ekspertami. Rozrywka, reklama i sztuka w jednym miejscu. Wydarzenie jest częścią Dni Kreatywności, projektu organizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, poświęconego rozwojowi branż kreatywnych, na który składa się cykl konferencji, paneli i warsztatów odbywających się w dniach 1-8.10.2019r.

Wstęp jest wolny, wystarczy zarejestrować się na stronie: www.filmteractive.eu

Miejsce wydarzenia: MsMermaid, ul. Wioślarska 8, Warszawa.


 

ŁÓDŹ

7-8 października, już po raz dziewiąty w Łodzi, odbędzie się festiwal komunikacji interaktywnej – Filmteractive. Przed nami dwa dni wypełnione inspiracjami, trendami i pytaniami o nowe formy narracji, a także prezentacja najbardziej aktualnych projektów stworzonych w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. IAB Polska objęło patronat nad wydarzeniem.

Eksperci branży filmowej, badacze kultury oraz przedstawiciele przemysłów kreatywnych spotkają się, żeby porozmawiać, wymienić się doświadczeniami i wiedzą na tematy związane filmem, technologią i reklamą. Jednym z głównych elementów wydarzenia będzie konferencja skupiona na “Nowych narracjach wizualnych”, współorganizowana przez Laboratorium Narracji Wizualnych PWSFTViT.

Pierwsza część konferencji będzie próbą przyjrzenia się potencjałowi narracyjnemu, artystycznemu i poznawczemu mediów immersyjnych. Rozmowy dotyczyć będą sposobów konstruowania narracji w kontekście rozwijających się technologii i branż, m.in. cinematic VR i stereoskopii, rzeczywistości rozszerzonej (AR), sztucznej inteligencji (AI) oraz gier wideo. W drugim module eksperci opowiedzą o nowych modelach opowiadania historii, wykorzystujących najnowsze technologie i/lub niespotykane dotąd połączenia, takich jak dokumenty interaktywne, projekty transmediowe czy utwory eksperymentujące z taktykami partycypacyjnymi. Ostatnia część poświęcona będzie konieczności znalezienia sposobów monetyzacji treści cyfrowych i interaktywnych i poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie kim są współcześni odbiorcy: gdzie, na czym i w jaki sposób oglądają treści audiowizualne; jak ich doświadczają; jak się kształtuje ich uwaga; jakie są ich nawyki i z czego wynikają?

Wśród prelegentów konferencji organizowanej w ramach Filmteractive są m.in. prof. George Legrady z Uniwersytetu California Santa Barbara, Roderick Coover ze School of Theater, Film and Media Arts, Temple University w Filadelfii oraz Kevin B. Lee z Merz Akademie w Stuttgarcie.

Wydarzeniu towarzyszy:

– „Strefa Innowacji” – interaktywna wystawa, prezentująca przykłady innowacyjnych rozwiązań i nowatorskie startupy, w ramach której będzie można zobaczyć (i przetestować!) różne zastosowania wirtualnej rzeczywistości i nowych technologii w biznesie, rozrywce i sztuce;

„Czasoprzestrzenie VR” – przegląd najciekawszych produkcji cinematic VR ostatniego roku,  organizowany przez Stowarzyszenie XR.

Wszystkie wydarzenia odbywają się w Łódzkiej Szkole Filmowej,  na ulicy Targowej 61/63 w Łodzi.

Wstęp jest wolny, wystarczy jedynie zarejestrować się na stronie: www.filmteractive.eu

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w świecie biznesu.

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.