Patronat IAB: II Konferencja: Prawo nowych technologii – aktualne problemy i nowe wyzwania

10/15/2020
Serdecznie zapraszamy na II Konferencję Prawa nowych technologii. W trakcie konferencji, grono znakomitych ekspertów, reprezentujących różne środowiska nauki, prawa, sądownictwa, a także praktyków (z kancelarii i wewnętrznych działów prawnych) realizujących największe projekty innowacyjne w Polsce, podzieli się swoimi doświadczeniami z zakresu tworzenia i stosowania nowych przepisów. Konferencja objęta została Patronatem IAB Polska, który poświadcza jej wysoką wartość merytoryczną,

Prawo nowych technologii podlega nieustającym dynamicznym zmianom. W latach 2020-21, w prawie Unii Europejskiej i prawie polskim, już zaczął obowiązywać lub ma dopiero zostać uchwalony, szereg nowych aktów prawnych, kluczowych dla gospodarki cyfrowej.

Pandemia COVID-19 stała się z kolei katalizatorem zmian w zakresie digitalizacji dokumentów (paperless), czyli stopniowej eliminacji tradycyjnego, papierowego obiegu dokumentów, na rzecz ich cyfrowej wersji. Wiąże się z tym również coraz powszechniejsze korzystanie ze środków komunikacji elektronicznej przez organy administracji publicznej i sądy.

Digitalizacja obrotu prawnego zwiększa znaczenie działań w celu zgodności z zasadami cyberbezpieczeństwa (compliance). Dla doradzających w tym zakresie prawników, kluczowe jest zrozumienie, na czym polegają i jak skategoryzować zagrożenia cybernetyczne dla przedsiębiorcy i podmiotów publicznych. Istotne jest również odpowiednie konstruowanie umów o świadczenie usług z zakresu cyberbezpieczeństwa.

Badania pokazują, że dynamicznie rośnie ilość spraw sądowych, dotyczących różnego rodzaju deliktów internetowych, w tym przede wszystkim związanych z naruszeniami dóbr osobistych. Spory te mają swoją specyfikę, między innymi w zakresie odpowiedniego konstruowania roszczeń, czy utrwalania dowodów cyfrowych.

Nową, ale mającą coraz większe znaczenie problematyką prawną jest odpowiedzialność cywilnoprawna za szkody spowodowane różnego rodzaju innowacjami, takimi jak: chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja (AI), Internet rzeczy (IoT), blockchain, czy drony. Szczególne problemy w związku z tym wywołuje okoliczność, że dostawcami poszczególnych elementów rozwiązań innowacyjnych są różne podmioty.

Podczas konferencji dowiesz się m.in.:

  • jak konstruować wnioski o zabezpieczenia oraz treść roszczeń cywilnoprawnych w postępowaniach dotyczących deliktów internetowych,
  • jak przygotowywać postępowania, w tym utrwalać dowody cyfrowe, w sprawach o delikty internetowe,
  • o znaczeniu problemu wielomiejscowości w procesach o delikty internetowe,
  • jakie są potencjalne przyczyny sporów sądowych w związku z korzystaniem z innowacji,
  • czy i w jakim zakresie można uzyskać ochronę na podstawie zawieranie umów ubezpieczeń dotyczących incydentów cybernetycznych oraz korzystania z innowacji,
  • o najważniejszych zmianach prawa realizujących idee Paperless,
  • o znaczeniu prawnym i praktycznym nowej ustawy o e-Doręczeniach,
  • na czym polegają i jak skategoryzować zagrożenia cybernetyczne dla przedsiębiorcy,
  • jak zapewnić compliance w zakresie cyberbezpieczeństwa,
  • jak konstruować umowy z zakresu świadczenia usług cyberbezpieczeństwa,
  • dlaczego platformy udostępniania wideo zostały objęte regulacjami ustawy, która pierwotnie regulowała jedynie nadawców,
  • o nowych warunkach świadczenia usług komunikacji elektronicznej w świetle Prawa komunikacji elektronicznej,
  • o nowych zasadach prowadzenia działalności poprzez usługi pośrednictwa internetowego dla użytkowników biznesowych (na gruncie Rozporządzenia 2019/1150),
  • o najważniejszych zmianach wynikających z dyrektywy w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym (2019/790).

 

Dla kogo jest ta konferencja?


Konferencja jest adresowana zarówno do: prawników wykonujących swoją działalność w kancelariach prawnych, jak i wewnętrznych działach prawnych przedsiębiorstw i organów administracji.

Szczegóły i zapisy na: www.akademia.beck.pl

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.