Patronat IAB: E-book SARE o bezpieczeństwie w sieci

07/30/2021
Czy jesteś (NIE)bezpieczny w sieci? Temat bezpieczeństwa w sieci – dla większości użytkowników Internetu jest po prostu nudny, a co się z tym wiąże – bagatelizowany. Szczególnie w czasie urlopowym, nasza czujność może zostać uśpiona. Autorom e-booka zależało na uświadomieniu użytkowników Internetu, że cyberprzestępcy nie biorą wolnego i będą szukać słabych punktów oraz luk w zabezpieczeniach, aby uzyskać dostęp do danych – poufnych, wrażliwych, a także kluczowych dla prowadzenia biznesu. Skutki wspomnianych działań mogą okazać się bardzo nieprzyjemne. Co najmniej.

Co znajdziesz w e-booku?

Dużo bezpiecznych treści – m.in. dowiesz się, czy Twoje dane już nie wyciekły, co to jest cryptojacking i czy Twój pracodawca nie wykorzystuje keyloggera. Autorzy podają definicję phishingu, który ciągle ewoluuje – mamy z nim do czynienia także w różnych komunikatorach i wiadomościach SMS. Wiele mówi się o atakach hakerskich na duże urzędowe instytucje – w e-booku można znaleźć wiele przykładów opartych o prawdziwe zdarzenia. Znajdują się tam także cenne wskazówki dotyczące korzystania z publicznych sieci Wi-Fi, czyli tzw. hotspotów.

Zhakowany w 0,03 sekundy

Na rozszyfrowanie ciągu 5 znaków z 3 małymi literami i 2 cyframi program do łamania haseł potrzebuje 0,03 sekundy. Mrugnięcie okiem – tyle więc trwa złamanie hasła. W e-booku znajdziesz informacje, jak powinno wyglądać rzetelnie przygotowane hasło i dlaczego nie może być takie same w każdym miejscu, gdzie wymagane jest logowanie. Są także wskazówki dot. zarządzania hasłami ze wskazaniem bezpiecznych narzędzi do tego działania.

Program antywirusowy nie rozwiązuje problemu

Stwierdzenie, że program antywirusowy chroni dane użytkownika przed każdym atakiem cyberprzestępcy, można włożyć między bajki. Owszem, MOŻE ochronić przed złośliwym oprogramowaniem, ale jednocześnie oprogramowanie chroniące system operacyjny wywołuje złudne poczucie bezpieczeństwa, co w efekcie usypia czujność użytkowników Internetu. Należy zatem zachować zasadę ograniczonego zaufania, bo jedno narzędzie nie uchroni nas w pełni przed atakiem hakerskim.

Autorem e-booka jest SARE, firma specjalizująca się w (bezpiecznym) e-mail marketingu i marketing automation, należąca do Grupy Kapitałowej Digitree Group. Publikacja zostałą objęta patronatem IAB Polska, który potwierdza jego wysoką jakość merytoryczną.

Zachęcamy do pobrania e-booka.

Tworzysz publikację lub organizujesz wydarzenie o tematyce e-marketingu? Uzyskaj patronat IAB Polska >

Czytaj także

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Z przyjemnością informujemy, że już 10 marca 2025 r. spotkamy się na PRO Experts Days – konferencji gromadzącej ekspertów digital marketingu, którą obejmujemy patronatem honorowym i akredytacją DIMAQ. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13, w samym sercu biznesowego Krakowa.

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Wydana przez IMM publikacja „Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż” autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik po najważniejszych zagadnieniach współczesnego PR-u i marketingu, a także kompendium wiedzy o budowaniu medialnej siły marki. Publikacja właśnie ukazała się w druku. IAB Polska objął patronat honorowy nad tym wydawnictwem.