Oświadczenie IAB Europe w sprawie decyzji belgijskiego sądu o skierowaniu do TSUE pytań dotyczących TCF

09/08/2022
7 września 2022  belgijski Sąd Rynkowy (część Sądu Apelacyjnego w Brukseli) wydał orzeczenie tymczasowe w związku z odwołaniem IAB Europe od decyzji belgijskiego Urzędu Ochrony Danych (APD) z lutego 2022 r. w sprawie IAB Europe oraz Transparency & Consent Framework (TCF), co IAB Europe przyjmuje do wiadomości.

W orzeczeniu tymczasowym sąd zdecydował o skierowaniu do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) pytań prejudycjalnych dotyczących tego, jak należy interpretować w tym przypadku pojęcie administrowania danymi zawarte w GDPR, oraz tego, czy TC String (sygnał cyfrowy zawierający preferencje użytkownika) może być uznany za „dane osobowe” w rozumieniu GDPR. Odesłanie sprawy do TSUE oznacza, że wydania ostatecznego orzeczenia można się spodziewać nie wcześniej niż w 2023 lub nawet 2024 roku.

Oświadczenie IAB Europe w sprawie znajduje się TUTAJ >

FAQ dotyczące sprawy przygotowane przez IAB Europe znajduje się TUTAJ > 

Czytaj także

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Z przyjemnością informujemy, że już 10 marca 2025 r. spotkamy się na PRO Experts Days – konferencji gromadzącej ekspertów digital marketingu, którą obejmujemy patronatem honorowym i akredytacją DIMAQ. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13, w samym sercu biznesowego Krakowa.

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Wydana przez IMM publikacja „Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż” autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik po najważniejszych zagadnieniach współczesnego PR-u i marketingu, a także kompendium wiedzy o budowaniu medialnej siły marki. Publikacja właśnie ukazała się w druku. IAB Polska objął patronat honorowy nad tym wydawnictwem.