Ogłaszamy listę nominowanych IAB MIXX Awards 2025   

10/29/2025
Spośród około 170 zgłoszeń jury konkursu IAB MIXX Awards 2025 wyłoniło 43 kampanie, które otrzymały 53 nominacje do najważniejszych nagród w branży marketingu cyfrowego. To właśnie te projekty zachwyciły jurorów inspirującym wykorzystaniem ekosystemu digital, kreatywnością oraz skutecznością działań.  

 

Najlepsze kampanie powalczą o złote, srebrne i brązowe statuetki w czternastu kategoriach konkursowych. Zwycięzców poznamy już 25 listopada podczas uroczystej gali IAB MIXX Awards 2025 w Warszawie.

Pełna lista nominowanych jest dostępna na stronie: https://mixx-awards.pl/nominacje-2025 

Branża digital w doskonałej formie

Konkurs IAB MIXX Awards od 19 lat wyróżnia najbardziej innowacyjne i efektywne kampanie marketingowe, które wyznaczają kierunki rozwoju komunikacji w środowisku cyfrowym. Tegoroczna edycja potwierdza, że polska branża digital trzyma światowy poziom – zarówno pod względem pomysłowości, jak i jakości realizacji.

Wśród 53 nominacji znalazło się kilka kampanii, które zawalczą o nagrodę w dwóch kategoriach:

  • Bitwa na rymy w Mieście ING w Roblox – GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe Media, Game Changer
  • Cukiernia Lubella – Feeders Agency, Grupa Maspex (Lubella)
  • eCommerce First Launch magnezu dla dzieci od lidera Magne B6 – PHD, PTR Digital, McCANN Poland, Opella Healthcare Poland
  • Emerytura jest bliżej, niż myślisz – GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe Media
  • Launch Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel – GoldenSubmarine, Zenith, Lettly, Twin Collective, LOTTE Wedel
  • LIDL Polska wchodzi na TikToka – SpaceCat, LIDL Polska
  • Podróż za miliard – Bluerank, Full Stack Experts, Rainbow
  • Ptasie Mleczko® – Obieraczka do pianek – Plej, LOTTE Wedel, Zenith, Falou
  • Słodki powrót Chocolissimo – FormUp, Chocolissimo
  • Virtual Vibes zmienia oblicze festiwali! – Game Changer, Unmute, Virtual Vibes

Kampanie oceniało jury złożone z 72 ekspertów branży digital marketingu, pracujących w trzech grupach jurorskich.

– Po raz kolejny mogliśmy obserwować wspaniałe przykłady działań marketingowych w digitalu. To, co szczególnie zwraca uwagę w tej edycji, to niezwykle wyrównany poziom zgłoszeń. Tylko kilka kampanii uzyskało nominację w więcej niż jednej kategorii, co pokazuje, że w tym roku konkurencja była wyjątkowo zacięta. Każda z nominowanych prac reprezentuje wysoki poziom kreatywności i skuteczności, a to zapowiada ogromne emocje podczas gali finałowej – mówi Robert Wielgo, członek zarządu IAB Polska.

– Tegoroczne obrady były bardzo intensywne. To zawsze fascynujący moment, w którym marketing spotyka się z emocjami, strategią i technologią. Cenię, że jury jest różnorodne – od przedstawicieli agencji kreatywnych i mediowych, po adtechy i marketerów – co pozwala naprawdę wszechstronnie spojrzeć na każdą kampanię. Wspólną cechą nominowanych projektów jest z pewnością klarowna strategia oraz twarde dane potwierdzające efekty. Kampanie, które potrafią pokazać konkretny cel, dobraną do niego taktykę i realny wynik, zawsze robią największe wrażenie – komentuje Anna Gruszka, przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2025.

Nowe spojrzenie na zgłoszenia – ewolucja IAB MIXX Awards 2025

Tegoroczna edycja IAB MIXX Awards 2025 przyniosła również ważne zmiany w sposobie oceny kampanii. Jury przyglądało się zgłoszeniom przez pryzmat czterech, odświeżonych kryteriów, które pozwalają jeszcze lepiej wyróżnić projekty charakteryzujące się kreatywnością, innowacyjnością i skutecznością:

• Koncepcja kreatywna – pomysł, storytelling i spójność przekazu,
• Realizacja i wykorzystanie mediów – strategia, dobór kanałów, integracja z mediami,
• Innowacje – przełamywanie schematów, wykorzystanie nowych technologii,
• Rezultaty & ROI oraz realizacja założonych KPI – wpływ kampanii na sprzedaż, markę i zachowania klientów.

– Zmiany w kryteriach oceny i skondensowanie kategorii konkursowych to naturalny krok w rozwoju IAB MIXX Awards. Pozytywne efekty tych zmian widać już na etapie nominacji – tegoroczny poziom był niezwykle wyrównany, a jednocześnie pozwolił wyłonić twórców, którzy stawiają na odważne i ukierunkowane rozwiązania, łączące technologię, dane i kreatywność w unikalny sposób. Liczę, że przełoży się to również na ostateczne wyniki konkursu – podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Nowością w tegorocznym konkursie jest także kategoria Retail Media, w której nagrodzone zostaną kampanie innowacyjnie wykorzystujące przestrzeń retailową do tworzenia angażujących doświadczeń zakupowych. To odpowiedź na dynamicznie rozwijający się segment marketingu, w którym granice między światem offline a online coraz bardziej się zacierają.

– Wprowadzenie kategorii Retail Media to reakcja na realne zmiany w sposobie, w jaki konsumenci dziś doświadczają marek – zarówno online, jak i w przestrzeni zakupowej. Już niedługo Retail Media będą dyktowały warunki dla innych sektorów marketingu cyfrowego. Widzimy, że coraz więcej marek na polskim rynku potrafi wykorzystać ten potencjał w sposób naprawdę innowacyjny. Warto je wyróżnić i docenić z perspektywy odrębnej kategorii – dodaje Włodzimierz Schmidt.

Gala już 25 listopada

Podczas gali, która odbędzie się 25 listopada w Muzeum Historii Polski w Warszawie, poza nagrodami dla kampanii zostaną również przyznane statuetki w kategoriach: Reklamodawca RokuAgencja Roku oraz Dom Mediowy Roku.

Kapituła konkursu wyróżni także laureatów tytułów Człowiek Roku oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Zwieńczeniem wieczoru będzie nagroda Best in Show – przyznawana kampanii, która zdobędzie największą liczbę punktów, w tym co najmniej jedno złoto.

Bilety na galę dostępne są na stronie: https://mixx-awards.pl/bilety/ 

Czytaj także

Patronat IAB Polska: semWAW#4 w Google for Startups Campus

Patronat IAB Polska: semWAW#4 w Google for Startups Campus

Już 14 listopada w warszawskim Google for Startups Campus odbędzie się czwarta edycja konferencji semWAW. To kolejne spotkanie dla entuzjastów marketingu internetowego, organizowane przez DevaGroup, agencję z wieloletnim doświadczeniem w branży SEM i SEO. Konferencja została objęta patronatem honorowym IAB Polska.

Nowy sezon grup roboczych IAB Polska – liderzy, cele i inicjatywy

Nowy sezon grup roboczych IAB Polska – liderzy, cele i inicjatywy

Sezon 2025/2026 w Grupach Roboczych IAB Polska rusza pełną parą! Eksperci z różnych dziedzin marketingu cyfrowego spotykają się, by wspólnie tworzyć standardy, publikacje, badania i innowacyjne projekty. Tegoroczny sezon przynosi nowe kadencje liderów i ich zastępców, wnoszące świeżą energię i doświadczenie.